Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Így kereshetnek pénzt a Nissan Leaffel a németek

A Nissan Leaf lett az első autó Németországban, amely nem csak felvenni, de visszatáplálni is képes töltést az elektromos hálózatba, ezzel pedig gyakorlatilag eladni az áramot a helyi szolgáltatónak. Hogy mi értelme lenne ennek, azt senki nem árulta el, de reklámnak jó.

A Nissan Leaf legújabb generációja lett az első elektromos autó, amely nem csak felvenni képes elektromos áramot, hanem visszatáplálni is azt a hálózatba – legalábbis Németországban.

A németeknél egyáltalán nem újkeletű dolog az áram visszatöltése, csupán eddig egyes háztartások és különböző cégek használták ki ezt a fajta pénzkeresési módot, autókkal nem volt lehetőség rá, de a jövő évtől már erre is lesz precedens.

Az úgynevezett vehicle-to-grid (V2G) technológia mindkét irányban képes az áramot továbbítani, így az autó is tölthető vele, de ha szükséges, akkor leadni is képes a hálózatnak villamosenergiát, így a tulajdonosok pénzt kereshetnek vele. Az persze jó kérdés, hogy egy leszívott Leafnek mennyi haszna marad a digitális véradás után, hisz máshogy nem képes felvenni áramot, csak közvetlenül töltőről. Igazán csak olyan esetben lehet életképes a történet, amikor a felvett energia megújuló forrásból (szélerőműből, napelemről) származik.

„Mi nagyon hiszünk egy emisszió-mentes jövőben. A Leaf akkumulátoroknak nagy hozzájárulása lehet az energia visszatáplálásban Németországban és így a fenntartható jövőben.” – mondta Guillaume Pelletreau, a Nissan Central Europe elnök vezérigazgatója az Automotive News Europe-nak adott nyilatkozatában. A cég leginkább az olyan vállalatokat célozza meg a lehetőséggel, amelyek 60 darabszám feletti elektromos-autóflottával rendelkeznek, de a magánszemélyek is profitálhatnak belőle.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!