/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hibrid készült a legnagyobb Audi SUV-ból

2015. november 09. 13:35   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült az Audi Q7 e-tron quattro, a világ első olyan, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellje, amely V6-os TDI motorral és quattro összkerékhajtással készül. A rendszerteljesítmény 372 lóerő, így az autó akár 6 másodperces gyorsulásra képes, de tisztán elektromos üzemmódban is képes közlekedni, amikor 56 kilométert is megtehet.

Az Audi Q7 e-tron quattro hálózatról tölthető hibridhajtása minden helyzetben tekintélyes erőtartalékkal rendelkezik, a 3.0 TDI aggregát és az elektromotor együttesen 373 LE rendszerteljesítménnyel és 700 Nm forgatónyomatékkal szolgál. A nulla-százas sprint mindössze 6,0 másodpercet igényel, a végsebesség 225 km/óra, a 75 literes üzemanyagtartállyal pedig akár 1400 kilométer összesített hatótáv is rendelkezésre állhat.

A hálózatról tölthető hibridhajtás további előnye, hogy míg a hagyományos modellek fékezéskor elvesztegetik mozgási energiájukat, a Q7 e-tron quattro részben visszatáplálja azt (rekuperáció). A fékezési és motorfék-fázisok során felszabaduló mozgási energia egy része elektromos energiává alakítva tárolódik, s a későbbi gyorsítások során felhasználható. A Q7 e-tron quattro feltölthető akkumulátorának előnye, hogy kielégítheti a napi mobilitási igényeket. Tisztán elektromos hajtással teljesítménye 94 kW (127 LE), s akár 56 kilométert is megtehet e helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátású üzemmódjában.

Az Audi Q7 e-tron quattro üzemanyag-fogyasztása a hálózatról tölthető hibridmodellekre vonatkozó ECE-szabvány szerint mérve mindössze 1,7 liter 100 kilométerenként. A légkondicionáló berendezés szintén a legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében működik. A hőszivattyúval működő, különleges hőmenedzsment-rendszer a hajtásrendszer komponenseinek maradékhőjét hasznosítja és kifejezetten e SUV-modell számára fejlesztették ki.

Az Audi Q7 e-tron quattro piaci szegmense legtágasabb belterével szolgál, amely a luxuskategória számos kényelmi felszerelésével tehető még komfortosabbá és egyénibbé. A kezelés és kijelzők koncepciója a legmodernebb, a szériafelszereltséget bővítő Audi virtual cockpit és MMI-rendszer pedig egyaránt teljes egészében új fejlesztés. Az Audi connect internetes modult is magában foglaló, ugyancsak az alapfelszereltséghez tartozó MMI Navigációs rendszer „plusz” az Audi Q7 e-tron quattro esetében a hibrid-menedzsment rendszerrel is szorosan együttműködik. A navigációs adatbázis és a valós idejű közlekedési információk alapján már közvetlenül induláskor ideális hibrid-menetstratégiát készít.

Menet közben előrelátó rendszerként a gazdaságossági asszisztens segíti a vezetőt az üzemanyag-takarékos közlekedésben. Akár három kilométerrel előre is az út részletes képével rendelkezik, és vizuális jelzéseivel a megfelelő szituációkat megelőzően időben hívja fel a vezető figyelmét a gázelvételre, miközben talpán az aktív gázpedál jelez egyszeri impulzussal. Ez az új fejlesztésű vezetői segédrendszer szintén az Audi iránymutató technikája.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/