/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Volkswagen hatótávbajnok elektromos hajtású limuzinja

2023. április 21. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

A márka első felső-középkategóriájú, globális elektromos modelljeként a Volkswagen bemutatja új ID.7 sorozatát, amely kényelmes utazólimuzinként tár fel új piaci szegmenst az ID.-család előtt. Az akár 700 km hatótávú ID.7 piaci bevezetése Európában és Kínában a tervek szerint még az idén, Észak-Amerikában pedig 2024-ben veszi kezdetét.

Az ID.7 a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első olyan modell, amely már a hajtásrendszerek teljes egészében új fejlesztésű, különösen magas hatásfokú generációjával készül. 210 kW (286 LE) teljesítményével a Volkswagen ID.-család legerősebb és legnagyobb nyomatékú tagja, amihez több akkumulátorméret választható. Az új elektromos hajtást mindenekelőtt energiafogyasztása tekintetében optimalizálták, s az akkumulátormérettől függően akár 700 kilométer WLTP-hatótáv és akár mintegy 200 kW töltőteljesítmény szerepel az előrejelzésekben.

Az ID.7 közel 5 méter hosszú, emellett kifejezetten aerodinamikus formavilágú. Elegánsan ereszkedő, kupéstílusú tetővonala is nagyban hozzájárul a felszereltségtől függően akár 0,23-os légellenállási együtthatójához. Hosszú tengelytávja és rövid karosszéria-túlnyúlásai minden bennülő, azaz akár öt személy számára is bőséges helyet biztosítanak utasterében.

Az ID.7 sorozatban jelenik meg először az új kezelési és kijelző-koncepció, amellyel a Volkswagen ügyfelei visszajelzéseire reagálva javítja a felhasználói élményt a vonatkozó területeken. Ezek közé elsősorban az alapfelszereltség következő megoldásai tartoznak: 38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment képernyő, kiterjesztett valóság head-up kijelző, a légkondicionáló berendezés újszerű kezelése, a szabadon konfigurálható kedvenc-gombok, és a háttérvilágítású érintőcsúszka.

Új masszázsüléseivel, vagy épp elektronikusan sötétíthető panorámatetejével az ID.7 olyan felszereléseket kínál, amelyek a vetélytársaknál csupán a felsőbb járműkategóriákban állnak rendelkezésre. Az új Smart Glass panorámatető egyszerű érintéssel, elektronikusan tehető átláthatatlanná, illetve átlátszóvá. Amint az ID.7 számos további funkciója, a tető is kezelhető természetes hangvezérléssel – amiről az új IDA hangasszisztens gondoskodik. Ugyancsak új fejlesztések – Volkswagen modellben elsőként – az adaptív Climatronic technikáját kínáló, extrafelszerelésként rendelhető első ülések, igény szerinti hűtéssel és fűtéssel, valamint szárítófunkcióval.

A Német Egészséges Hát Kampány minősítésével ellátott masszázsfunkció szintén megtalálható a választékban. Az igényes extrafelszerelések sorát a Harman Kardon 700 wattos hangrendszere teszi teljessé, amely 14 high-end hangsugárzóval gondoskodik mély benyomást keltő hangzásélményekről a Volkswagen új túralimuzinjában.

Igény szerint olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek vehetik át az ID.7 oldal- és hosszirányú irányítását, mint a Kollektív adatokkal kiegészített Menetasszisztens, amelyeket a Volkswagen Csoport szoftvercége, a CARIAD szakembereivel közösen fejlesztett ki a Volkswagen. Kívánságra az ID.7 többsávos autópályákon 90 km/órás sebességtől a Menetasszisztens technikájával a támogatott sávváltás funkcióját is kínálja, amelynek folyamatát a vezető felügyeli ugyan, ám e megoldás jól érzékelhetően csökkenti terhelését. Nemkülönben a parkolási műveletek során, amelyeket többféle módon is önállóan végezhet az elektromos Volkswagen. Az egyik a memóriafunkcióval működő, akár már 50 méter távolságból is aktiválható parkolás. Ennek során vezetője az ID.7 volánja mögül vagy a megfelelő okostelefonos alkalmazással kívülről felügyelheti a parkolás folyamatát.

Az új ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon. Egyaránt az idén mutatkozik be az új ID.3, a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin. A tervek szerint 2026-ban érkezik egy elektromos kompakt SUV-modell, illetve 25 ezer euró alatti áron az ID. 2all sorozatgyártású változata. Az autógyártó így a legszélesebb elektromos portfólióval szolgálhat majd vetélytársai közül. Az európai és észak-amerikai piacokra a Volkswagen emdeni üzemében, míg Kínában helyi gyártásban készül majd az új ID.7.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/