/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Európa első elektromos kompakt SUV-ja

2018. március 15. 12:35   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai lesz az első márka Európában, amely 2018 nyári piaci bevezetéssel mindenki számára elérhetővé teszi a teljesen elektromos, kompakt SUV-ot. A Kona Electric két különböző hajtáslánccal lesz elérhető, a piac egyik legerősebb villanymotorját kínálva az ügyfeleknek, osztályelső, 480 kilométeres hatótávolsággal.

A vadonatúj Hyundai Kona Electric a két leggyorsabban növekvő autópiaci trendet kombinálja, a villamosítást és a szabadidőautó stílust. A normál Kona vonzó, kifejező stílusát és funkcionalitását örökölte, de egyedi azonosítókat is felvonultat. Ilyen a zárt hűtőrács, a LED-es főfényszórók felett elhelyezkedő diódás nappali fények, az egyedi kialakítású alsó szoknya, továbbá az ezüst küszöbbetétek. A far hasonló dizájn szerint áll össze, felső, keskeny LED-es lámpákkal és alsó, keretbe foglalt irányjelző és tolatólámpákkal. A harmadik féklámpát a tetőspoilerbe integrálták. A modell elérhető kétszínű fényezéssel is, ami nagyon jól áll neki. A hét külső szín háromféle tető árnyalattal kombinálható.

A Kona Electric egyébként 4,18 méteres hosszával (a Konához képest +15 mm), 1,8 méteres szélességével és 1,57 méteres magasságával (+20 mm a Konához képest) tökéletesen illik a szubkompakt szabadidőautók mezőnyébe. 2,6 méteres tengelytávja tágas belső helykínálatot szavatol. A csomagtér alaphelyzetben 332 literes, de ha a töltőkábel számára fenntartott alsó rekeszt is kihasználjuk, már 373 liter az űrtartalom. Az üléstámlákat lehajtva 1114 literrel gazdálkodhatunk.

Az utastérbe szövet, szövet/bőr vagy bőrkárpitozás választható, fekete vagy háromtónusú kék és szürke színkombinációban. A műszerfal egyedi kialakítású, a tetején felszereltségtől függően 7 vagy 8 colos érintőképernyő trónol, s lebegő középkonzol nő ki belőle, amelyen többek között a shift-by-wire váltóvezérlés gombjait csoportosították. A középkonzol alatt tárolóhelyet alakítottak ki. A sofőr a legfontosabb információkat nagyfelbontású, 7 colos digitális műszeregységről olvashatja le, de szélvédő kijelző is a rendelkezésére áll. Alapfelszereltség az Apple CarPlay, Android Auto és Bluetooth kapcsolat, valamint a vezeték nélküli telefontöltő. A kényelmi extrák közé tartozik az elektromos ülésállítás, az ülésfűtés és szellőztetés, valamint a kormánykerék-fűtés.

A Hyundai Kona Electric a legmagasabb biztonsági előírásoknak is megfelel; van benne automatikus vészfékező rendszer gyalogosfelismeréssel, Stop & Go funkcióval kiegészített adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, holttér-figyelő, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer és még számos egyéb.

A Kona Electric két különböző teljesítményű hajtáslánccal lesz megvásárolható. Az alapverzióba 39,2 kWh kapacitású lítium-ion polimer telep kerül, amivel 300 kilométert tehet meg az autó a WLTP szabvány szerint (az energiafogyasztás 14,8 kWh/100 km). A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 LE), a nyomatéka pedig nulla fordulatszámtól 395 Nm. 9,3 másodperces nulla-százas sprintet és 155 km/órás sebességet tesz lehetővé. A Kona Electric csúcskivitelébe 150 kW-os, tehát 204 lóerős villanymotort építenek, így a gyorsulás 7,6 másodpercre csökken a végsebesség pedig 167 km/órára nő. Esetében a lítium-ion polimer akkumulátor is nagyobb kapacitású, 64 kWh-s, ami kiemelkedő, 482 kilométeres hatótávot szavatol (az energiafogyasztás 15,2 kWh/100 km).

A telep 80 százalékra töltése 100 kW-s DC töltővel 54 percig tart, a 7,2 kW-s AC fedélzeti töltővel a művelet 9 óra 40 percet vesz igénybe (a kisebb akksinál 6 óra 10 percet).

A Hyundai Kona Electric értékesítése idén nyáron indul Európában.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/