/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a belépő szintű Porsche Taycan

2019. október 14. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

A Porsche első teljesen elektromos sportautója szeptemberben ünnepelhette világpremierjét. Most pedig a vállalat már be is mutatja a sportos négyajtós modell harmadik kiadását a Taycan 4S képében. Az új modell kétféle akkumulátorral elérhető: a Performance teleppel 530, míg a Performance Plus akkumulátorral 571 lóerő áll rendelkezésre.

A Taycan Turbo S és a Taycan Turbo modelleket követő Taycan 4S a sorozat új beszálló változataként debütál, a Taycan Turbo S és a Taycan Turbo Performance Plus kétrétegű akkumulátorát opcionálisan elérhetővé téve. Ebben az esetben az akkucsomag teljes kapacitása 93,4 kWh. A csúcsteljesítmény és a hatótáv az akkumulátoroknak megfelelően változik: a Taycan 4S Performance akkumulátora akár 530 lóerős overboost teljesítményre képes. A Peformance Plus akkumulátorral a fedélzeten akár 571 lóerő is elérhető. A Taycan 4S mindkét verziója 4 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órára. A végsebesség mindkét esetben 250 km/óra.

A hatótáv 407 kilométer a Performance és akár 463 kilométer a Performance Plus akkumulátor esetében (WLTP) – ez a Taycan modellkínálatának legmagasabb értéke. A maximális töltési kapacitás 225 kW a Performance és 270 kW a Performance Plus akkumulátor esetében.

Lélegzetelállító gyorsulás, sportautós tapadás és kimagasló, folyamatosan rendelkezésre álló teljesítmény – az új 4S modellben a Taycan összes erőssége megtalálható. A hátsó tengely állandó mágneses szinkronmotorjának hossza 130 milliméter, amivel pontosan 80 mm-rel rövidebb, mint a Taycan Turbo S vagy a Taycan Turbo hasonló alkatrésze. A Taycan 4S első tengelyén használt inverter akár 300 Amperrel dolgozik, miközben a hátsó tengely invertere akár 600 Amperes.

Az első és a hátsó tengelyen elhelyezett állandó mágneses szinkronmotorok összkerékhajtást hoznak létre, a hátsó tengelyen elhelyezett kétsebességes váltó pedig egy olyan innovatív hajtáslánc alkotórésze, amelyhez fogható eddig még nem létezett. A Taycan 4S így technológiai értelemben ugyanolyan felépítésű, mint még erősebb testvérei. Ugyanez vonatkozik az intelligens töltési menedzsment rendszerére és kivételes aerodinamikájára is.

Mindössze 0,22-es cd értékével a Taycan 4S kedvező légellenállása jelentősen hozzájárul a modell alacsony energiafogyasztásához és hosszú hatótávjához.
Végletekig letisztult formatervével a Taycan egy új kor kezdetét jelképezi. Ugyanakkor félreismerhetetlen Porsche génekkel rendelkezik. Szemből különösen széles és különösen lapos, erőteljes vállakkal. A sziluettet a sportosan alacsonyan hátrafelé ívelő tetővonal határozza meg, amelyet magasan húzódó övvonal tesz még dinamikusabbá. A hátsó a márkára jellemző módon különösen izmos kiállást teremt.

Innovatív elemekben sincs hiány. Ilyen például az üveghatású Porsche logó, amely a hátsó fényívben kapott helyet. A Taycan 4S megkülönböztető részletét adja a Turbo és Turbo S modellekhez képest az aerodinamikailag optimalizált, 19 colos Taycan S Aero kerék és a vörösre festett féknyereg. Az első lökhárító is módosult, az oldalsó szoknyákkal és a fekete hátsó diffúzorral együtt. A Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) LED-es fényszórói alapfelszereltségként járnak a típushoz.

A Taycan belső tere is egy új kor hajnalát jelképezi. Egyértelmű struktúrája és teljesen új vezérlési koncepciója a látványos megjelenésről és a könnyű kezelhetőségről is gondoskodik. A szabadon álló, ívelt műszercsoport adja a műszerfal legmagasabb pontját. Egyértelműen a vezetőre koncentrál és garantálja, hogy minden a látómezőben helyezkedik el, amire szükség van a vezetéshez. A 10,9 colos központi infotainment kijelző és az opcionális utasoldali kijelző is egy összefüggő fekete üvegpanel mögé bújik a műszerfalon. A Taycan esetében a Porsche először kínál teljesen bőrmentes belső teret. Az innovatív, újrahasznosított anyagokból készülő belső tér kihangsúlyozza a sportautó fenntartható koncepcióját.

A Porsche a Taycan futóműve esetén központilag összehangolt vezérlőrendszert használ. Az integrált Porsche 4D Chassis Control valós időben elemzi és szinkronizálja az összes futóművezérlő rendszert. A Taycan 4S az alapfelszereltség részeként adaptív, háromkamrás légrugózást kap PASM elektronikus lengéscsillapítással. A Taycan 4S-ben elöl hatdugattyús, fix féknyergeket találunk belső hűtésű acél féktárcsákkal, melyek átmérője 360 milliméter. Hátul négydugattyús fékrendszert találunk 358 milliméteres tárcsákkal. A féknyergek vörös fényezést kapnak.

A Taycan 4S már rendelhető és az európai kereskedésekbe 2020 januárjában érkezik meg. Az autó németországi alapára 105 607 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/