/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Ford új elektromos kisbusza

2022. november 23. 17:10   |   Autoblog
címkék:  

A Ford Pro bemutatta az új generációs Tourneo sorozat csúcsváltozatát, a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt. Az E-Tourneo Custom maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít.

2024-ig a Ford Pro négy új, tisztán elektromos hajtású modellt vezet be az európai piacon; ezek egyike a magán- és céges használatra egyaránt kiválóan alkalmas E-Tourneo Custom, amiben akár kilencen is utazhatnak.

Az új modell kifejezetten prémium felszereltséggel érkezik; jó példa erre a síneken tologatható két hátsó üléssor, a motoros mozgatású oldalajtók, a B&O audiorendszer, a digitális kulcskártya, a panoráma napfénytető és az innovatív, billenthető kormánykerék.

Az eddigi legátfogóbb Tourneo Custom kínálatban egy vadonatúj plug-in hibrid (PHEV) változatot is találnak a vásárlók, akik még rugalmasabb megoldásokra vágynak. Mindemellett az új modell a legújabb generációs Ford EcoBlue dízelmotorokkal is megrendelhető, valamint egy új, rendkívül hatékony nyolcfokozatú automata sebességváltóval, illetve – most először – egy intelligens összkerékhajtási rendszerrel is. A dízelmotoros Tourneo Custom modellek kiszállítása várhatóan 2023 közepétől kezdődik, a további változatok pedig az év későbbi szakaszában jelennek majd meg.

Az E-Transit Customban ugyanazt az akkumulátort találjuk, mint a Ford F-150 Lightning pickupban; a 74 kWh valós teljesítményű energiaforrás egy 160 kW-os (217 LE) elektromotort táplál. A 11 kW-os, háromfázisú váltóáramú fedélzeti töltővel kevesebb mint 8 óra alatt teljesen felölthető az akkumulátor, míg egy 125 kW teljesítményű egyenáramú gyorstöltővel 41 perc alatt 15-80 százalékra tölthető fel a jármű. Az E-Tourneo Custom 2000 kg-os vontatási kapacitással is rendelkezik. A kabin első részében található két darab 2,3 kW-os konnektorról azokon a helyeken is gond nélkül működtethetők a digitális eszközök, sport- és kemping-felszerelések, ahol nem áll rendelkezésre elektromos hálózat.

Az optimalizált padlólemez bőséges utasteret biztosít mind az elektromos hajtású, mind a PHEV vagy belsőégésű motoros kivitelekben. A normál és nyújtott tengelytávolságú modellekhez egyaránt rendelhető három üléssor kilenc férőhellyel. Az új utaskabinban a második és a harmadik üléssort egy új sínrendszerre szerelték; ez a megoldás maximális rugalmasságot biztosít, hogy az utasok és csomagjaik mindig kényelmesen elférjenek. A kabin hátsó részének padlójába süllyesztett síneken az ülések könnyen mozgathatók előre-hátra, sőt ha kell, ki is emelhetők az autóból. A második sor három ülése egyenként mozgatható, a harmadik sorban pedig egy egyharmad/kétharmad arányban osztva dönthető üléspad található.

A motoros mozgatású oldalsó tolóajtók kézhasználat nélkül, az első kerék felé irányuló láblendítéssel is nyithatók, ha a vezető például nehéz tárgyat készül beemelni az autóba. Menet közben a Tourneo Custom háromzónás, elektronikus vezérlésű klímaberendezéssel, mélynyomóval kiegészített 14 hangszórós B&O hangrendszerrel, vezeték nélküli töltőtálcával és a második sor külső üléseinek fűtésével emeli még magasabb szintre az utazás komfortját.

A Ford egy új, innovatív Digitális Kulcsot is kifejlesztett, ami a tervek szerint 2024-ben jelenik meg a kínálatban, és működése a szállodaszobák kulcskártyáinak NFC technológiáján alapul. Az autó tulajdonosa a korábbi, vaskos kulcs helyett ezentúl egy lapos, vízálló kártyát tarthat magánál, ami sport vagy kirándulás közben sokkal kényelmesebb, a céges felhasználók számára pedig praktikus megoldás, ha több sofőr is használja a járművet.

A Tourneo Custom vásárlói számos vonzó modellváltozat közül választhatnak, hiszen a kínálatban megtalálható a kalandozáshoz ideális Active kivitel, a mutatós Sport változat és a csúcsot jelentő Titanium X is. Ez utóbbi minden idők leggazdagabban felszerelt Tourneo modellje, olyan alaptételekkel, mint a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, a mátrix LED világítás vagy a luxusszínvonalú Sensico szintetikus bőr üléskárpitozás. Mindegyik felszereltségi szint bármelyik hajtáslánc-változattal párosítható, hogy minden vásárló megtalálja a neki tetsző autót.

