/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Guruló klubszoba a Hyundaitól

2021. november 21. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai az AutoMobility LA kiállításon bemutatta új elektromos szabadidőjármű koncepcióját, a Seven tanulmányautót. A Seven tökéletesen példázza az Ioniq szellemiségét: innovatív helykihasználása és higiéniai szolgáltatásai négykerekű élettérként értelmezik újra a gépkocsi fogalmát.

A 2019-ben bemutatott ’45’ és a 2020-as Prophecy tanulmányautók után érkező Seven új fejezetet nyit a Hyundai tisztán elektromos járműveket tömörítő Ioniq almárkájának az életében. Ezen koncepciójárművek egyedi formai és innovatív technológiai megoldásaikkal az ügyfelek igényeit és elvárásait elébe helyezik az iparági szokásoknak. A Seven a Hyundai azon elkötelezettségét is egyértelműen megtestesíti, hogy 2045-re elérje a szénsemlegességet.

A Seven tanulmányautó a Hyundai Motor Group által, kifejezetten akkumulátoros elektromos járművek számára kifejlesztett elektromos globális moduláris platformra (E-GMP) épül. Az E-GMP hosszú tengelytávolsága és sík padlója olyan, korábban ismeretlen járműkategóriát teremt, amely vadonatúj élményeket tartogat az ügyfelek számára.

A Seven aerodinamikai szempontból letisztult sziluettje eltér az átlagos szabadidőjárművek formavilágától. A motorházfedél alacsonyan húzódó belépő éle, az egyetlen folytonos, kecses vonalban végigfutó tetőlemez és a nyújtott tengelytáv egyértelműen szakít a belső égésű motorral hajtott szabadidőjárművek közhelyes megjelenésével. A Seven minimalista formavilága, a jármű letisztult tömege éles kontrasztot alkot a modell tekintélyt parancsoló, robusztus kiállásával.

A Seven energikus megjelenésében fontos szerep jut a keréktárcsáknak, amelyek aktív légcsappantyúi annak függvényében nyílnak vagy záródnak, hogy éppen a fékek hűtésére vagy csekély légellenállásra van-e szükség. A Seven még az éjszaka sötétjében is könnyen felismerhető, köszönhetően az Ioniq modellekre jellemző parametrikus pixel fényszóróknak, amelyek indításkor üdvözlő fényfutammal köszöntik a vezetőt.

A belső tér kialakítása során az volt a legfontosabb szempont, hogy az utasok minden korábbinál nagyobb szabadságot élvezhessenek. A Seven tengelytávja eléri a 3,2 métert: a tervezők a kerekeket a karosszéria végpontjaihoz minél közelebb tolták, így biztosítva a lehető leghosszabb tengelytávot.

A sík padlónak köszönhetően szakíthattak a hagyományos, üléssorokon alapuló belső berendezéssel, és sokkal lendületesebb, természetesebb belső teret alkothattak. A B-oszlop nélküli, két irányban nyíló oldalajtókon keresztül teljes pompájában tárul fel a soha nem látott méretű, hívogató belső tér. Az áramvonalas kialakítású tetővonal, a hosszú tengelytáv és a harmadik üléssorig húzódó, sík padló vadonatúj lehetőségeket teremt a belsőépítészek számára, hogy prémium klubhelyiségként rendezzék be az utasteret.

A Seven a Hyundai autonóm mobilitásról alkotott elképzeléseit is megtestesíti. A vezetőülésben kapott helyet a jármű irányítására szolgáló kar, amely használaton kívül eltüntethető. A szokásos vezetői kezelőszerveket nélkülöző környezetben a különösen keskeny kialakítású műszerfal és az integrált monitorok hamisítatlan klubszoba-hangulatot teremtenek. Az üléselrendezés sem hasonlít az átlagos szabadidőjárművektől megszokottra: helyettük forgófotelek és sarokkanapé várják az utasokat. Ez az üléselrendezés attól függően variálható, hogy a vezető irányítja-e a gépkocsit, vagy az autonóm üzemmódban közlekedik.

