Bemutatkozott a Hyundai Kona második generációja
Világpremierjét ünnepelte a vadonatúj Hyundai Kona, mégpedig elsőként tisztán elektromos kivitelben. Az elődjénél nagyobb és futurisztikusabb kinézetű városi szabadidő-autó fejlett biztonsági és kényelmi szolgáltatásokat, valamint kategóriaelső elektromos hatótávolságot kínál.
A második generációs Kona a B-SUV (szubkompakt) szegmens egyik leggazdagabban felszerelt, legsokoldalúbb ajánlata, beleértve a legszélesebb hajtáslánc-választékot is: a modell akkumulátoros elektromos, hibrid elektromos, valamint belső égésű hajtásláncokkal áll rendelkezésre, valamint ezek mindegyike elérhető sportos N Line kivitelben.
A vadonatúj Kona megalkotásakor a Hyundai szakított a hagyományos fejlesztési folyamattal, és ahelyett, hogy a belső égésű motorral szerelt modellváltozatból kiindulva tervezte volna meg az akkumulátoros elektromos kivitelt, fordítva járt el. Ennek eredményeként futurisztikus, EV-fókuszú külső formatervet alkottak a dizájnerek.
Az új Kona közegellenállási együtthatója mindössze 0,27, így a stílusos megjelenés és a kiemelkedően áramvonalas kialakítás nem megy egymás rovására. Az áramvonalas orr- és farrész között plasztikusan kialakított kerékív-toldatok és parametrikus felületek töltik meg karakterrel a szabadidőjármű karosszériáját. Az övvonalat dinamikus krómsávok kötik össze a harmadik féklámpát magában foglaló hátsó légterelővel. Az elektromos modellváltozatnak a pixeles kialakítású Seamless Horizon világítótest és a pixelgrafika kölcsönöz egyedi hangulatot.
Az N Line kivitelek fekete külső tükröket, szárny kialakítású hátsó légterelőt, (opciós) fekete tetőlemezt, agresszívabb orr- és far kialakítást, ikerkipufogót és ezüst színű oldalsó szoknyát kapnak; az ültetett kiállást szárny formájú lökhárítók teszik még hangsúlyosabbá. Az előző generációs Konához képest az új modell minden irányban megnövelt méretekkel és egyedi arányokkal bír. Az elektromos modellvariáns 4355 mm hosszú, 175 mm-rel hosszabb, mint az előző, 2017-ben bemutatott generáció. A tengelytáv 60 mm-rel nőtt, elérve a 2660 mm-t. Az autó 1825 mm széles (+25 mm), és 1575 mm magas (+20 mm.)
A megnövelt külső méreteknek hála, a belső helykínálat is nagyobb lett. Az ív nélküli kialakítású hátsó üléspad a lehető legtöbb férőhelyet nyújtja, és a háttámla dőlésszöge is állítható. A csomagtartó is nőtt, immár 466 liternyi helyet kínál a poggyászoknak. A vezetőközpontú első traktus meghatározó építőeleme a lebegő kialakítású, vízszintes műszerfal, amelyen dupla 12,3 colos panoráma monitor erősíti a Kona ultramodern karakterét. Az elektronikus (shift-by-wire) sebességváltó kar a padlókonzolról a kormánykerék mögé költözött, extra tárolóhelyet szabadítva fel az első ülések között. Ezt a benyomást erősíti az is, hogy az összes elsődleges kezelőszerv a kormánykerék köré költözött: az így felszabadult padlókonzolon kiforgó pohártartókkal kiegészített tárolóhely áll rendelkezésre. A head-up kijelző a szélvédőre vetítve, 12 colos méretben jeleníti meg a vezetés szempontjából legfontosabb információkat.
A Kona az online kapcsolódás új szintjét kínálja: a folyamatos vezeték nélküli szoftverfrissítés jóvoltából a tulajdonosok napra készen tarthatják a jármű fedélzeti szoftvereit, így autójuk mindig legjobb formájában hozza. A még kényelmesebb használat érdekében a Kona akár a Digital Key 2 Touch rendszer segítségével is zárható, nyitható és indítható.
A második generációs Kona a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját alkalmazza. A vezető állapotára figyelmeztető rendszer például a belső kamera segítségével elemzi a vezető arcát, és amennyiben álmosságra vagy felelőtlen vezetési stílusra utaló jeleket észlel, figyelmezteti a vezetőt, vagy szükség esetén akár be is avatkozik. A távirányításos, automatikus beparkoló rendszer pedig parkolás során megkönnyíti a be- és kiállást. A holttérfigyelő monitor sávváltáskor figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy ütközik a holtterében lévő másik járművel. A rendszer szükség esetén automatikus fékezéssel előzi meg az ütközést.
A Kona Electric számos további biztonsági funkciót is kínál. Ezek egyike a ráfutásos balesetet megelőző rendszer 2.0, amely akár aktív elkormányzással képes megelőzni az ütközést kereszteződésen történő áthaladás során, illetve sávváltáskor a szemből jövő, illetve a szomszédos sávban haladó járművekkel. Ugyancsak megtalálható a Kona arzenáljában a második szintű autópálya asszisztens funkció, amely segít tartani az előttünk haladó jármű mögötti követési távolságot, illetve képes önállóan megelőzni a lassabb járműveket.
A Kona Electric a városi szabadidőjárművek kategóriájának legjobb elektromos hatótávolságát nyújtja: a nagyobb, 65,4 kWh-s akkumulátorral a WLTP norma szerinti, becsült érték 490 kilométer. Ez a változat 217 lóerős, de elérhető egy 156 lovas kivitel is, 48,4 kWh-s akkumulátorral. Mindkét változat legnagyobb nyomatéka 255 Nm.
A Kona emellett olyan, kifejezetten elektromos hajtástechnológiához köthető szolgáltatásokat kínál, mint az első csomagtartó, az aktív légzáró lamellák, a külső és belső járműből-a-fogyasztóra (V2L) elektromos csatlakozó aljzatok, a head-up kijelző, az egypedálos vezethetőség, az intelligens fékenergia-visszanyerő rendszer, vagy az elektronikus aktív hangkialakítás. A kétirányú töltés lehetőségét kínáló járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkció alkalmas bármilyen elektromos berendezés töltésére vagy működtetésére.