/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Audi A6 e-tron concept, a következő e-volúció

2021. április 20. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Eltökélten folytatja az elektromos mobilitás felé vezető „e-volúcióját” az Audi, s nagysorozatú, tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek innovatív családjának előfutáraként a Sanghaji Autószalonon bemutatta négyajtós Audi A6 e-tron tanulmányát.

Teljes egészében új fejlesztésű műszaki alapként a Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) szolgál a jövőben, amelynek technikájával 2022 végétől érkezhetnek az első szériamodellek a C-, később pedig a B-szegmensbe is. Ezek között – újdonságként az elektromos járművek piacán – egyaránt szerepelnek majd megnövelt szabadmagasságú SUV-modellek, illetve olyan alacsony építésű, dinamikus stílusú típusok, mint például a jövőbeni Audi A6 e-tron.

Az Audi A6 e-tron tanulmány jóval több puszta formatervezői gyakorlatnál, karosszériája ugyanis jelzi, milyen dinamikus és elegáns megjelenés jellemzi majd a négykarikás márka tisztán elektromos felsőkategóriájú modelljeit. A PPE-technika arról is gondoskodik, hogy ez megfelelő mindennapos használhatóságban is megnyilvánuljon.

Külső méretei egyértelműen a felsőkategória képviselői közé sorolják az Audi A6 e-tron tanulmányt, 4,96 méter hosszúsága, 1,96 méter szélessége és 1,44 méter magassága a jelenlegi Audi A6/A7 sorozat tagjaiénak felel meg. Emellett már első pillantásra nyilvánvaló: a sportos arányok és az elegáns vonalak a márkára jellemző kupés farkialakítással együtt egyaránt a szélcsatornában születtek. Az A6 e-tron concept 0,22-os légellenállási együtthatóval (cw) bír.

Az alapvetően sportos arányokat nagyméretű, 22 colos kerekek, rövid karosszéria-túlnyúlások, alacsony utastér és nagyívű, kupészerű tetővonal határozza meg. A határozott élek hiánya lágy átmeneteket tett lehetővé a homorú és domború felületek között, könnyed árnyékokat eredményezve. Különösen oldalról rátekintve kelt az Audi A6 e-tron concept egyfajta monolit-hatást, mintha csak egyetlen darabból készült volna.

A kerékjáratokat az oldalküszöb felett sajátosan kiformált és fekete betéttel kiemelt akkumulátor-traktus köti össze, amely immár az Audi elektromos modelljeinek flottájában jellemző dizájnelemmé vált. Ugyancsak jellegzetes Audi e-tron megoldás az A-oszlop tövénél a karcsú virtuális külső visszapillantó tükör.

Elölről rátekintve az Audi A6 e-tron concept azonnal a márka elektromos hajtásrendszerű képviselőjeként azonosítható. Jellegzetes a nagyméretű, zárt Singleframe hűtőrács, amelyet alsó részén mélyen kialakított légbeömlő nyílások szegélyeznek a hajtásrendszer, az akkumulátor és a fékek hűtése számára. A fényszórók keskeny sávjai a nyíl alakú orr oldalsó felületeibe nyúlnak. A szélcsatorna hatása a farkialakítás esetében is nyilvánvaló, amelynek felső éle hatékony légterelő peremként is szolgál.

Karcsú és az autó vonalvezetésébe harmonikusan illeszkedő kialakítás jellemzi a fényszórókat és a hátsó lámpákat. A digitális Matrix-LED és a digitális OLED-technika kis felületen is maximális fényerőt és számos funkciót tesz lehetővé, miközben személyre szabható fénygrafikára is lehetőséget kínál. A karosszéria mindkét oldalába három-három kisméretű, mégis nagyfelbontású LED-projektort építettek, amelyek az ajtók kinyitásakor valósággal színpaddá változtatják az alattuk húzódó talajt. A projektorok figyelmeztető szimbólumokat is vetítenek a talajra, például a kerékpárosok számára az ajtók kinyitását megelőzően. További négy, az autó sarkaiba épített nagyfelbontású LED-projektor vetíti ki az irányjelző jeleit, amelyek dizájnja igény szerint változtatható.

