Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Érkezik az új BMW i3 és i3s

2017. augusztus 29. 12:05   |   Autoblog
címkék:  

A Frankfurti Autószalonon debütál az elképesztő népszerűségnek örvendő BMW i3 frissített kivitele, amely egyúttal az egyéni stílusú, nagyobb teljesítményű, sportosabb futómű-hangolású i3s modell megjelenését is magával hozza. A két újdonság piaci bevezetése 2017 novemberében veszi kezdetét.

2014 óta a BMW i3 nem csupán Európában, de a világ minden táján a prémium minőségű elektromos autók eladási listájának egyeduralkodója lett, Németországban pedig a piac legkeresettebb elektromos autójává is előlépett. A sikertörténet hátterében nem csupán a forradalmi járműkoncepciók állnak, de a jövőbe mutató, hosszú távon fenntartható mobilitási megoldások és az elektromos közlekedést támogató innovatív szolgáltatások is. Ezen termékeivel és minden részletre kiterjedő, az autómodellek teljes életciklusát lefedő előállítási-, termelési-, használati- és újrafelhasználási stratégiájával a BMW i divízió a személyes mobilitás jövőjének abszolút úttörője.

Az új BMW i3 és az új BMW i3s a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt jellegzetes karosszériajegyeit viseli, miközben továbbgondolt járműkoncepcióját számos vadonatúj stílusjegy nyomatékosítja. Az extravagáns formát immáron számos, sportosan izgalmas vezetési élményre utaló dizájn-újítás fokozza. A BMW i modellek védjegyévé vált fekete karosszériasávot, amely a motorháztetőről indulva, a tetőn keresztül egészen az autó hátfaláig fut, most feketére fényezett A-oszlopok és tetőkeretek egészítik ki. A karosszéria többi elemére elérhető fényezési opciók listája eközben a Melbourne Red tűzpiros metál és az Imperial Blue királykék-metál árnyalatokkal bővül. Az ügyfelek emellett a Capparis White hófehér és a Fluid Black mélyfekete akril fényezések, valamint a Protonic Blue élénk kék metál és a Mineral Grey ásvány szürke metál árnyalatok közül választhatnak.

Újratervezték a lökhárítókat is, a hátfalon pedig krómcsík és a csomagtérajtó két szélére helyezett „i3“ és „eDrive“ emblémák jelentek meg. Az új BMW i3 és az új BMW i3s már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás fényszórókat kap. Az első lökhárító kör alakú fészkeiben elhelyezett irányjelzőket vízszintesen megrajzolt, LED-technológiás irányjelző-csíkok váltják, amely azt jelenti, hogy a LED-es hátsó lámpák mellett immáron a modellpáros mindegyik világító funkciója LED-ekkel dolgozik.

Az új BMW i3 lökhárítója immáron teljes egészében a karosszéria fényezését viseli, az „U” alakú fekete szegélyezés pedig a modell magabiztos kisugárzását nyomatékosítja. A karosszéria árnyalata és a csomagtérajtó fekete üvegborítása közötti kontraszt hátulnézetből ugyancsak határozott kiállást sugall. A tetőkeretek ezüstszínű betéteket kaptak.

Az új BMW i3s az első és a hátsó lökhárító egyedi kontúrvonalairól azonnal felismerhető: elöl a lökhárító betétje és az „U” alakú szegélyezés is fekete fényezést visel, miközben a lökhárító két szélén BMW i kék vagy Frozen Grey szürke dekorcsíkok nyomatékosítják a modell szélességét. A BMW i3s esetében a zárt „hűtőrácsok” kerete is magasfényű fekete színben pompázik. A hátsó lökhárítót ugyancsak egyedi vonalakkal rajzolták meg a tervezők, a karosszéria színére fényezett, extra széles lökhárító-betétet pedig itt is fekete dizájnkeret fogja közre. A BMW i3s esetében az A-oszlopok és a tetőkeretek is magasfényű fekete fényezést kapnak.

A BMW i3s széleskörű alapfelszereltségének a 10 milliméteres hasmagasság-csökkentést kínáló sportfutómű is része. A 40 milliméteres nyomtáv-szélesítést a kerékjárati ívek fekete szegélyezése nyomatékosítja, a féltengelyek végére pedig akár 20” méretű, duplaküllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsák is felcsavarhatók, kéttónusú vagy Jet Black árnyalatban.

