/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Mercedes első komoly villanyautója

2018. szeptember 05. 12:15   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz első ízben a 2016-os Párizsi Autószalonon prezentálta az elektromobilitás jegyében született új termék- és technológiai márkáját, az EQ-t, 2019-ben pedig megérkezik a piacra a Mercedes-Benz EQ első szériagyártású modellje, az EQC. A letisztult formatervű SUV egy új, avantgárd megjelenés előfutárának tekinthető, mindeközben tökéletesen testesíti meg a progresszív luxus formanyelvét.

Az EQC a minőség, a biztonság és a komfort tekintetében az elektromos autók Mercedes-Benze. A páratlan dinamikáról két villanymotor gondoskodik az első és a hátsó tengelynél, 408 lóerő (300 kW) rendszerteljesítménnyel. Az NEDC mérési ciklus szerinti hatótávolság az előzetes adatok szerint meghaladja a 450 kilométert. Az EQ a Mercedes me keretein belül átfogó szolgáltatáscsomagot kínál, amivel az elektromos autózást kényelmessé és a hétköznapokban kiválóan használhatóvá teszi. Az EQC a Daimler jövőbe mutató mobilitási korszakának a kezdete.

Az új EQ termék- és technológiai márka első szériagyártású Mercedes-Benz modelljeként az EQC számos úttörő formai részlettel büszkélkedhet. Az EQC mind kívülről, mind pedig belülről nézve megtestesíti a progresszív luxus formanyelvét, ami a különféle digitális és analóg elemek tudatos találkozásának, valamint az intuitív és fizikai dizájn összjátékának köszönhető. Kategóriáját tekintve az EQC erőteljes arányai révén a SUV szegmensbe sorolható, 4761 mm hosszú, 1884 mm széles, 1624 mm magas, a tengelytávja pedig 2873 mm-es. A hosszan elnyújtott tetővonal, az oldalablakok kialakítása és a kupé-jellegű hátsó traktus optikailag a hagyományosabb SUV és a SUV-kupé modellek közé kategorizálja az újdonságot.

Az orr-rész egyik legmarkánsabb eleme a fényszórók és a hűtőrács között elhelyezkedő nagy Black-Panel felület. A sajátos Black-Panel elem tetején egy fénycsík látható, ami a márka történetében első ízben kapcsolja össze optikailag a Mercedes-Benz jellegzetes nappali menetfényeit. Sötétben igazán különleges látványt nyújt az autó szinte teljes szélességében végighúzódó vízszintes fénycsík. A szériában járó MULTIBEAM LED fényszórók belseje fényes feketében pompázik, tovább fokozva a különleges megjelenést, az új EQ modellcsaládra többek között kontraszt színű, fekete alapon kék díszítések utalnak. A lámpák MULTIBEAM felirata szintén kék színű.

Az EQC utasterét tekintve is a legmagasabb színvonalat képviseli, a belső formák alapján szintén egyértelmű, hogy az új, avantgárd elektromos korszak előfutáráról beszélünk. A műszerfal lamellái például a hifi-erősítők hűtőbordáira hasonlítanak. A kialakítás hangsúlyosan vezetőközpontú; a Mercedes-Benz modelljeire jellemző szárnyprofil asszimetrikus formát öltött, egy kivágással a vezető felöl. Itt csodálhatjuk meg a cockpit egyik optikai csúcspontját, a technokrata hatást keltő, magas fényű központi részt, amelyben többek között helyet kaptak a kulcsformájú, rózsaarany lamellákkal díszített lapos szellőzőrostélyok is. A csomagtér fél köbméteres.