A Seven a rugalmasan alakítható férőhely mellett számos olyan fedélzeti eszközt is kínál, amelyek az egyes utasok igényei szerint testre szabhatók. A kocsi ‘univerzális sziget’ padlókonzollal, különleges kialakítású háztartási eszközökkel, valamint multifunkciós Smart Hub intelligens központi grafikus kezelőfelülettel rendelkezik. Az intelligens központot és az első üléseket a hátsó kanapéval összeforgatva a Seven olyan környezetet kínál, amelyben az utasok az oldalajtókból áradó hangulatvilágítás fényében tölthetnek el minőségi időt, akár egymagunkban, akár társaságban. Menet közben a kocsi beépített minihűtője gondoskodik a frissítőkről, míg az utasok cipőjét speciális tárolórekesz frissíti fel.

A tanulmányautó utastere fölé egy panoráma kijelző borul. Ezen nem csupán az utasok ízlésének megfelelő, különböző tartalmak jeleníthetők meg, de a belső tér teljes hangulatát is megváltoztathatjuk a segítségével, így garantálva útközben a maximális kikapcsolódást és/vagy szórakozást. A Seven különböző környezetbarát anyagok használata mellett olyan kategóriaelső higiéniai funkciókat kínál, mint a higiénikus légáramoltatási rendszer, vagy az UVC sterilizálás.

A kocsi külső felületeit bio-festékkel kezelték, míg a belső térben higiénikusan újrahasznosított, illetve megújuló anyagokkal találkozhatunk. Ezek között említést érdemel az ásványi gipszborítás, a bambuszfa és -szőnyeg, a biogyanta és a festékanyagok. Ezek mind olyan megújuló forrásokból készülnek, amelyek alkalmazásával csökkenthető a gyártás környezeti terhelése. A bizonyítottan antibakteriális hatású anyagok – így a vörösréz és a higiénikusan kezelt szövet – széles körű alkalmazásának köszönhetően a Seven belső felületei mindenkor tiszták maradnak.

A higiénikus légáramoltatási rendszert az utasszállító repülőgépek kifinomult légáramlás-szabályozó technológiája ihlette. Függőleges üzemmódban a rendszer a tetősíneken kialakított beömlőkön keresztül szívja be a levegőt, amely aztán felülről lefelé áramlik, hogy aztán a hátsó kerekek mögötti, külső nyíláson keresztül távozzon. Vízszintes üzemmódban a keskeny műszerfaltól áramlik a hátsó kivezető nyílások felé a levegő. A legfontosabb, hogy a rendszer a jármű álló helyzetében is képes működni, valamint hogy megakadályozza az átfertőzést az utasok között, képes elhatárolni egymástól az első és hátsó szakasz szellőztetését.

Az UVC sterilizáló funkció azt követően lép működésbe, hogy az utasok kiszálltak a járműből. A rendszer először kiemeli rejtekükből a vezérlőkart és a hangszórókat, valamint kinyitja az elülső tároló fiókot. Ezt követően a beépített UVC fényforrás elpusztítja a belső térben lévő baktériumokat és vírusokat. Ezen túlmenően a személyes tárgyak sterilizálására alkalmas rekeszeket alakítottak ki az üléspadon, valamint az intelligens kezelőkonzolon.

A sokoldalú E-GMP platformnak köszönhetően a Seven kiemelkedő hatótávolságot és ultra gyors tölthetőséget kínál, így biztosítva az ügyfelek igényeihez igazodó vezetési élményt. Az akkumulátorcsomag valós körülmények között, 350 kW-os villámtöltő alkalmazásával mintegy 20 perc alatt tölthető 10%-ról 80 %-ra. A tanulmányautó elméleti hatótávolsága meghaladja a 480 kilométert.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/