A szénszálas utascellában sem B-oszlopokra, sem váltóboxra, sem pedig kardánalagútra nincs szükség, a legkönnyebb be- és kiszállás érdekében pedig az oldalsó ajtók ellentétes irányban nyithatók. Az alap Atelier felszereltség alternatívájaként a Loft, a Lodge és a Suite felszereltségi szintek is elérhetők az autókhoz. A Lodge felszereltségi szinttől felfelé az ülések Solaric Brown mélybarna bőrkárpitot kapnak, cserzett olajlevél-kivonattal finomítva és gyapjú-alapú textillel kombinálva.

A BMW i3 és a BMW i3s teljes életciklusára kiterjesztett előállítási-, illetve termelési stratégia ezen felül az alkalmazott anyagok gondos kiválasztásában, valamint az újrahasznosított műanyagok, a megújuló nyersanyagok, a növényi rostok és a fehérítetlen eukaliptuszfa széleskörű felhasználásában is tetten érhető. Az ügyfelek által látható és tapintható utastéri felületek több mint 80 százaléka újrahasznosított anyagok és megújuló nyersanyagok felhasználásával készül, amelyet opcióként BMW i kék színű biztonsági övek foglalnak keretbe.

Az új BMW i3 elektromos motorja 125 kW/170 LE maximális teljesítményre képes, amelyet már álló helyzetből rendelkezésre álló, 250 Nm csúcs forgatónyomaték egészít ki. Az i3 a gázpedál érintésére egy soros hathengeres benzinmotor lendületével gyorsul, a megtorpanás-mentes, folyamatos teljesítmény-átvitelről pedig egy fokozatmentes automataváltó gondoskodik. A modell mindössze 7,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből százas tempóra, végsebességét pedig az elektronika 150 km/óránál maximálja.

A padlólemezbe épített nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével a modell a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC), valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 290–300 kilométer, illetve 235–255 kilométer, hétköznapi használat során azonban minimum 200 kilométer megtételére képes. A modell energiafogyasztása a NEDC szerint 13,1–13,6 kWh 100 kilométerenként.

A BMW i3 agilis vezethetőségét a dinamikus menetstabilizáló optimalizált változata még tovább fokozza. Az átfogó finomhangoláson átesett technológia minden vezetési szituációban gyorsabban reagáló tapadásvesztés-kiegyenlítést és ezáltal még inkább magabiztos vezethetőséget garantál. A BMW ráadásul az új i3 és i3s modellpáros hajtásláncát világszerte egyedülálló kerékforgás-szabályzó (WSL – Wheel Speed Limit) rendszerrel szereli fel, amely padlógázas gyorsulások és intenzív fékezések közben is mindvégig stabil kormányozhatóságot biztosít.

A BMW i3s a villanymotor 184 lóerőre növelt maximális teljesítményével és 270 Nm csúcs forgatónyomatékával a zéró emissziójú, hangtalan vezetési élmény még sportosabb formáját ígéri. A modell némileg módosított hajtáslánca a megnövelt erőhöz optimalizált teljesítmény-leadás mellett speciális görgőscsapágyakat és újrahangolt motorvezérlő elektronikát is kapott, amelynek eredményeképpen a legfelső fordulatszám-tartományban 40 százalékkal nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot képes leadni.

Sőt mi több, a mérnökök az új BMW i3s alá típus-specifikus rugókkal, lengéscsillapítókkal és stabilizátorokkal dolgozó sportfutóművet fejlesztettek, az ügyfelek pedig a vezetési élménykapcsolón Sport vezetési üzemmódot is aktiválhatnak, amely még közvetlenebb gázreakcióval és kisebb kormányzási szöggel fokozza a sportosságot.

Az új BMW i3s modellnek csupán 6,9 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy megfussa a nulla-százas sprintet, miközben a NEDC tesztkörének mérései szerint 100 kilométerre vetített kombinált energiafogyasztása mindössze 14,3 kWh. A WLTP mérései szerint egy feltöltéssel 235, hétköznapi használat során 200 kilométer megtételére képes.