Szinte moziminőséget produkálnak a digitális Matrix-LED fényszórók. Amikor például az Audi A6 e-tron concept épp egy fal előtt állva tölti akkumulátorát, a vezető és utasai kivetített videojátékkal tölthetik el az időt. Ennek során a kisméretű műszerfali képernyő helyett a falra vetítve, nagy formátumban láthatják játékuk virtuális tájait. A játék okostelefonról vezérelhető, s önmagában is Audi-termék, amelyet kifejezetten az Audi A6 e-tron concept számára találtak és fejlesztettek ki az Audi tervezői.

A koncepciómodell hátulján a digitális OLED-egységek új generációja működik, amelyek folyamatos fénysáv formájában egyfajta kijelzőként működnek. Segítségükkel a digitális fénygrafikák és a dinamikus fényanimációk szinte korlátlan számú egyéni variációja alakítható ki, amelyek az ügyfelek személyes ízléséhez igazodnak. Újdonság a digitális OLED-egységek háromdimenziós architektúrája, így a fényanimációk már lenyűgöző térhatással jelenhetnek meg. Első ízben bővítik immár a járművön túlra a kommunikációs területet az autó körüli kivetítések, intelligens hálózati kapcsolatai segítségével ugyanis az A6 e-tron concept vizuális jelekkel továbbíthat információkat a közlekedés többi résztvevője számára.

A jövőbeni PPE-flotta tagjainak egyaránt központi eleme a tengelyek között elhelyezett akkumulátormodul, amely az A6 e-tron concept esetében mintegy 100 kWh energiát szolgáltathat. Mivel az Audi a jármű teljes alját kihasználja e célra, az akkumulátor lapos kialakítást kaphat. Ennek köszönhetően első ízben már nem csupán megnövelt szabadmagasságú modellek építhetők e platformra, hanem kifejezetten dinamikus és alacsony építésű változatok is, mint például az Audi A6 e-tron concept. Az Audi vásárlóinak mindezek ellenére sem kell nélkülözniük a márkára oly jellemző quattro összkerékhajtást, a PPE-alapú modellek jövőbeni választékában ugyanis olyan változatok is megjelennek majd, amelyek az első és a hátsó tengelyen is rendelkeznek egy-egy elektromos motorral.

Az A6 e-tron concept két villanymotorja együttesen 350 kW/476 LE teljesítményt és 800 newtonméter forgatónyomatékot produkál. Akárcsak az Audi e-tron GT esetében, itt is a 800 voltos töltéstechnika teszi lehetővé az akkumulátor akár 270 kW teljesítménnyel töltését. Ennek megfelelően tíz perc is elegendő több mint 300 kilométeres távolságra szükséges elektromos energia fedélzeti betárolásához, nem egész 25 perc alatt pedig ötről 80 százalékra emelhető a 100 kWh kapacitású akkumulátor töltöttségi szintje.

Hajtásrendszer-változattól és teljesítménytől függően több mint 700 kilométeres hatótávjával az Audi A6 e-tron concept kompromisszumok nélkül bizonyul alkalmasnak a háztartás első számú autójának szerepére. Menetdinamikai képességeit tekintve pedig jócskán maga mögött hagyja a belsőégésű motorral hajtott modelleket. A belépőmodellek is kevesebb, mint 7 másodperc alatt gyorsíthatnak 100 km/órás tempóra, míg a csúcsmodelleknél akár 4 másodperc alá is csökkenthető e sprint ideje.

Az Audi A6 e-tron concept egy új technológiai alapra, a Prémium elektromos platformra épülő modellcsalád első képviselője. Ez a modulrendszer az Audi és a Porsche AG közös fejlesztése, s az első PPE-alapú, sorozatgyártású Audi-modelleket 2022 második felétől mutatja be a négykarikás márka. A PPE-alapú modellek választékát kifejezetten globális kínálatként alakították ki, egyaránt tervezve gyártásukat európai termelési helyszíneken, illetve az Audi legnagyobb piacán, Kínában. Az Audi új saját üzemet épít Csangcsunban, ahol az évtized közepétől PPE-alapú elektromos Audik gördülnek majd le a szerelőszalagról. Az üzemet közösen működteti majd az Audi és vegyesvállalati partnere, a VAW-Volkswagen.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/