/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a Škoda Enyaq iV sportos kivitele

2021. február 18. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Škoda Enyaq Sportline iV érkeztével a cseh autógyártó egy immár hagyományos modellváltozata jelenik meg a Mladá Boleslav-i új, tisztán elektromos SUV-modell választékában is. Fekete karosszéria-kiegészítők, nagyméretű könnyűfém keréktárcsák és a karosszériát mélyebbre süllyesztő sportfutómű kölcsönöznek magabiztos fellépést az Enyaq Sportline iV számára, illetve hangsúlyozzák dinamikus menettulajdonságait.

Az utastérben integrált fejtámlával kiformált sportülések, bőrbevonatú, háromküllős, multifunkciós sportkormány és karbonhatású dekorbetétek határozzák meg a hangulatot. Az Enyaq Sportline iV háromféle motorváltozatban bővíti a palettát. A 132 kW-os (180 LE) Enyaq iV 60 éppúgy hátsókerék-hajtású, mint a 82 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, 150 kW (204 LE) teljesítményű Enyaq iV 80, amely a WLTP-ciklus szerint akár 520 kilométeres hatótávot kínál. Az Enyaq iV 80x két, együttesen 195 kW (265 LE) teljesítményű villanymotorral és összkerékhajtással készül majd és az év folyamán, a későbbiekben egészíti ki a kínálatot.

Sportline – e névkiegészítés immár hagyományosan sportos megjelenést és dinamikus menettulajdonságokat jelent a Škoda modelljei számára. Az Enyaq Sportline iV formájában a Škoda a jövőben a márka első tisztán elektromos SUV-modelljéhez is kínálja ezt a változatot, három hajtásrendszer választékával. Az Enyaq Sportline iV 60 hátsó tengelyén 180 LE teljesítményű elektromos motor dolgozik, 310 Nm maximális forgatónyomatékkal. A 62 kWh (nettó 58 kWh) kapacitású akkumulátor a WLTP-ciklus szerint több mint 400 kilométer hatótávot tesz lehetővé.

A Škoda Enyaq iV színvonalas menetdinamikai tulajdonságokat kínál, a Sportline változatban pedig különösen jól érvényesül mindez az alapkivitelhez tartozó sportfutóműnek köszönhetően, amely az első tengelyen 15, míg a hátsón 10 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. A maximális sebesség mindhárom motorváltozat esetében 160 km/óra.

Számos fényes fekete elemmel, Sportline változatában még dinamikusabbnak hat az Enyaq iV. Ehhez éppúgy hozzájárulnak a markáns hűtőrács, az ablakszegélyek, a tetősínek és a hátsó lökhárító diffúzoreleme, mint a csomagtérajtó plakettjei, illetve önálló betűkből álló „Škoda” felirata. A robusztus oldalsó küszöbborítások a karosszéria színére fényezve jelennek meg, s az Enyaq Sportline iV emellett modellspecifikus első lökhárítót, első sárvédőin pedig Sportline plakettet hordoz. Ugyancsak a magabiztos fellépést hangsúlyozzák a nagyméretű, 20 col peremátmérőjű, polírozott „Vega”, illetve a 21 colos „Betria” könnyűfém keréktárcsák, amelyeket exkluzív dizájn jellemez.

Az Enyaq Sportline iV már alapkivitelben teljes LED Matrix fényszórókkal készül, amelyek mindegyik mátrix-távfénymodulja 24 önállóan vezérelhető LED-egységgel teszi lehetővé a közlekedés többi résztvevőjének vakítása nélkül a távolsági fényszóró folyamatos használatát.

A sportos Enyaq iV számára külön Design Selection összeállítást készítettek a dizájnerek, amelyben a kárpitokon és a mennyezeten egyaránt a fekete szín a meghatározó, a műszerfalon és az ajtókon pedig karbonhatású dekorbetétek gondoskodnak különleges stílusjegyekről. A műszerfal fekete borítása szürke kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal, szintetikus bőrből készül. Nem utolsósorban, a szürke szegélyekkel kidolgozott lábszőnyegek is tökéletesen illeszkednek a beltér-dizájn összhatásába.

A Sportline Design Selection összeállítás részei az integrált fejtámlával kiformált, exkluzív fekete sportülések is, amelyek kárpitja Suedia mikroszálas szövetből, szürke szegélyekkel készül. Az alapfelszereltségéhez tartozik továbbá a bőrbevonatú, háromküllős, multifunkciós sportkormány. A kormánykerék karimájának bőrborítását szürke kontrasztárnyalatú varrás, alsó küllőjét pedig Sportline feliratú plakett díszíti. A pedálok alumínium hatású borítást kaptak.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/