/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elektromos terepjáró az Auditól

2019. szeptember 11. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi a Frankfurti Autószalonon bemutatta a jövő közlekedése számára szánt elektromos terepjáróját, az AI:TRAIL quattrót. A négyüléses jármű a kiváló terepjáró képességet és az automatizált vezetés lehetőségeit egyesíti. Az egészen a padlójáig üvegezett kabinja korábban nem látott körkörös kilátást biztosít.

Trail – az angol szó jelentése ösvény, turistaút, vagyis a természet felfedezésére utal. Éppen ezért a fedélzeten nem találunk hatalmas képernyőt az internetes adatfolyamként érkező tévésorozatok nézéshez vagy videokonferenciához. Ehelyett hatalmas nyílt üvegfelületek kínálnak kitekintést a környezetre.

Az Audi AI:TRAIL quattro a negyedik az Audi villanymotoros tanulmányjárműveinek sorában, amely az Audi Aicon premierjével kezdődött az IAA 2017 autókiállításon. A legújabb családtagban négy villanymotort, a részben automatizált vezetéshez és az önvezetéshez szükséges rendszereket és – az Audi márkára jellemző módon – quattro állandó összkerékhajtást is találunk.

Az Aicon, az AI:ME, az AI:RACE és az AI:TRAIL járműveket a fenntartható hajtásláncnál és a távoli jövőbe mutató vonalvezetésnél több köti össze. Ugyanis a négykarikás márka újfajta mobilitási koncepcióját is megtestesítik. Az autós világ jelenével szemben e járműveket már nem szükséges kompromisszumok árán felhasználások és szituációk sokaságához szabni. A holnap autóit egy adott alapfeladat (felhasználási eset) követelményeihez tervezhetik majd. Az ügyfél pedig az Audi on demand igény szerinti felhasználású flottájából a preferenciáinak és igényeinek megfelelő modellt rendelhet és kölcsönözhet egy meghatározott időre e specializált járművek közül.

Ám ennek során egyáltalán nem kell lemondani a prémium szegmensben már ma is magától értetődő, rendkívül mélyre ható személyre szabási lehetőségekről. A felhasználó minden ismert adata és preferenciája már a bérjármű konfigurációja és felszereltsége során figyelembe vehető. A járművet lefoglalók így nemcsak a kívánt modellt kapják, hanem azt messzemenően a személyes ízlésükhöz igazodóra konfigurálhatják. A szín, az utastér felszereltsége és a műszaki opciók az interneten keresztül egy alkalmazással vagy a myAudi rendszerében tárolt járművezetői adatok alapján előre személyre szabhatók. Még a preferált utastér-hőmérséklet, az ergonómiai szempontból tökéletes ülésbeállítás és a személyes zenetár is már az első beszálláskor elérhető.

Ez az ajánlat egy könnyen kezelhető, egyszerű alkalmazás segítségével vehető igénybe – az alkalmazásban rendelhető a jármű, és elérhetők a felhasználó személyes beállításai, valamint az utazás során hasznos számos funkció is.

Az Audi AI:TRAIL 4,15 méter hosszú, 2,15 méter széles és 1,67 méter magas. Az, hogy offroad felhasználásra szánták, a kerekek méretéből válik egyértelművé: a 22 colos felnikre 33,5 colos, azaz 85 cm magas gumikat feszítettek. Az utóbbiak érdekessége, hogy szenzoros légnyomás szabályozást építettek beléjük, azaz az útfelület minőségének függvényében automatikusan változtatják a légnyomást. A hasmagasság 34 centiméter, így a kocsi fél méter mély vízen is át tud kelni, s attól sem kell tartani, hogy a padlóra helyezett akkumulátor megsérülne sziklás terepen. Az AI:TRAIL tömege egyébként 1750 kilogramm.

Az Audi AI:TRAIL leginnovatívabb része a világítása, amelyet öt darab rotormentes, elektronikusan vezérelt, integrált mátrix LED elemekkel ellátott drón biztosít. Képesek arra, hogy a tetőn vagy az induktív töltőpontokon landoljanak. Az Audi Light Pathfinder-eknek hívott drónok ventilátorokkal repülnek és könnyű súlyúk miatt az autó előtt haladhatnak, minimális energiafogyasztással, megvilágítva az utat. A kocsi álló helyzetében a drónok az autó környezetét világíthatják be a tetőről, de a belső terét is fényárba öltöztethetik.

Az AI:TRAIL aszfaltozott úton négyes szintű önvezetésre képes, amely jelenleg a legmagasabb fokozatú. Bizonyos területeken, tehát autópályán vagy a megfelelő infrastruktúrával rendelkező belvárosi részeken a kocsi a sofőr beavatkozása nélkül, saját magát képes vezetni. Terepen az önvezetés fokozata hármasra csökken. A villanyos terep-Audi egyébként aszfaltozott úton és könnyű terepen 400-500 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, nehéz terepen az érték 250 kilométerre csökken. Hogy ezeket tartani tudja, a sebességét 130 km/órában maximálták.

Az Audi AI:TRAIL-ben négy darab elektromotort találunk, a kerekekhez közel építve. Egy motor egy kereket hajt, a kombinált teljesítmény 320 kW (435 LE), a legnagyobb nyomaték pedig kereken 1000 Nm. Az egyenként meghajtott kerekek miatt nem volt szükség differenciálművekre. A tapadást elektronika szabályozza. Ha megcsúszik egy kerék, az elektronika azonnal visszaveszi a ráterelődő nyomatékot. Azokban a szituációkban azonban, amikor a kerekek megcsúszása hasznos, például hegynek felfelé, lassan kapaszkodva, a rendszer engedélyezi a kipörgést.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/