/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Debütált a Hyundai új elektromos autója

2022. július 14. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai egy digitális, magyar felirattal is elérhető világpremier film bemutatásával leplezte le várva várt Ioniq 6 elektromos Streamliner modelljét. A tisztán elektromos modelleket tömörítő Ioniq almárka új típusaként az elektromos Streamliner fejlett technológiák széles választékával, személyre szabható térrel és szolgáltatásokkal, valamint megnövelt hatótávolsággal teremt új mércét az elektromos mobilitás terén.

Az Ioniq 6 becsült elektromos hatótávolsága meghaladja a 610 kilométert (a WLTP norma szerint), míg a Hyundai elektromos, globális moduláris platformja (E-GMP) ultragyors 400/800 voltos töltést tesz lehetővé. Az új modell emellett a Hyundai történetének alighanem legkedvezőbb közegellenállású karosszériájával is büszkélkedhet, továbbá olyan különleges jellemzőkkel bír, mint a kétszínű környezeti hangulatvilágítás, a sebességfüggő belső világítás, az elektromos hajtáslánc testre szabható karakterisztikája, vagy az elektromos aktív hangdizájn (e-ASD), amelyek még tartalmasabbá teszik az elektromobilitás élményét.

A 20 vagy 18 colos kerekeken nyugvó elektromos Streamliner alapját adó E-GMP platform rendkívül nagy, 2950 mm-es tengelytávot biztosít. A lenyűgözően hosszú, 4855 mm-es Ioniq 6 karosszériája 1880 mm széles és 1495 mm magas; ezek az arányok jellegzetesen kecses, stílusos megjelenést kölcsönöznek a típusnak a sablonosan egyforma elektromos járművek piacán.

Az Ioniq 6 belső terét komfortos, személyre szabott menedékként alakították ki. A kétszínű környezeti hangulatvilágítás funkció lehetővé teszi, hogy a vezető 64 különböző színből, illetve hat előre összeállított színharmóniából válogatva teremtse meg a számára legkedvesebb beltéri légkört. A világítás sebességfüggő üzemmódja pedig a vezetés élményét fokozza: a funkció a jármű menetsebességével összhangban módosítja az első üléssori világítás fényerejét.

Az opcióként megrendelhető, relaxációs komfortülések dőlésszögének módosításával azonnal kényelmes pihenőpozíciót vehetnek fel az utasok. Az Ioniq 6 ülései egyébként 30 százalékkal vékonyabbak a hagyományos járművekben használatosoknál, így még több helyet biztosítanak az utasok számára. A kényelemről és praktikumról négy USB C és egy USB A csatlakozó aljzat gondoskodik.

Az Ioniq 6 személyre szabott vezetési élményét fokozza az elektromos hajtási rendszer viselkedését szabályozó funkció, amely lehetővé teszi, hogy a vezető személyes ízlése szerint állítsa be a kormányerőt, a hajtó villanymotor teljesítményét, a gázpedál érzékenységét, valamint a hajtáslánc üzemmódját. A vezető néhány gombnyomással különböző variációkat alkalmazhat, személyes ízlése és igényei szerint.

Az Ioniq 6 többféle motorkombinációval és akkumulátor-csomaggal rendelhető, így minden ügyféligényhez képes alkalmazkodni. A nagy hatótávolságú, 77,4 kWh kapacitású akkumulátor kétféle hajtás-konfigurációval, hátsó- vagy összkerékhajtással társítható. A kínálat csúcsán álló összkerékhajtású, két villanymotoros hajtáslánc összesített teljesítménye 239 kW / 325 LE, maximális forgatónyomatéka 605 Nm. A modell ezzel a hajtáslánccal 5,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Az Ioniq 6 energia-fogyasztása lenyűgözően kedvező. Az 53 kWh kapacitású, alapkiépítésű akkumulátorral, 18 colos keréktárcsákkal és hátsókerék-hajtással szerelt modellváltozat WLTP szabvány szerinti átlagos értéke a várakozások szerint kisebb, mint 14 kWh/100 km. Ezzel az IONIQ 6 a jelenleg kapható egyik legtakarékosabb személygépkocsi.

Az Ioniq 6 E-GMP architektúrája a 400 és 800 voltos töltő infrastruktúrával egyaránt kompatibilis. A rendszer alapértelmezésben a 800 voltos töltést támogatja, ám további komponensek vagy adapterek nélkül alkalmas a 400V-os töltés fogadására is. 350 kW-os gyorstöltő alkalmazásával az IONIQ 6 mindössze 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető.

Akárcsak a korábban bemutatott Ioniq 5, az új Ioniq 6 is rendelkezik az innovatív V2L (járműből-a-fogyasztóra) funkcióval, amelynek köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést tölthetnek a jármű akkumulátoráról: praktikus megoldás áramszünet esetén éppúgy, mint kempingezés vagy szabadidős tevékenységek során. A V2L funkció használatához külön tartozékként megrendelhető adapterre van szükség, amelyet a külső töltőcsatlakozóba kell illeszteni. Ezen kívül egy másodlagos, belső elektromos aljzat is rendelkezésre áll: a hátsó ülések alatt elhelyezett csatlakozó ideális hordozható számítógépek, mobiltelefonok és egyéb személyes berendezések töltésére, illetve működtetésére.

Az Ioniq 6 moduláris érintőképernyőt alkalmazó műszerfalát egy 12 colos infotainment érintőképernyő, valamint egy ugyancsak 12 colos, digitális műszeregység alkotja. Az infotainment rendszer valós időben, térképen jeleníti meg, hogy a pillanatnyilag rendelkezésre álló töltéssel mekkora távolságot tehetünk meg. A széles formátumú kijelzőn nagyszerűen mutat az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon-integrációs funkció. A fedélzeti rendszerhez egyszerre kettő készülék is csatlakozhat Bluetooth vezeték nélküli kapcsolaton keresztül.

Az Ioniq 6 az első olyan Hyundai modell, amelyben a különböző funkciókat vezérlő szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül (OTA) frissíthetők. A technológia lehetővé teszi, hogy az elektromos rendszerek, az önvezető funkciók, az akkumulátor és egyéb rendszerek vezérlő szoftverjeiből mindig a legfrissebb verzió álljon rendelkezésre. Az OTA funkció segítségével a térképadatok, illetve a multimédiás rendszer szoftverje is frissíthető.

Az Ioniq 6 gyártása a tervek szerint 2022. harmadik negyedévében veszi kezdetét. A modell piaci bevezetésének ütemezését a Hyundai a későbbiekben teszi közzé.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/