Az EQC új fejlesztésű hajtásrendszerrel büszkélkedhet, amelynek lelkét az első és a hátsó tengelynél elhelyezett, eATS nevű kompakt motoregységek képezik, összkerékhajtással felruházva az autót. Az áramfogyasztás mérséklése és a menetdinamika fokozása végett az eATS egységek eltérő hangolást kapnak: az első motor kisebb terhelés esetén kap főszerepet a lehető legjobb hatékonyságot szolgálva, míg a hátsó villanymotor a fokozott dinamikát biztosítja. Az együttes csúcsteljesítmény eléri a 300 kW-ot, vagyis a 408 lóerőt, a maximális rendszernyomaték 765 Nm. A több mint 2,4 tonnás EQC-nak így elegendő 5,1 másodperc a százas tempó eléréséhez, a csúcssebességét pedig elektronika korlátozza 180 km/óránál.

Az energiaellátást egy 80 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor szolgálja. Az EQC vezetője öt menetprogram közül választhat, amelyek eltérő karakterrel ruházzák fel az autót: a Comfort, az Eco, a Max Range és a Sport beállításokon felül egy egyedileg összekonfigurálható programot is kapott a modell. A fokozottan takarékos közlekedést szolgáló üzemmódokban jelentős szerepet játszik a haptikus menetpedál, ami segít a hatékony vezetésben. Ezen felül a vezetőnek lehetősége van a rekuperáció mértékét a kormánykerék mögötti kapcsoló füleken keresztül szabályozni. Az előrelátó vezetésben átfogó segítséget nyújt az ún. ECO Asszisztens. Ez többek között a navigációs adatok, a közlekedési táblafelismerő, valamint az intelligens biztonsági asszisztens rendszerek érzékelőinek segítségével segíti a takarékos vezetést.

Az EQC szériában egy 7,4 kW teljesítményű, vízhűtéssel is ellátott fedélzeti töltővel rendelkezik, amely váltóáramú (AC) otthoni töltésre és nyilvános töltőállomásokon történő töltésre egyaránt alkalmas. Egy Mercedes-Benz Wallbox felszerelésével akár háromszor gyorsabb lehet az otthoni töltés, mint a hagyományos hálózatról. Egyenáram esetén – amit szintén szériában képes fogadni az EQC – még gyorsabb a töltés: a modell több szabványnak is megfelel, kezelni tudja az ún. CCS, a CHAdeMO, valamint a GB/T rendszerű töltőket is. Az ún. SoC (Status of Charge) függvényében az EQC villámtöltése akár 110 kW-tal is lehetséges, amennyiben az adott töltőoszlop képes ekkora töltőteljesítményt biztosítani. Ez esetben a töltési idő 10 százalékos akkutöltöttségről 80 százalékra csupán kb. 40 percet vesz igénybe (előzetes adat).

Az EQC-ben az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszert köszönthetjük, amit számos EQ-specifikus tartalommal bővítettek ki a fejlesztők, mint például az elektromos hatótávolság, a töltöttségi állapot és az energiaáramlás kijelzésével. Az EQ-optimalizált navigáció, a menetdinamika üzemmód-választó, a töltöttségi szint és az elindulási idő beállítása szintén lehetséges az MBUX rendszeren keresztül. Az MBUX központi kijelzőjén egy speciális EQ-mező is helyet kapott, amelyen számos EQ-specifikus információ jeleníthető meg, továbbá a felhasználó az alsó kezelőfelület bal oldali gombjáról közvetlenül is előhívhatja az MBUX rendszer EQ menüpontját. Az EQ-specifikus hangvezérlés funkció a természetes beszédfelismerés által megkönnyíti az EQC kezelhetőségét. Emellett előklimatizálásra is lehetőség van.

Az EQC gyártása 2019-ben veszi kezdetét a Mercedes-Benz brémai gyárában. Az előkészületek már teljes gőzzel zajlanak. Az új EQC teljesen elektromos járműként a jelenlegi sorozatgyártásban kap helyet, gyártása során pedig a legmodernebb technológiákat használják fel. Ezzel párhuzamosan az EQC saját akkumulátorainak gyártása is megkezdődik a kamenzi gyár kibővítésével (Drezda közelében). Bréma mellett továbbá a kínai Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) joint venture is felkészül az EQC gyártásának beindítására a helyi piac számára.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/