/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Erősebb lett és többet megy egy töltéssel az Opel Mokka-e

2022. december 14. 16:05   |   Autoblog
címkék:  

Az Opel Mokka-e mostantól nagyobb teljesítménnyel és nagyobb kapacitású akkumulátorral is elérhető. Az új, 54 kWh-s teleppel az elektromos Mokka egyetlen feltöltéssel immár akár 406 km megtételére is képes, ami 20%-os hatótáv-növekedést jelent. Emellett a villanymotor teljesítménye is nőtt, immár 156 lóerős és 260 Nm leadására képes.

opel520828-63996611b7954

Az Opel Mokka elsőként viselte magán a márka friss arculatát, az Opel Vizort, a teljesen digitális szerkezetű Pure Panel műszerfal is nála debütált. Mindezeken kívül a Mokka volt az Opel első modellje, amely már bemutatása pillanatától elérhető volt tisztán elektromos hajtáslánccal a belső égésű erőforrások mellett. Így a vásárlók könnyen megtalálhatják az igényeikhez leginkább igazodó modellváltozatot. Úgy tűnik, ez a választás bizonyos piacokon már most az esetek többségében az elektromos modellváltozatra esik. Novemberben ugyanis a német piacon nem kevesebb, mint a Mokka vásárlók 65%-a választotta az akkumulátoros elektromos változatot, amely mostantól még vonzóbb alternatíva.

A korábbinál 20%-kal hosszabb, akár 406 km-es (WLTP szerinti) hatótávolsággal nem csak a városi autózás élvezetes, a hosszabb túrák sem jelentenek akadályt. Az energiát egy új, 54 kWh kapacitású, lítium-ion akkumulátorcsomag szolgáltatja. A Mokka akkucsomagját is a padlólemezbe építik be, így nem vesz el helyet sem az utas-, sem pedig a csomagtérből, ráadásul a súlypont alacsonyabbra kerülésével kiváló kanyarstabilitást és élvezetes vezethetőséget biztosít.

156 lóerős teljesítményével és 260 Nm-es forgatónyomatékával az elektromos Mokka rugalmas viselkedésű és kevesebb mint 10 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Végsebességét elektronika korlátozza 150 km/órára. A vezető háromféle menetmód közül választhat: Eco, Normal és Sport. Eco állásban a hajtáslánc a lehető legjobb hatásfokra és ezzel az elérhető legnagyobb hatótávolságra törekszik.

Csúcstechnológiás regeneratív fékrendszerével az elektromos Mokka lassításkor energiát termel vissza az akkumulátorba; a villanymotor ilyenkor elektromos generátorként működik. Az erőátvitel választókarját B-állásba kapcsolva a visszatáplálás mértéke, és vele a motorfékes lassítás teljesítménye is megnő. Az új, 54 kWh-s akkucsomag 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel nagyjából fél óra alatt 80%-ra telíthető. A gyorstöltés funkció a megújuló elektromos Mokka valamennyi változatában az alapfelszereltség része. Az akkumulátor természetesen háromfázisú, váltóáramú hálózatról (és wallboxról) is feltölthető, a fedélzeti töltő csúcsteljesítménye 11 kW.

A hatékonyság és a kényelem az elektromos Mokka természetes jellemzője. Többféle fűtési rendszer és technológia – az alapáras hőszivattyútól a praktikus és az utastér előfűtésének távoli beállítására is alkalmas myOpel applikációig – garantálja az utastér kellemes hőmérsékletét a leghidegebb téli napokon is.

Az Opel palettáján már ma is 12 villamosított modell szerepel, a könnyű haszonjárművek kínálatát is beleértve. 2024-től a márka valamennyi modelljéből készül majd villamosított változat, 2028-tól pedig kizárólag tisztán elektromos modelleket kínál majd az Opel az európai piacokon.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Dienes Ákos
2023-03-13 - 15:01

A mi e-Mokkánk országúton csak 120 km-t tud menni. Messze elmarad a gyári adatoktól, pedig nem padlógázzal közlekedünk!


*/