/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az elektromos hajtású Fiat Ducatót

2021. április 23. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

A Fiat Professional tudatosan a Föld Napjára időzítette az elektromos Ducato sajtópremierjét. Az E-Ducato 400 különféle konfigurációban választható, így a legváltozatosabb elvárásokat is képes kielégíteni. A modell a dízelmotoros kivitelekkel azonos teljesítményre képes, hatótávolsága pedig elérheti a 280 kilométert. Már Magyarországon is megvásárolható, induló listaára nettó 18 840 000 forint.

Az alapmodell vázszerkezete alatt bőséges szabad hely, a hossztartók között pedig kellő távolság állt rendelkezésre ahhoz, hogy az új modell akkumulátorait optimálisan, a padló alatt helyezzék el. Így nem csorbult a 10-17 m3-es raktérkapacitás, sem a 2 tonnát megközelítő maximális teherbírás. A konstrukció további előnyei az optimális tömegeloszlás, valamint a mélyebb tömegközéppont, ami terheléstől függetlenül kedvezőbb vezethetőséget tesz lehetővé.

Az E-Ducato a dízelmotoros kivitelekkel azonos teljesítményre képes: villanymotorjának legnagyobb forgatónyomatéka 280 Nm, maximális teljesítménye akár 90 kW (122 LE), álló helyzetből 5 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára.

Az E-Ducato számos moduláris megoldást alkalmaz, kezdve a kétféle (47 és 79 kWh) akkumulátorcsomaggal és a négyféle töltési módozattal, melyekből a bevezetéskor három érhető el. A 47 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt E-Ducato egy feltöltéssel akár 170 kilométert tud megtenni a WLTP szerint, amely városban 235 kilométerig emelkedhet. A 79 kWh kapacitású akkumulátorral a hatótávolság 280 kilométerre nő, ami városi forgalomban elérheti a 370 kilométert is. Az akkumulátor alig 30 perc alatt további 100 kilométerre elegendő energiát vehet fel. Az akkumulátor-csomagra 10 éves vagy 220 000 kilométeres garancia vonatkozik (79 kWh), míg a 47 kWh-os telepre 8 év/160 000 kilométeres jótállást adnak.

Az E-Ducato üzemmódváltó funkcióval képes kielégíteni az elvárásokat. A Normál üzem a teljesítmény és a költségek optimális egyensúlyát kínálja, míg a rendszert Öko állásba kapcsolva fokozottan energiatakarékos módon használható a jármű. Ha pedig különösen nagy terheléssel kell közlekedni, vagy meredek emelkedőt kell leküzdeni, a Power üzemmód a jó választás. További két funkció is segíti a gondtalan használatot.

Az E-Ducato karbantartási költségei nagyjából 40 százalékkal kedvezőbbek, mint egy belső égésű motorral szerelt modellé. Ennek köszönhetően a típus teljes tulajdonlási költsége (TCO) az elsődleges felhasználás során várhatóan megegyezik majd a dízelmotoros változatokéval.

Kiemelt figyelmet szenteltek a távolból aktiválható funkciók széles körének. Ilyen szolgáltatás a My:Fleet Manager, az új flottakezelő szolgáltatás, amelyet hat hónapon át ingyenesen vehetnek igénybe az ügyfelek.  Az internet alapú platform segítségével a flottakezelők valós időben ellenőrizhetik a flotta minden egyes elemének főbb változóit, a futásteljesítménytől kezdve a tartózkodási helyig, a karbantartási információktól a töltés időzítéséig, és így tovább.

Ráadásul minden E-Ducato modell esetében alapfelszerelés lesz a Mopar Connect, amely olyan további szolgáltatások széles körét nyújtja, mint a baleseti vagy meghibásodási asszisztencia. Amennyiben a járművet ellopják, a rendszer képes megállapítani a helyzetét, és megakadályozni a motor újraindítását, amivel megkönnyíthető a gépkocsi megtalálása. A Uconnect Live mobil alkalmazáson keresztül ellenőrizheti, hogy bezárta-e az ajtókat, megkeresheti, merre parkol a gépkocsi, és figyelmeztető üzenetet kaphat, ha a jármű elmozdul eredeti tartózkodási helyéről, vagy átlép egy előre beállított sebességhatárt.

Az új E-Ducato hazai induló listaára nettó 18 840 000 forint (Furgon 3.5t MH1 kivitel, 47 kWh akkumulátor.) A 79 kWh-s akkumulátorral szerelt változat nettó 24 640 000 forinttól érhető el. Az ügyfelek számos finanszírozási megoldás közül is választhatnak.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/