Elektromos almárkát alapított a Hyundai
A Hyundai bevezeti az új, kifejezetten akkumulátoros elektromos járműveket piacra bocsátó Ioniq márkát. A Hyundai a legkülönfélébb életstílusokhoz igazított, „egyénre szabott elektromos élményeket” kíván biztosítani az Ioniq márkán keresztül.
A Hyundai a következő négy év során három új, kifejezetten elektromos hajtásúnak fejlesztett modellt kíván bevezetni az Ioniq márka zászlaja alatt; később további innovatív modellek várhatók. Ezzel a gyorsan növekvő piaci igényekre ad választ a Hyundai, egyben elősegítve azon célkitűzés megvalósítását, hogy a vállalat vezető szerepet töltsön be az elektromos mobilitás globális piacán.
A Hyundai számmal jelöli majd az új márka égisze alatt piacra lépő elektromos járműveket: a szedánokat páros, a szabadidőjárműveket pedig páratlan számokkal.
Az Ioniq márka első modellje egy középkategóriás szabadidőjármű: az Ioniq 5 lesz, amely 2021 elején mutatkozik be. Az Ioniq 5 alapját az a 45 Concept elektromos tanulmányautó adja, amely a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, a Hyundai legelső koncepciójárműve előtti tisztelgésként. 2022-ban érkezik az idén márciusban bemutatott Hyundai Prophecy elektromos tanulmányautóra épülő Ioniq 6 sportszedán, majd 2023-ban lép színre a Ioniq 7 nagyméretű szabadidőjármű.
Az Ioniq modelleket formai szempontból az ’Időtlen dizájn’ tematikája köti majd össze. Formatervükhöz múltbéli modellekből merítenek ihletet a tervezők, ám koncepciójukkal már a jövőt készítik elő.
Az Ioniq márka modelljei a Hyundai elektromos globális moduláris padlólemezére (E-GMP) épülnek majd. Az E-GMP alapú, kifejezetten elektromos gépkocsinak fejlesztett modellek gyors töltéssel, kimagasló hatótáv megtételére lesznek képesek.
Az elektromos platform alkalmazásával a Hyundai „intelligens élettérként” alkothatja újra a járművek belső terét, ahol széles határok között állítható ülések, vezeték nélküli kapcsolódási szolgáltatások, valamint egyedi megoldások – pl. fiókként nyitható kesztyűtartó – várják az ügyfeleket. A lépésváltás a kezelőfelületeket sem hagyja érintetlenül: az egyszerű, ösztönösen kezelhető, ergonomikusan kialakított interfész felszabadult felhasználói élményt eredményez.
A Hyundai a közelmúltban bejelentette, hogy 2025-re csoportszinten egymillió tisztán elektromos gépkocsit kíván eladni, és 10 százalékos részesedést elérve a globális EV-piac vezető szereplőjévé kíván válni. A 2025-ös stratégia keretében a Hyundai ugyanekkorra a környezetbarát járművek globális piacának harmadik legnagyobb szereplőjeként 560 ezer akkumulátoros elektromos jármű értékesítését tervezi.
A kifejezetten elektromos modelleket felvonultató Ioniq márka bevezetésével a vállalat megerősíti a tiszta mobilitás iránti elkötelezettségét. A lépés fontos eleme annak az átalakulási folyamatnak, amelynek eredményeként a Hyundai zéró károsanyag-kibocsátású megoldásokat kínáló, intelligens mobilitási szolgáltatóként fog megújulni.