/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen lesz a Toyota első villanyautója

2021. április 20. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota a Sanghaji Autószalonon bemutatta a bZ4X tanulmányt, bepillantást engedve abba, hogy milyenek lesznek majd az akkumulátoros elektromos autói. A bZ4X az elektromos hajtáshoz tervezett e-TNGA padlólemezre épül, és steer-by-wire kormányművel, illetve új napenergiás töltőrendszerrel szerelték fel. A sorozatgyártású változat várhatóan 2022. közepén lép majd piacra.

A Toyota bZ4X tanulmány nevében szereplő bZ a ‘beyond Zero’ rövidítése, hűen tükrözve a Toyota törekvését a karbonsemlegességre, a 4X pedig a négykerék-hajtásra utal. A fejlesztésben ugyanis a Subaru is részt vett, így a japán márka gazdag off-road tapasztalatára építve az autó kiváló terepképességet kínál.

A karosszéria formavilágában egyesül a dinamizmus és a praktikum: az SUV magas vezetői üléspozíciót kínál, mégis stabil kiállást sugall. A lemezek érzéki domborulataihoz precizitás és high-tech stílus társul. Az autó orr-részéről hiányzik a megszokott hűtőrács. Helyette szenzorok, világítótestek és légterelő elemek kaptak itt helyet, jellegzetes “pörölyfej” elrendezésben, ami egészen újszerű megjelenést eredményez.

A Toyota bZ4X Concept a kifejezetten elektromos autókhoz tervezett, vadonatúj e-TNGA padlólemezre épül. A hosszú tengelytávolságnak és a rövid túlnyúlásoknak köszönhetően az utastér kifejezetten tágas és nyitott; a hátsó lábtér például akkora, mint egy középkategóriás autóban. A kabin első részét egy vezetési modul köré tervezték, ami olyan érzetet kelt a sofőrben, mintha közvetlen kapcsolatban állna az úttal. A kezelőszerveket a középkonzol köré csoportosították, ahol könnyű elérni és használni őket. A digitális műszeregység a kormánykerék fölött kapott helyet, hogy leolvasásához a vezetőnek a lehető legkevésbé kelljen elfordítania tekintetét az útról.

Az első és hátsó tengelyen egy-egy elektromotorral működő összkerékhajtás a Toyota és a Subaru szakembereinek közös munkájával készült. A két márka nagy hagyományokkal és elmélyült ismeretekkel bír ezen a téren, és tudásukat egyesítve a mérnökök olyan hajtási rendszert terveztek, ami kivételesnek számít a szegmensben. A Toyota bZ4X Concept lenyűgöző off-road képességeket kínál, az országúton pedig extra biztonságot és nyugalmat nyújt vezetőjének. Az autó környezettudatos jellegét erősíti a beépített napelemes töltőrendszer, ami további értékes kilométereket jelent.

A tanulmányban a kormánykardán és a vezetékes vezérlésű (steer-by-wire) kormányrendszer sorozatgyártásra szánt autóban világon először bemutatkozó kombinációja működik. Ez a technológia jobb irányíthatóságot biztosít, kizárva az egyenetlen útfelületről érkező, vagy a fékezés közben keletkező rezgéseket, precízebb kormányreakciókat és jobb kormányérzetet adva. A steer-by-wire  technológiának köszönhetően a tervezők túlléphettek a szokványos, kör alakú kormánykeréken is, és helyette egyedibb megoldást alkalmazhattak.

A Toyota azt tervezi, hogy 2025-ig több mint 70 részben vagy teljesen elektromos hajtásláncú autó szerepel majd globális kínálatában, és ebből legalább 15 modell tisztán elektromos hajtású lesz (7 bZ modell lesz). Európában ez jelentősen átalakítja majd az hajtáslánc-mixet, amiben 2025-re több mint 70 százalék lesz a hibridek aránya, több mint 10 százalék a plug-in hibridek részesedése, és több mint 10 százalék a nulla károsanyag-kibocsátású modellek aránya.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/