A Tourneo Customban azonban nemcsak a felszereltség, hanem a használati érték és a teljesítmény is szintet lépett. A vadonatúj padlólemeznek köszönhetően a jármű padlója alacsonyabban húzódik, a ki- és beszállást, illetve a pakolást pedig új, beépített oldalfellépő segíti, és mindezt praktikusan egészítik ki a kategória legtágasabb nyílásait feltáró oldalsó tolóajtók és csomagtérajtó. A teljesen újratervezett futómű előnyeit mind a vezető, mind az utasok megtapasztalják majd, hiszen a teljes modellcsaládban bevezetett vadonatúj, független hátsó felfüggesztés révén érezhetően javult a Tourneo Custom rugózása és irányíthatósága.

A műszerfalon egy ergonomikusan elhelyezett, 13 colos érintőképernyő kapott helyet; ezen fut a SYNC 4 infotainment rendszer is. Ez, és a 12 colos digitális műszeregység egy ösztönösen kezelhető, vezetőközpontú cockpitet alkot, ahol az autóban ülők az alapáras, vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay rendszerrel kényelmesen és biztonságosan használhatják okoseszközeiket.

Vásárlóik aktív életstílusának megfelelően a Tourneo modelleknek egyszerre kell betölteniük a mobil élettér és a munkahely szerepét, és a Tourneo Connect kiválóan alkalmas erre, amiben fontos szerep jut az új E-Transit Customban nemrég bemutatott billenthető kormánykeréknek. Az innovatív megoldásnak köszönhetően a volán ergonomikus állvánnyá alakítható a tabletek és laptopok használatához, illetve sík asztallá, amin kényelmesebb írni vagy ebédelni.

A kormánykerék alsó karimája lapított, az automata váltós modellekben pedig a váltókar is a kormányoszlopon kapott helyet, így több a szabad tér. További teret szabadít fel, hogy az utasoldali frontlégzsákot a műszerfal helyett a tetőbe szerelték. A légzsák eddigi helyén egy zárható rekeszt alakítottak ki, amelyben elfér egy laptop vagy egy A4-es dosszié.

A vadonatúj Tourneo Custom PHEV-ben egy párhuzamos hibrid rendszer működik, ami hatásosan kombinálja a takarékos, 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, az elektromotor és a 11,8 kWh teljesítményű akkumulátor előnyeit. Az autó akár 50 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos hajtással, vagyis ideális közlekedési eszköz a nagyvárosok nulla emissziós zónáiban.

Az elektromos hajtásláncok mellett a legújabb generációs EcoBlue dízelmotorok is szerepelnek a Tourneo Custom kínálatában (136, 150 és 170 lóerős változatban), és a belsőégésű erőforrásokhoz hatékony, nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú manuális sebességváltó rendelhető.

Az új Tourneo Custom egy újonnan bevezetett összkerékhajtású kivitelben is megrendelhető, ami bármilyen időjárás mellett magabiztosabb autózás garantál, ha a vezető nehezebben megközelíthető táborhelyekre, partszakaszokra vagy hegyvidékekre tart. A rendszer egy elektronikus vezérlésű tengelykapcsolóval intelligensen osztja el a vonóerőt a két tengely közt; ez a megoldás a 136 és 170 lóerős EcoBlue motoros, automata sebességváltós modellváltozatokhoz rendelhető. A jobb tapadásra, de manuális sebességváltóra vágyó vásárlók mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművet kérhetnek a 136 és 150 lóerős EcoBlue erőforrás mellé.

Minden hajtáslánc-változat remek vontatóképességet kínál (a dízelmotoros modellek akár 2500 kg-os fékezett utánfutót is elbírnak), és a kényelmesebb használat érdekében a járműre kihajtható vonóhorog is felszerelhető.

A Tourneo Custom biztonságos irányítását a Ford legújabb vezetéssegítő rendszerei garantálják, amelyek közül néhány most először jelenik meg a modell kínálatában; ilyen például a sávközép funkcióval kiegészített intelligens adaptív sebességtartó automatika, a tolatási fékasszisztens, az aktív parkolóasszisztens és a 360 fokos kamerarendszer.

Az alapáras 5G modemnek köszönhetően a felhasználók a szupergyors konnektivitás minden előnyét élvezhetik. Az autó tulajdonosai a FordPass alkalmazással, a flottakezelők pedig a produktivitást javító Ford Pro szoftver segítségével kezelhetik a töltés folyamatát, előre beállítva az akkumulátor töltését és a kabin hőmérsékletét, a távolból zárhatják az ajtókat, felügyelhetik a jármű vagyonvédelmét, sőt figyelmeztetéseket is kaphatnak az autó műszaki állapotával kapcsolatban.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/