Elkészült a BMW nagy villany-SUV-ja
A jövőkép valóra válik: a BMW Vision iNEXT megérkezik az utakra, BMW iX néven. A BMW Csoport már a 2021 végére tervezett piaci premier előtt egy évvel bemutatja új technológiai zászlóshajóját, amely jelenleg a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési fázisban jár.
A BMW iX sorozatgyártása 2021 második felében veszi kezdetét a BMW Csoport dingolfingi gyárában. A BMW iX mind a formatervezés, az automatizált járművezetés, az intelligens járműkapcsolati megoldások és az elektromos mobilitás, mind pedig a digitális szolgáltatások terén a müncheni központú vállalatcsoport legkorszerűbb technológiai fejlesztéseit egyesíti.
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja – amelyben egyesül a kettő villanymotor, a hajtáslánc vezérlőelektronikája, a járműtöltő technológia és a nagyfeszültségű akkumulátor – kivételes hatékonyságot garantál. Az erőforrás, amelyet a BMW fenntartható módon, ritkaföldfémek felhasználása nélkül állít elő, a legfrissebb mérési eredmények szerint több mint 370 kW/500 lóerő teljesítményre képes. A BMW iX így kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A modell egyértelmű célja ugyanakkor, hogy szegmensében a legalacsonyabb energiafogyasztással üzemeljen. A WLTP mérései szerint a BMW iX 100 kilométerenként kevesebb, mint 21 kWh kombinált energiafogyasztásra, több mint 100 kWh bruttó energiateljesítményű akkumulátora pedig egyetlen feltöltéssel több mint 600 kilométeres hatótávolságra képes.
A BMW iX új járműtöltő technológiája akár 200 kW teljesítményű gyorstöltést is lehetővé tesz. A modell akkumulátora így 40 perc alatt feltölthető 10 százalékos töltöttségi szintről 80 százalékosra, egy tízperces gyorstöltés pedig több mint 120 kilométerre elegendő energiával látja el az energiatároló egységet. A 11 kW teljesítményű Wallbox fali töltőről a BMW iX teljesen lemerült akkumulátora kevesebb, mint tizenegy óra alatt 100 százalékos töltöttségi szintre tölthető.
A BMW iX akkumulátorait egy felelős, hosszú távú erőforrás-ciklus részeként tervezték meg a mérnökök, kivételesen magas újrahasznosítási arányt téve lehetővé. Az akkumulátorcellák, a nagyfeszültségű akkumulátor és a teljes jármű gyártásához felhasznált energia egészét kizárólag megújuló erőforrásokból nyerik ki.
A BMW iX piaci premierjével bemutatkozó új technológiai eszköztár az automatizált járművezetés és a digitális szolgáltatások terén is jelentős fejlesztéseket vetít előre. Az újdonság adatfeldolgozási sebessége például hússzor nagyobb, mint a korábbi modellekben dolgozó technológiáké, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW iX ugyanannyi idő alatt az autóban dolgozó szenzorok kétszeres adatmennyiségét képes feldolgozni.
A BMW iX egy olyan úttörő modellgeneráció előtt jelöli ki az utat, amellyel a vállalatcsoport újraértelmezi a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. Az újdonság eme iránymutató karakterét a formanyelv is tükrözi. A BMW iX karosszéria-kialakítása a nagyméretű SUV-ok erőteljes arányait gondolja újra, hiszen hosszában és szélességében a BMW X5 modellre, magasságában a BMW X6 modellre, kerékméreteit tekintve pedig a BMW X7 modellre emlékeztet.
A minimális karaktervonal és a minden korábbinál több sima felület kettőse nagy biztonságérzetet teremt, miközben az éles törések, a letisztult felületek és a kerékjárati ívek körüli, szinte négyszögletes kontúrok magabiztos kiállást garantálnak. A BMW iX frontrészének középpontjában a függőlegesen elrendezett, vese alakú hűtőrács áll. Tekintve azonban, hogy a hajtáslánc minimális hűtőlevegőt igényel, a hűtőrács szinte teljesen zárt, így átlátszó felülete mögött a legfejlettebb vezetést támogató rendszerek szenzorjainak, kameráinak és radarjainak ad otthont.
A BMW iX formanyelve számos exkluzív, precízen kidolgozott részletet rejt, így többek között a BMW által sorozatgyártásban kínált eddigi legkeskenyebb első fényszórókat, a süllyesztett kilincseket, a keret nélküli ablakokkal szerelt ajtókat, a modell teljes szélességében nyíló csomagtérajtót és a szintén extrém keskeny kialakítású hátsó lámpákat. Az autó kategóriájában kimagaslóan alacsony, 0,25-ös légellenállási együtthatóval büszkélkedhet.
Bőséges térérzet és helykínálat, prémium minőségű anyaghasználat, integrált fejtámlákkal szerelt, vadonatúj tervezésű ülések, valamint kivételesen nagyméretű panoráma üvegtető gondoskodik arról, hogy a BMW iX modellben mind az öt utast luxus színvonalú, hamisítatlan lounge-hangulat fogadja. A tisztán elektromos meghajtásnak köszönhetően kardánalagútra sincs szükség, a még szellősebb utastér így extra lábteret és tárolóhelyeket kínál. A középkonzolt egy prémium minőségű bútorként alkották meg a készítők.
Az utastéri kijelzők és vezérlőrendszerek csak a lényegre összpontosítanak. A BMW iX fedélzeti technológiája intelligensen működik és csak akkor válik láthatóvá, amikor szükség van rá. És noha mindez végtelenül összetett rendszernek tűnik, a gyakorlatban mégis intuitív járművezérlést tesz lehetővé. A háttérbe húzódó technológia („Shy Tech”) itt is számos ponton visszaköszön, így például a láthatatlan hangsugárzók, az összetett stílusú szellőzőrostélyok, a fűtött felületek és a műszerfalba szinte láthatatlanul belesimuló BMW Head-Up kijelző képében. A vezetés élményének jövőbe mutató formáját mindeközben hatszögletű kormány, innovatív előválasztó kar és a BMW Ívelt Kijelző hozza el a jelenbe.