/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az Audi második villanyautója

2019. november 25. 18:15   |   DG
címkék:  

Az Audi bemutatta második villanyautóját, az e-tron Sportbacket. A SUV-kupé 408 lóerős és a WLTP szerint mérve akár 446 kilométert is megtehet az akkumulátor egy feltöltésével. Az e-tron Sportback november végétől rendelhető és jövő tavasszal debütál Európában.

Az Audi e-tron Sportback egy tágas szabadidőautó a négyajtós kupék eleganciájával és a villanyautók progresszív karakterével. Méretei lényegében megegyeznek az eredeti e-tron modellével, ez is 4901 mm hosszú, 1935 mm széles és 1616 mm magas. Kívülről is látszik rajta, hogy az e-tron modellcsaládhoz tartozik, zárt singleframe hűtőrácsa ugyanis platinaszürke, matrix LED fényszórói alsó szegmensében pedig négy vízszintes fénycsík alkotja a nappali világítást. Az oldalküszöbök és a hátsó szoknya is egyedi dizájnt kaptak. Nincsenek kipufogóvégek, a diffúzorbetét szélesebb, a lámpákat pedig fénycsík köti össze.

Audi lévén természetesen az e-tron Sportback is elérhető lesz S line kivitelben. Ez a változat szériában 20 colos kerekeket és sport légrugós felfüggesztést kap, kontúrosabb első lökhárítóján pedig öblösebb légnyílásokat visel. Hátul élspoiler és teljes szélességű diffúzor ékesíti. Az S line külső csomaggal és a feláras digitális visszapillantó tükrökkel az e-tron Sportback légellenállási együtthatója 0.25, ami jobb, mint az e-tron testvérmodellé. WLTP ciklus szerint mérve az elektromos SUV-kupé hatótávolsága 446 kilométer, ami nagyobb, mint az eredeti e-troné. Ebből 10 kilométer a kedvezőbb légellenállású karosszéria számlájára írható.

Az Audi e-tron Sportback 55 quattro mindkét tengelyén található egy elektromos motor. A 265 kW (360 LE) teljesítményt és 561 Nm nyomatékot előállító egységek 6,6 másodperc alatt 100 km/órára gyorsítják a testes autót és elektronikusan szabályozott 200 km/órás csúcssebességet szavatolnak. A váltókart D-ből S-be húzva, s a gázpedált teljesen lenyomva azonban aktiválható a boost üzemmód, amikor is az összteljesítmény 300 kW-ra (408 LE), a forgatónyomaték pedig 664 Nm-re ugrik fel, mintegy 8 másodpercre. A nulla-százas sprint 5,7 másodpercre redukálódik.

A két aszinkron villanymotor elektronikus összkerékhajtást valósít meg, ami kiváló tapadást és dinamizmust szavatol bármilyen útfelületen. A rendszer folyamatosan szabályozza a tengelyekre áradó nyomatékot. A legtöbb esetben az Audi e-tron Sportback csak a hátsó motorját használja, de amint nagyobb teljesítményre van szükség, az első egység is azonnal belép a hajtásba. Ez akkor is megtörténik, ha megcsúszik az egyik kerék, az autó dinamikusan vesz be egy kanyart, vagy alul- illetve túlkormányzottá válik.

A súlypont egyébként a villanyautókra jellemzően alacsony, a tengelyenkénti súlyelosztás pedig csaknem tökéletes. Az ötkaros felfüggesztések, a progresszív kormányzás és az elektrohidraulikus fékrendszer agilis kezelhetőséget és magas fokú komfortot szavatolnak. A sztenderd 255/55 R19 méretű abroncsok nagyon alacsony gördülési ellenállásúak. Alapfelszerelés az adaptív légrugózás, amely 76 mm-es tartományban tudja változtatni a hasmagasságot.

Az akkumulátor-rendszer bruttó energiatartalma 95 kWh (86,5 kWh nettó). Lassításnál, 0.3g-ig a nagyfeszültségű akkumulátort a villanymotorok, elsősorban a hátsó tengelyen lévő tölti. A visszatáplálás erőssége állítható. Százas tempóról fékezve az Audi e-tron Sportback 300 Nm and 220 kW teljesítményt képes visszatermelni, ami példátlan a szériaautók körében. Összességében a SUV-kupé hatótávolságának a 30 százalékát képes rekuperációból fedezni.

Az Audi egy másik modellvariánst is bemutat majd az e-tron Sportbackből, az 50 quattrót. Ez a változat 230 kW (313 LE) teljesítményre és 540 Nm nyomatékra képes, 71 kWh-s telepe pedig 347 kilométeres hatótávot ígér. Az e-tron Sportback 50 quattro menetteljesítményei a 120 kilogrammal könnyebb telep miatt alig maradnak el az erősebb változatétól: 6,8 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, a vége pedig 190 km/óra.

Az e-tron Sportback 55 quattro gyorstöltő állomáson akár 150 kW-tal is tud tölteni, 30 perc alatt az akksi így eléri a 80 százalékos töltöttséget. A kisebbik modell maximálisan 120 kW-os egyenáramú töltést bír, fél óra alatt ugyancsak 80 százalékra tölti a telepét. Váltakozó áramú publikus töltőállomásnál egyelőre 11 kW-os töltés lehetséges.

A 2928 mm tengelytávú e-tron Sportback öt személynek és csomagjaiknak kínál helyet. A szerszámoskészlet és a töltőkábel elöl, egy 60 literes rekeszben utazik; a hátsó csomagtérrel együtt 615 literes raktér áll rendelkezésre. A hátsó üléstámlák lehajtásával 1655 literre bővíthető a kapacitás.

Az Audi e-tron Sportbacket Brüsszelben, egy szén-semleges üzemben fogják gyártani. 2020 tavaszán kerül az európai márkakereskedésekbe. A modell németországi alapára 71 350 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/