/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Bánya mélyén jár az elektromos Toyota Land Cruiser

2018. július 15. 15:30   |   Autoblog
címkék:  

Elektromos hajtáslánccal szerel fel Toyota Land Cruiser pickupokat egy ausztrál vállalkozás. Az eredmény: elpusztíthatatlan, emissziómentes terepjárók, amelyek költséghatékonyan és veszélytelenül üzemeltethetők akár a föld alatt is.

A dízelmotorok káros hatásai fokozottan érvényesülnek egy olyan zárt, rosszul szellőztethető helyen, mint egy felszín alatti bánya, ezért az ausztrál Voltra nem kisebb feladatra vállalkozott, mint hogy elektromos üzemre állítsa át azt a járművet, amelyik bizonyítottan tökéletesen helytáll a bányák kíméletlen, nyirkos világában: ez nem más, mint a Toyota Land Cruiser 79-es pickup.

Az elpusztíthatatlan igavonót először is megszabadították a dízel életforma minden kellékétől: a motor mellett kiszerelték a kipufogórendszert, az üzemanyagtartályt, a hűtőrendszert, a légszívó snorkelt, valamint a belső égésű hajtáslánc összes egyéb komponensét. Majd a vázba beépítették az akkumulátorokat. A lítium-ion energiatárolókat a jobb helygazdálkodás és tömegelosztás érdekében három vízzáró, páncélozott rekeszben helyezték el, amelyek szinte teljesen belesimulnak a létraváz üregeibe. A fejlesztők 50 kW-os gyorstöltő rendszert építettek ki, így az akkuk 80 százalékos feltöltése mindössze negyven percet vesz igénybe; szabványos háztartási csatlakozóról pedig 5,5 óra alatt tölthető fel 80 százalékra az autó. Egy feltöltéssel nagyjából 100 kilométert lehet megtenni.

Ezt követte az akkumulátorvezérlés, a nagyfeszültségű hálózat, a villanymotor, az áramátalakítók, valamint a töltőrendszer és az elektromos klímakompresszor beépítése. Az egész szerkezet jóval kevesebb komponensből áll, mint a dízelmotoros hajtáslánc, különös tekintettel a kopó és fogyó alkatrészekre (nincs sebességváltó, nincs olaj- és üzemanyagszűrő), így kisebb a meghibásodás valószínűsége, egyszerűbb és gyorsabb a karbantartás. A hajtáslánc elemei és a fékek is kisebb mechanikus terhelésnek vannak kitéve, ami megint csak a jármű élettartamát növeli, illetve szervizigényét csökkenti, míg a belsőégésű motor kiváltásával mérséklődött a hőtermelődés, és gyakorlatilag nullára csökkent a zaj- és rezgésszint. Minden elektromos és elektronikus rendszer tökéletes por- és vízálló (IP69 szabvány szerinti) tokozást kapott.

A tapasztalatok szerint a gyakorlat igazolta az elméletet: a Voltra átépítése után az eleve robusztus Land Cruiser még strapabíróbb járműként teljesíthet szolgálatot a világ legveszélyesebb munkakörnyezeteiben. Megbízhatóságát az elektronikus komponensek távdiagnosztizálásának lehetősége fokozza: a járművet vezérlő számítógépek a távolból elérhetők, és adataik akár folyamatosan, valós időben lekérdezhetők. A Voltra eCruiser állandó teljesítménye 90 lóerő, állandó nyomatéka 106 Nm, de ezek az értékek átmenetileg 141 lóerőre és 256 Nm-re emelkedhetnek. A kapcsolható 4WD-s, differenciálzárral és felezővel ellátott erőátviteli rendszer megmaradt.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Dalkot Kft.
2018-07-16 - 16:36

A 100 Km kevésnek tűnik


*/