/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az első tisztán elektromos hajtású Lexus

2019. november 22. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

Pontosan 15 évvel azután, hogy a Lexus bemutatta a világ első prémium hibrid szabadidőjárművét, az RX 400h modellt, új korszak kezdődik a cégcsoport villamosítási történetében. Több mint másfél millió hibrid Lexus után megérkezett a márka első tisztán elektromos típusa, a 400 kilométeres hatótávot kínáló UX 300e.

Az UX crossover minden szempontból ideális kiindulási alapnak számít a Toyota-csoport első akkumulátoros elektromos járművéhez: városi használatra optimalizált modellként pont az a közeg számít természetes életterének, ahol a villanyautók a legjobban teljesítenek. A modell alapját adó GA-C padlólemezt eleve részben villamosított hajtástechnológiák befogadására tervezte a gyár: a Toyota-csoport több modellje is ugyanezt a mély tömegközponttal rendelkező, kiemelkedően szilárd, átgondolt helykihasználású platformot alkalmazza.

Ezek tehát azok a sziklaszilárd műszaki alapok, amelyeken a Lexus most megvalósította az alig néhány héttel korábban, az LF-30 tanulmányautó kapcsán meghirdetett Lexus Electrified filozófiát. Ez a megközelítés szerves egységként kezeli az elektromos jármű minden főrendszerét, a hajtáslánctól kezdve a futóművön és a kormányművön át a fékrendszerig.

Ez egyrészt kiemelkedő megbízhatóságot és hosszú élettartamot szavatol, másrészt az integrált vezérlési stratégiának köszönhetően minden menethelyzetben finomabban, gazdaságosabban, hatékonyabban szabályozható a jármű viselkedése. Az UX 300e az 54,3 kWh-s lítium-ion akkumulátor jóvoltából egyetlen feltöltéssel akár 400 kilométert képes megtenni (NEDC norma szerint).

A halk működésű villanymotor mellett minden villanyautóban fokozottan érvényesülnek a gördülési zajok, a fenéklemezre felverődő kavicsok kopogása, aminek a Lexus tervezői plusz hangszigeteléssel vették elejét. Ugyanakkor azzal is tisztában voltak, hogy nem szerencsés túlzottan elszigetelni az utasokat a külvilágtól, ezért a környezeti hangokat tudatosan bevezették az utastérbe. Az UX 300e utasai így a megszokott zajkörnyezetben utazhatnak, épp csak jóval csendesebben, mint az egy belső égésű motor esetében elképzelhető volna.

A vezetési élményt a késlekedés nélküli, lineáris gyorsulást biztosító 204 lóerő teljesítményű és 300 Nm nyomatékú elektromos hajtáslánc mellett a kiegészítő merevítésekkel még szilárdabbá tett karosszéria, illetve az áthangolt lengéscsillapítók is fokozzák. A menetdinamika a Lexus modellekben megszokott üzemmód-kapcsolóval szabályozható, míg a regeneratív fékrendszer teljesítménye a kormányon elhelyezett fülek segítségével négy fokozatban állítható.

 A Lexus UX 300e vezetése nem igényel tudatosságot, alkalmazkodást. Az érdeklődő felhasználók mégis nyomon követhetik a jármű állapotát: egy integrált okostelefonos applikáció segítségével a távolból ellenőrizhetik a fennmaradó hatótávolságot, beprogramozhatják a feltöltés indítását, vagy emlékeztetőt állíthatnak be a töltési folyamat végére. Ugyaninnen a klímaberendezést is vezérelhetik, így beszálláskor optimális környezet várja az utasokat.

A Lexus első tisztán elektromos modellje már 2020 folyamán megjelenik az európai és kínai piacokon, majd 2021 elejétől Japánban is elérhető lesz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/