/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Volkswagen felkészült a kibocsátásmentes jövőre

A Volkswagen Csoport felkészülten tekint a mobilitás kibocsátásmentes és autonóm jövője felé. „A NEW AUTO stratégiával 2030-ra újraalkotjuk a Volkswagent” – mondta Herbert Diess vezérigazgató a Volkswagen Csoport virtuális éves közgyűlésén. „Az elkövetkező évtizedben az utakon futó járművek egyre inkább fenntarthatóak, biztonságosak, okosak és végül önvezetők lesznek. Az egyén mobilitása fényes jövő elé néz. Erős márkáinkkal és globális technológiai platformjainkkal tervünk, hogy a mobilitás új világában is vezető szerepre tegyünk szert.”

Az innovációs készség, a technológiai szakértelem, a sebesség és a méret mind jelentőséget nyer a jövőben. A Volkswagen Csoport tervei szerint tovább növeli részesedését az elektromobilitás piacán, és ebben segítségünkre lesz, hogy platformjainkat globálisan tudjuk méretezni – mondta Diess. Megerősítette azon meggyőződését, hogy a következő évtized során az e-mobilitás az egyetlen járható út a közúti széndioxid-kibocsátás érdemi csökkentésére. Ehhez kapcsolódóan megemlítette az Európai Bizottság által nemrégiben előterjesztett terveket is. „Célunk, hogy a világ piacvezetője legyünk elektromos gépjárművek területén” – jelentette ki Diess.

2021 első hat hónapja során a Volkswagen Csoport a Covid–19 járvány és a félvezetők globális hiánya ellenére is jelentős haladást ért el: június végére látványosan – 27,9 százalékkal – növekedtek a járműátadások az előző év mintegy ötmilliós mennyiségéhez képest. A Csoport folytatta sikeres elektromos offenzíváját: 170 939 tisztán elektromos járművet adott át az első hat hónap alatt. Ez több, mint kétszerese az előző év azonos időszakában teljesített értéknek. Herbert Diess: „az első félév során a Volkswagen Csoport 26 százalékos piaci részesedésével több elektromos járművet adott el Európában, mint bármely másik vállalat.” Fő piacain – Kínában és az Egyesült Államokban – összpontosított saját gyártásának köszönhetően a Volkswagen meggyőződése, hogy továbbra is világszerte jól pozicionált az elektromobilitás villámsebes felfutásához. „Feltételezzük, hogy az e-mobilitás és a belsőégésű motoros jármű-üzletágunk árrése két-három éven belül azonos szinten lesz.

A Volkswagen Csoport pénzügyi teljesítménye már így is számottevően javult 2021 első félévében: Az előzetes adatok alapján a vállalat magas, 11 milliárd euró körüli működési eredményre számít az első félévben. Az autóipari divízió nettó pénzforgalma várhatóan 10 milliárd euró körül alakul.

A Csoport és márkái

A Prémium márkacsoportban az Audi vezető márkaként jelentős működési eredményre tett szert, és 2021 első félévében rekordszámú átadást teljesített. A hangsúly a modellportfólió elektromossá alakítására és digitalizációjára került. Herbert Diess: „Nincs még egy olyan prémium kategóriájú gyártó, amely hasonló hatótávolságú elektromos járműveket kínál.” „Az Audi ismét a Csoport csúcstechnológiájának fejlesztésén dolgozik” – húzta alá Diess. Ezeket a Bentley-nél is alkalmazzák majd. Hozzátette, hogy a brit luxusmárka bevonása a Prémium márkacsoportba a Lamborghini és a Ducati mellé lehetővé teszi, hogy az Audi technológiát még magasabb árszegmensbe pozicionálják, így előnyt kovácsoljanak a nagyobb méretgazdaságosságból.

A Volumen márkacsoportban vezető márkaként a Volkswagen elhivatottan dolgozik portfóliója elektromossá alakításán és a digitalizáción, az Accelerate stratégiájának keretében. A márka arra törekszik, hogy 2025-re globális piacvezetővé váljon az akkumulátoros elektromos járművek volumenszegmensében. A tisztán elektromos ID. nagy családjába tartozik az ID.3, ID.4, ID.5 és ID.6 modell, jövőre pedig az ID. BUZZ is – így ebben az iparági szegmensben a legátfogóbb termékportfóliót alakítja ki.

A SEAT és Cupra márkák is ambiciózus célokat tűztek ki maguk elé: 2025-ig mintegy 5 milliárd eurót fektetnek az elektromossá alakításba. A Škoda márka is rendületlenül folytatja modelloffenzíváját. A Škoda szintén jelentős előrehaladást ért el az e-mobilitás terén az Enyaq segítségével.

A Volkswagen Haszonjárművek márka partnerével, az ARGO AI vállalattal, technológiai úttörő szerepet vállal a városi önvezető járművek fejlesztésében, ahogy az ID. BUZZ AD is mutatja. Mindeközben a márka nemrégiben bemutatta az új MQB-alapú T7 modellt, amely most először hálózatról tölthető hibrid meghajtással lesz elérhető.

A Sport márkacsoportban a Porsche továbbra is biztosan halad a siker útján. Kimagasló működési eredményt ért el, és rekordszámú járművet adott át az év első hat hónapjában. A Taycan rendelési hátraléka jelenleg négy-öt hónap. A tervek szerint a Bugatti márka a Rimac márkával közös vállalkozásba integrálódik, a szabályozó hatóságok jóváhagyásától függően.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/