/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az elektromos hajtású Fiat Ducatót

2021. április 23. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

A Fiat Professional tudatosan a Föld Napjára időzítette az elektromos Ducato sajtópremierjét. Az E-Ducato 400 különféle konfigurációban választható, így a legváltozatosabb elvárásokat is képes kielégíteni. A modell a dízelmotoros kivitelekkel azonos teljesítményre képes, hatótávolsága pedig elérheti a 280 kilométert. Már Magyarországon is megvásárolható, induló listaára nettó 18 840 000 forint.

Az alapmodell vázszerkezete alatt bőséges szabad hely, a hossztartók között pedig kellő távolság állt rendelkezésre ahhoz, hogy az új modell akkumulátorait optimálisan, a padló alatt helyezzék el. Így nem csorbult a 10-17 m3-es raktérkapacitás, sem a 2 tonnát megközelítő maximális teherbírás. A konstrukció további előnyei az optimális tömegeloszlás, valamint a mélyebb tömegközéppont, ami terheléstől függetlenül kedvezőbb vezethetőséget tesz lehetővé.

Az E-Ducato a dízelmotoros kivitelekkel azonos teljesítményre képes: villanymotorjának legnagyobb forgatónyomatéka 280 Nm, maximális teljesítménye akár 90 kW (122 LE), álló helyzetből 5 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára.

Az E-Ducato számos moduláris megoldást alkalmaz, kezdve a kétféle (47 és 79 kWh) akkumulátorcsomaggal és a négyféle töltési módozattal, melyekből a bevezetéskor három érhető el. A 47 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt E-Ducato egy feltöltéssel akár 170 kilométert tud megtenni a WLTP szerint, amely városban 235 kilométerig emelkedhet. A 79 kWh kapacitású akkumulátorral a hatótávolság 280 kilométerre nő, ami városi forgalomban elérheti a 370 kilométert is. Az akkumulátor alig 30 perc alatt további 100 kilométerre elegendő energiát vehet fel. Az akkumulátor-csomagra 10 éves vagy 220 000 kilométeres garancia vonatkozik (79 kWh), míg a 47 kWh-os telepre 8 év/160 000 kilométeres jótállást adnak.

Az E-Ducato üzemmódváltó funkcióval képes kielégíteni az elvárásokat. A Normál üzem a teljesítmény és a költségek optimális egyensúlyát kínálja, míg a rendszert Öko állásba kapcsolva fokozottan energiatakarékos módon használható a jármű. Ha pedig különösen nagy terheléssel kell közlekedni, vagy meredek emelkedőt kell leküzdeni, a Power üzemmód a jó választás. További két funkció is segíti a gondtalan használatot.

Az E-Ducato karbantartási költségei nagyjából 40 százalékkal kedvezőbbek, mint egy belső égésű motorral szerelt modellé. Ennek köszönhetően a típus teljes tulajdonlási költsége (TCO) az elsődleges felhasználás során várhatóan megegyezik majd a dízelmotoros változatokéval.

Kiemelt figyelmet szenteltek a távolból aktiválható funkciók széles körének. Ilyen szolgáltatás a My:Fleet Manager, az új flottakezelő szolgáltatás, amelyet hat hónapon át ingyenesen vehetnek igénybe az ügyfelek.  Az internet alapú platform segítségével a flottakezelők valós időben ellenőrizhetik a flotta minden egyes elemének főbb változóit, a futásteljesítménytől kezdve a tartózkodási helyig, a karbantartási információktól a töltés időzítéséig, és így tovább.

Ráadásul minden E-Ducato modell esetében alapfelszerelés lesz a Mopar Connect, amely olyan további szolgáltatások széles körét nyújtja, mint a baleseti vagy meghibásodási asszisztencia. Amennyiben a járművet ellopják, a rendszer képes megállapítani a helyzetét, és megakadályozni a motor újraindítását, amivel megkönnyíthető a gépkocsi megtalálása. A Uconnect Live mobil alkalmazáson keresztül ellenőrizheti, hogy bezárta-e az ajtókat, megkeresheti, merre parkol a gépkocsi, és figyelmeztető üzenetet kaphat, ha a jármű elmozdul eredeti tartózkodási helyéről, vagy átlép egy előre beállított sebességhatárt.

Az új E-Ducato hazai induló listaára nettó 18 840 000 forint (Furgon 3.5t MH1 kivitel, 47 kWh akkumulátor.) A 79 kWh-s akkumulátorral szerelt változat nettó 24 640 000 forinttól érhető el. Az ügyfelek számos finanszírozási megoldás közül is választhatnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/