/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elektromos mobilitási szolgáltatóvá kíván válni az Audi

2019. október 09. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

A négykarikás márka 2025-ig több mint 30 elektromos hajtásrendszerű modellel kíván megjelenni a piacon, amelyek akkor forgalmának már 40 százalékát tennék ki. Az Audi ezzel következetesen a hosszú távon fenntartható mobilitás útjára lép, s ennek megfelelően a beszerzés és a gyártás is mindinkább a hosszú távú fenntarthatóság kritériumai szerint alakul. Nagyszabású oktatási és továbbképzési koncepciók teszik teljessé a folyamatot.

Audi BEV-Platform

Az Audi a teljeskörűen széndioxid-semleges prémium mobilitás szállítójává kíván válni, célja pedig a vezető szerep a vetélytársai körében. Ennek szellemében a gyártó egyaránt felgyorsítja hajtásrendszerei elektromossá alakításának útitervét, valamint az egész vállalatra kiterjedő szénmentesítés folyamatát. A járműpalettája teljes életciklusra vetített széndioxid-lábnyoma a tervek szerint már 2025-re 30 százalékkal csökken 2015-höz viszonyítva.

A Volkswagen-csoport következetesen az elektromos mobilitásra összpontosító tevékenysége keretében a négykarikás márka célzottan a prémium ügyfelek különleges igényei szerint alakítja ki hajtásrendszer-portfólióját. A felsőbb járműszegmensek magasabb arányának, az ennek megfelelő teljesítményigénynek és a gyakori hosszú távú utaknak megfelelően tisztán elektromos járművei mellett az Audi hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerű modelleket is kínál.

Az elektromos mobilitás az új márkastratégia alapvető pillérének számít. Az Audi a jövőben marketing költségvetésének 50 százalékát az elektromos mobilitás témakörei számára tartja fenn. A vállalat érzelmileg is még erőteljesebben kívánja megélhetővé tenni ügyfelei számára ezen új hajtásmódot, az esetleges fenntartások feloldása mellett, s intenzív lelkesedést ébresztve. Ennek sikeres példája a vállalat „A jövő elektromos” podcastje, amely jelenleg már második évadában hallható, s az „Automotive” kategóriában nemrég a „World Media Award” díját is elnyerte.

Az Audi e-tron töltőszolgáltatást is kínál ügyfeleinek, amely Európa összes töltőállomásának mintegy 80 százalékához biztosít hozzáférést – ez az Európai Unió 20 országában és 220 szolgáltató üzemeltetésében több mint 110 ezer nyilvános töltőpontot jelent. Legyen szó váltakozóáramú (AC) vagy egyenáramú (DC) töltésről, 11 vagy 150 kW töltőteljesítményről, egyetlen kártya elegendő a töltési folyamat elindításához. Az elszámolás automatikusan, a hozzátartozó felhasználói számlán történik. A rövidesen megjelenő új Plug & Charge funkció segítségével az Audi e-tron kriptografikus eljárással önállóan igazolhatja jogosultságát a töltőállomáson, illetve aktiválhatja azt.

Az otthoni töltéshez a Volkswagen természetes elektromos árammal is elláthatják házukat, illetve garázsukat az Audi-ügyfelek, amely száz százalékban megújuló energiaforrásokból származik. Az extrafelszerelésként rendelhető connect töltőrendszer alig több, mint négy óra alatt tölti fel teljes mértékben az Audi e-tron akkumulátorát, s az otthoni energiamenedzsment-rendszerrel közösen különböző intelligens funkciókat is kínál. Amennyiben a ház napelemrendszerrel is rendelkezik, az autó elsősorban a helyben előállított elektromos áramot használja.

Az otthoni garázsoktól az Ionity együttműködésen át, egészen a teljes elektromosáram-hálózatig – a Volkswagen-csoport Audi és Porsche márkáival, valamint a BMW, a Daimler és a Ford 2017-ben közösen megalapította a Ionity európai egyenáramú gyorstöltő hálózatot, amelynek keretében 2020-ig 25 országban, s egymástól legfeljebb 120 kilométer távolságban összesen 400 nagyteljesítményű (High-Power Charging; HPC) töltőállomás létesül.

A teljes vállalatra kiterjedő hosszú távú fenntarthatósági útitervében az Audi célkitűzésként fogalmazta meg járművei teljes életciklusának fokozatos szénmentesítését, a beszállítói hálózattól és a gyártástól a használaton át, egészen az Audi-modellek újrahasznosításáig. Mindezeken túl az Audi egyértelmű víziója a széndioxid-semleges mérleg 2050-ig megvalósított elérése.

