Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Év végén érkezik az első elektromos hajtású Audi

2018. március 12. 19:40   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon leplezi le az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljének prototípusát. A sportos SUV-modell a felsőkategóriás autók jellemzően tágas térkínálatát és színvonalas kényelmét a mindennapokban is jól használható hatótávval ötvözi. A sorozatgyártás beindításáig közel 250 kísérleti jármű futja világszerte extrém körülmények között tesztjeit.

Az Audi e-tron prototípus a négykarikás márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljére kínál kitekintést. Az álcázott külső alatt sportos prémium SUV-modell rejtőzik, akár öt személy és csomagjaik számára is bőséges térkínálattal. A beltér kényelme egyaránt az Audi felsőkategóriás modelljeinek felel meg. A hosszú utazásokat is lehetővé tévő hatótáv és az átfogó töltőkínálat kompromisszumok kényszere nélkül kínálja az ügyfelek számára a tisztán elektromos autózást.

Az Audi e-tron sorozatgyártású változata a gyorstöltő-állomásokon akár 150 kW teljesítménnyel is „tankolható” lesz, s nem egész 30 perc alatt készen állhat az újabb hosszú távú túrára. Az elektromos quattro rendszer immár új korszakot nyit az összkerékhajtás számára, mindenfajta útfelületen és talajon dinamikus menetteljesítményekről gondoskodva. Az Audi e-tron prototípusok sorozatgyártású változata 2018 végén érkezik az európai piacokra, gyártása a márka brüsszeli, széndioxid-semleges üzemében veszi kezdetét.

Az Audi e tron prototípus nem klasszikus álcázással közlekedik, hanem kifejezetten számára kifejlesztett dizájnfólia segítségével utal elektromos technikájára. Az autó teljes oldalán különleges e-tron felirat húzódik, amely olyan hatást kelt, mintha csak áram folyna benne. Az „e” betű az első sárvédő magasságában a töltőcsatlakozó fedelét fogja körül, a szó szoros értelmében „felvillanyozva”. A nagyfeszültségű hálózatokat idéző narancsszínű elemek jelzik, hogy az Audi e-tron prototípus tisztán elektromos hajtással közlekedik, az autó alsó részét így váltakozó narancs és fekete szegmensek borítják. A kifejező küszöbmotívumok színes betéteikkel jelzik, hol helyezkedik el az autó energiaközpontja, vagyis az akkumulátor.

Amíg a négykarikás márka első elektromos modellje az év végén megérkezik a piacra, a kocsi négy kontinensen futja tesztjeit. Legyen szó Skandinávia jegéről, Afrika forróságáról, Ázsia hegyvidékeiről, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkjáról, a kínai metropoliszok araszoló forgalmáról vagy éppen az amerikai sugárutak világáról, a tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modellnek extrém körülmények között, kompromisszumokat nem tűrő tesztek során kell bizonyítania sokoldalú képességeit.

Az ügyfélüzemet idézve az Audi mindenfajta klímában, mínusz 20 Celsius fok alatt éppúgy teszteli előszériás modelljeit, mint plusz 50 fok felett, emellett töltéstechnikáját is világszerte intenzív teszteknek veti alá. Ennek során próbapályákon és közterületeken egyaránt vizsgálja az egyes szabványok szerinti berendezéseket, hogy a különböző töltési lehetőségek teljes kínálatát kiértékelhesse. Összesen csaknem 250 Audi e-tron prototípus szerepel a tesztprogramban, amelyek mintegy 85 ezer üzemóra alatt több mint ötmillió kilométert teljesítenek – ezzel nagyjából 125 alkalommal kerülhetnék meg a Földet.

2020-ra már három tisztán elektromos modell szerepel majd az Audi kínálatában: a sportos SUV-modell mellett az Audi e-tron Sportback concept sorozatgyártású változataként egy négyajtós gran turismo, valamint egy alsó középkategóriájú modell. Az Audi még 2025 előtt több mint húsz tisztán elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű gépkocsival jelenik meg a piacon, minden piaci szegmensre és koncepcióra kiterjedően.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.