/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Volkswagen Passat utódja, az ID.7

2023. január 04. 15:45   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A Volkswagen a világ legnagyobb szórakoztató elektronikai kiállításán, a Las Vegas-i CES-en leleplezte hatodik ID. modelljét, az ID.7-et, amely a felső-középkategóriáig bővíti az elektromos modellcsaládot. A MEB architektúrára épülő ID.7-et egyelőre kamuflázs dizájnba csomagolva mutatták meg és a hajtásláncáról sem árultak el semmit, azonban a hatótávolságát belengették: állítólag 700 kilométer lesz.

A Volkswagen az ID.7-ben igyekezett választ adni a fogyasztói észrevételekre és továbbfejlesztette a felhasználói élményt. A villanyszedán vadonatúj kijelző koncepciót vonultat fel, kiterjesztett valóság szélvédő kijelzővel, 38 centiméteres középső képernyővel és új légkondicionáló vezérlőfelülettel. Az utóbbi intelligens szellőzőkkel és beépített csúszkákkal rendelkezik, s képes arra, hogy az autóhoz közelítő sofőrt érzékelve például magától elindítsa az utastér hűtését vagy fűtését.

Az okos, mozgó légrostélyok folyamatosan szabályozzák a légbefúvás irányát és erősségét. A levegő közvetlenül az utasokra, vagy indirekt módon az utastérbe irányítható. A folyamat a középső képernyőn figyelemmel kísérhető. A rendszer beszéddel is vezérelhető, azaz ha a felhasználó például azt mondja: „Hello Volkswagen, hideg a kezem!”, az ID.7 azonnal elindítja a kormánykerék-fűtést és meleg levegőt irányít a kezekre.

Az ID.7-et különleges, digitális dizájnú, 40 rétegű egyedi festéssel látták el, amely gyakorlatilag kivilágítja az autót. Az elektrolumineszcens fényezés révén a jármű 22 különböző lemezfelülete egyenként világítható ki. Ha az audiorendszerrel is összeköttetésbe hozzák a rendszert, a ritmus a különböző karosszériarészek megvilágításával is kifejezésre juthat.

Az ID.7 elektromos szedán az ID.3, az ID.4, az ID.5, a Kínában forgalmazott ID.6 és az ID. Buzz után a hatodik ID. modell és a második MEB platformra épülő globális modell. Jelenleg csak annyi tudunk róla, hogy 2,97 méteres a tengelytávja és 700 kilométerre becsülik a hatótávolságát (WLTP).

A Passat utódjának tekinthető ID.7-et Kínában, Európában és Észak-Amerikában tervezik piacra dobni. Az európai változatot az emdeni üzemben fogják gyártani az ID.4-gyel egyetemben.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/