Ugyancsak a hosszú távon fenntartható mobilitás meghatározó eleme az Audi számára az elektromos hajtásrendszerű gépkocsik széndioxid-semleges gyártása. A márka brüsszeli gyára úttörő szerepet tölt be ezen a téren és már az Audi e-tron gyártáskezdete óta széndioxid-semleges módon termel. Megvalósításának eszközeiül a zöld elektromos áram használatára való átállás és a régió legnagyobb napelem-rendszere szolgált, fűtési igényeit pedig biogáz-certifikátokkal fedezi az Audi brüsszeli gyára. Összességében a létesítmény évente akár 40 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását is megelőzheti a megújuló energiaforrások révén.

A használt nagyfeszültségű akkumulátorok kezelésére az Audi és a Volkswagen már ma is fejleszt különböző koncepciókat. Ha az akkumulátor az évek során elveszíti töltőkapacitásának meghatározott hányadát, telepített alkalmazásokban még tovább használható. Az e téren kínálkozó számos lehetőség közül az Audi jelenleg kettőt vizsgál kísérleti projekt formájában: az egyik a villástargoncákban és vontatókban történő alkalmazás az ingolstadti gyárban, míg a másik egy berlini egyetemen telepített energiatárolóként való hasznosítás.

A jövőbeni elektromos modellek gyártása során az Audi a magas fokú rugalmasságra és vállalatcsoporton belüli értékes szinergiákra épít. A nagyméretű elektromos gépkocsik számára készült prémium elektromos platform (PPE) például a Porschéval közös fejlesztés. A járműkoncepció a szabványosított gyári struktúrákra összpontosít és gyorsan áttelepíthető más üzemekbe is.

Az Audi a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő kisebb modellek esetében is kihasználja a szinergiahatásokat. Az Audi Q4 e-tron concept sorozatgyártású változata az A-szegmensbe tartozó elektromos SUV-modellként a Volkswagen zwickaui gyárában gördül majd le a szerelőszalagról, mégpedig Volkswagen és SEAT típusokkal együtt. A termelés ilyen jellegű, egyes platformok szerinti csoportosítása az elektromos hajtásrendszerű jövőbeni volumenmodellek nagy darabszámú és gazdaságos gyártását teszi lehetővé.

Mindemellett már zajlanak az Audi e-tron GT concept sorozatgyártású változatának előkészületei, amely 2020 végétől az Audi R8 sorozat tagjaival közösen gördül le a neckarsulmi Böllinger Höfe területén működő gyár szerelőszalagjáról. Míg a belsőégésű motorral hajtott, nagyteljesítményű sportkocsi készítésekor még a kézi munka dominál, az elektromos hajtásrendszerű Gran Turismo karosszériagyártását már jócskán megnövelt automatizáltsági fok jellemzi.

A hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerű modellek az adott sorozatokat gyártó termelési helyszíneken készülnek, például az Audi Q5 TFSI e San José Chiapában (Mexikó), az Audi A7 TFSI e pedig Neckarsulmban. Kínában az A6 L e-tron és a Q2 L e-tron formájában jelenleg két elektromos hajtásrendszerű modelljét készíti helyi gyártásban az Audi, amelyekhez 2020-tól az Audi e-tron is társul majd.

Az Audi a személyügy területén is széleskörűen invesztál az elektromos mobilitásba. A vállalat egyfelől célzottan alkalmaz további szakembereket, miközben a belső know-how is fejlődik és az Audi felkészíti munkatársait a jövő e szakterületére. Ennek megfelelően a továbbképzési költségvetés bő egyharmadával, évi 60-ról 80 millió euróra bővült.

Az Ingolstadti Műszaki Főiskolával (THI) közösen az Audi elektromos mobilitás képzést szervezett a hajtásrendszerek fejlesztői számára, az Audi mérnökei így a THI előadótermeiben mélyíthetik tovább tudásukat az elektromos mobilitás területén – a cél stratégiai és műszaki ismereteik bővítése.

Az Audi a fiatalok képzési programjaiban is következetesen az elektromos mobilitás felé tart, s oktatását folyamatosan a műszaki fejlődéshez igazítva igény szerint új szakmákat is kialakít. 2014 óta folyik a „Rendszer- és nagyfeszültségű technikára összpontosító elektromos szakember” hároméves képzés, amelyet Ingolstadtban és Neckarsulmban azóta már mintegy 700 fiatal lány és fiú kezdett meg, illetve végzett el. 2018 óta választható az új „Akkumulátortechnikai szakember” képzés, amelynek középpontjában a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártása és minőségbiztosítása áll.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/