/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ford Fiesta eWheel – a jövő városi autója?

2013. május 27. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

A Ford és technológiai partnere, a Schaeffler bemutatta a Fiesta alapjaira épített eWheelDrive kísérleti autót, amiben hagyományos erőforrás helyett két kerékagyba épített elektromotor hajtja a hátsó kerekeket. A Fiesta eWheel egyedi kormányműve révén arra is képes, hogy oldalazva álljon be a parkolóhelyre.

Mivel a jármű két hátsó kerekét egy-egy elektromotor hajtja, az eWheelDrive technológia révén jelentős hely szabadul fel az autó motorházában, amit a hagyományos autókban a motor és a váltómű, az elektromos hajtású autókban pedig a központi elektromotor tölt ki. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a jövő négyszemélyes autói mindössze akkorák legyenek, mint manapság egy kétszemélyes modell. Emellett az eWheelDrive kormányműve arra is alkalmas, hogy az autó oldalazva álljon be a parkolóhelyekre – ami igazi áttörést jelentene az egyre túlzsúfoltabb nagyvárosokban.

A kerékagyba épített elektromotorok révén a mérnökök egyetlen, integrált kerékagyban egyesítették a vezetéshez és a gyorsításhoz szükséges berendezéseket – köztük az elektromotort, a féket és hűtési rendszert –, valamint a vezetősegítő technológiákat. A kerékagyba épített elektromotorokra számos autógyár tekint úgy, mint az egyre zsúfoltabb és urbanizáltabb világ városi kisautónak egyik lehetséges jövőbeli technológiájára. Az előrejelzések szerint 2050-re a világ nagyvárosaiban a jelenlegi 3,4 milliárd helyett 6,4 milliárd ember él majd, a világ autóállománya pedig a mostani négyszerese lesz.

Következő, MEHREN (Többmotoros Elektromos Jármű Nagyobb Térkínálattal és Energiahatékony Működéssel) című projektjében a Ford a Schaeffler és a Continental vállalatokkal, valamint az RWTH Aachen Egyetemmel és a Regensburgi Alkalmazott Tudományok Egyetemével közösen fejleszt majd ki két új, működőképes járművet 2015-ig. A projekt célja a kerékagy-hajtás tökéletesebb integrálása az autókba, valamint a járművek menetdinamikai vezérlésének, fékrendszerének, menetstabilitásának és vezetési élvezetének vizsgálata.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/