Az új BMW i3 és i3s modellpáros opcionálisan elérhető extrafelszereltségei közé a 38 lóerő maximális teljesítményű hatótávolság-növelő benzinmotor is felkerül. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor alacsony töltöttsége esetén a kéthengeres erőforrás a modell működéséhez szükséges energia előállításáért felelő generátor meghajtását végzi, miközben állandó szinten tartja az akkumulátor töltöttségét. A 9 liter térfogatú üzemanyagtartálynak köszönhetően hétköznapi használat esetén mindez körülbelül 150 kilométerrel nyújtja meg a modellpáros hatótávolságát, amely így átlagos 180 kilométerről mintegy 330 kilométerre nő. A modell kombinált energiafogyasztása és átlagos üzemanyag-fogyasztása 11,5–11,9 kWh, illetve 0,6 liter. A hatótávolság-növelő benzinmotorral felszerelt BMW i3s modell esetében mindez 12,5 kWh-ra és 0,7 literre nő.

Az új BMW i3 és i3s modellpároshoz számos vezetést támogató rendszer érhető el. Rendelhető parkolássegítő rendszert, tolatókamerát és parkolóasszisztenst is magában foglaló Parking Assistant csomag, valamint az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszert, a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot és torlódás-asszisztenst is magába foglaló Driving Assistant Plus csomag.

Az új villanyautók a BMW legkorszerűbb iDrive operációs rendszerét is megörökölték. A BMW Professional navigációs rendszerrel felszerelt modellek esetében mindez ráadásul 10,25” átmérőjű, 1440 x 540 pixel felbontású központi kijelzővel párosul, a menüpontok listaszerű elrendezését pedig élő csempeikonokkal dolgozó vízszintes rendszerezés váltja. A központi operációs rendszer még tovább fejlesztett élőbeszéd-felismerő funkciójának köszönhetően az egyes menüpontok folyamatos beszéddel is aktiválhatók.

A BMW által kifejlesztett felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás most először válik elérhetővé a BMW Professional navigációs rendszerrel felszerelt BMW i3 modellhez. A központi kijelzőn megjelenő interaktív térkép mostantól nem csupán megmutatja az autó közelében található nyilvános járműtöltő pontokat, de pillanatnyi elérhetőségüket / foglaltságukat is jelzi. Az intelligens útvonaltervező funkció aktiválását követően a térkép a valós idejű forgalmi információk adatait felhasználva kiszámolja az egyes töltőpontokhoz vezető útvonalak energiaszükségletét.

A BMW i3 hálózati töltéséhez használt szabvány töltőkábelt az új modellpáros érkezésére megerősítették és hőmérséklet-érzékelő szenzorral látták el, az otthoni járműtöltést megkönnyítő, felhasználóbarát BMW i Wallbox fali töltő legújabb változata pedig óránként immáron 11 kW töltési sebességre képes. A rendszer így a hozzávetőlegesen 180 kilométer megtételére elegendő energiamennyiséggel három óra alatt, a szabvány töltőkábelhez képest ötször gyorsabban feltölti az új akkumulátort.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

CsAlex
2017-08-30 - 06:10

A töltési adatok nagyon elszomorítóak és szörnyen elködösítve vannak megadva. Továbbá mi az, hogy az “új akkumulátort”!!! Akkor mi van a használt akkumulátornál? Ott már más töltési időket fognak megadni??? Röhejes a cikk, de nagyon!
És mikor tanulják már meg végre, hogy a gyostöltéses periódusok használatánál, CSAK 80%-ra lehet tölteni az akku csomagokat!!! Lehet a jármű orrán BMW, Mercedes, Tesla, vagy akár Nissan Leaf embléma, gyorstöltés esetén minden esetben, mindegyik elektromos jármű töltése max. 80%-nál befejeződik! Értjük, vagy még mindig nem értjük???

endorfer
2017-08-30 - 17:27

Nálam csupán az 500 km hatótáv a lényeg.Az az autó lesz a befutó világszinten,amelyik ennyit tud és az ára 10 milla alatt lesz…


Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!