/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Fiat 500

2020. március 04. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

A mai napon Milánóban bemutatkozott az új Fiat 500. Az új 500 az FCA csoport első tisztán elektromos autója, 120 lóerős és egy töltéssel akár 320 kilométert is meg tud tenni városban. Kabrió kivitelben debütál és májustól már megrendelhető.

A mérnökök tiszta lappal fogtak hozzá az új 500-as tervezéséhez, így nagy odaadással foglalkozhattak a jármű minden aspektusával, és megkereshették az optimális megoldásokat. Ami a stílust illeti, az új 500 hamisítatlan olasz módon valósítja meg a jövő mobilitását, a két előző generáció hagyatékait ötvözve.

A hátul látható, jelenlegi 500-as logó a múlttal teremt kapcsolatot, bár a tisztán elektromos változathoz igazított formában: a karakteres, világoskék szegéllyel díszített logó utolsó ‘0’ számjegye ‘E’ betűvé alakul át.

Az új 500-as ugyanolyan stílusos, mint eddig, épp csak csendesebb, tisztább és dinamikusabb. Az orr függőleges, akárcsak az 1957-es változaton, a profil dinamikusabb hatást kelt.  Az első generációs modell övvonala a motorházfedelet választotta el a kerek fényszóróktól. Most ezt a stíluselemet újragondolták: a moduláris, elliptikus fényszórókat a motorházfedélen kialakított szempillák osztják ketté. A jelenleginél valamivel oválisabb, ám így is ikonikus hatású fényszórók igen magas műszaki tartalmat képviselnek, ami tetszetősebbé teszi a járművet.

Az új padlólemez kivételesen erőteljes kiállással vértezte fel a harmadik generációs 500-ast. Az autó hat centiméterrel szélesebb és hattal hosszabb lett, a tengelytáv 2 cm-rel nőtt, míg a kerekek nagyobbak, és a sarkokba tolták őket. A teljes hosszúság így is 4 méter alatt maradt.

Az utastérben az elektromos 500 teljességgel új és elegáns, egyes részletei egyértelműen utalnak az első generációs modellre. A formatervezési központ egy belsőépítészhez hasonlóan úgy osztotta el a belső teret, hogy azzal esztétikumot és letisztult megjelenést eredményezett. Ugyanezt tükrözi a széles, kecses műszerfal, valamint az egykori váltókonzol helyét elfoglaló moduláris tároló megoldás a két első ülés között. Hátul nagyobb a váll- és lábtér, míg a sík padló alatt anélkül fér el a lítium-ion akkucsomag, hogy csorbítaná a csomagtartó méretét.

Az új 500 az FCA csoport első olyan járműve, amelyet az új UConnect 5 infotainment rendszerrel szereltek fel. Az új ügyfélélmény megvalósítása érdekében kifejlesztett rendszer a könnyen használható, rendkívüli mértékben testre szabható Android Automotive operációs rendszert alkalmazza. A funkciók és alkalmazások megjelenésének módosítására például widgeteket használ. Az 500-as zökkenőmentesen képes integrálni azokostelefont 10,25 colos nagyfelbontású érintőképernyőjén, amely tökéletesen illeszkedik a műszerfal vonalaihoz.

A vezetői asszisztens rendszerek között is találunk újdonságokat. Előretekintő kamera felügyeli például a jármű minden aspektusát, hosszában és oldalirányban egyaránt. Az intelligens adaptív tempomat reagál az autókra, kerékpárosokra vagy gyalogosokra, és a helyzettől függően lassít vagy gyorsít. A Lane Centering funkció a sáv középpontjában tartja a járművet, amennyiben a sáv szélét jelző festések tisztán azonosíthatók.

Az intelligens sebesség-támogatás azonosítja a sebességkorlátozásokat, és javaslatot tesz azok betartására. A városi holttér-figyelő rendszer pedig ultrahangos érzékelők segítségével érzékeli az akadályokat és figyelmeztet rájuk. A vezető éberség-felügyeleti rendszer a műszerfalon megjelenő riasztással javasol pihenőt, ha a vezető fáradt. Végezetül a 360 fokos panoráma szenzor madártávlati képen jeleníti meg az akadályokat parkolás vagy összetett manőver végrehajtása során.

Az új 500-ast 88 kW/120 LE teljesítményű villanymotor hajtja, maximálisan 150 km/órás sebességgel. A modell álló helyzetből 3,1 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára és 9,0 másodperc alatt éri el a százas tempót. A 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal az új 500 akár 320 kilométert is képes megtenni a WLTP norma szerint. Az optimális töltési idő érdekében az új 500 85 kW-os gyorstöltő rendszert kapott. Mindössze 5 perc elegendő például ahhoz, hogy megtegyünk 50 kilométert. Egyenáramú gyorstöltővel a telep 80 százalékra töltése csak 35 percet vesz igénybe.

Az új 500-ashoz emellett otthoni töltési megoldások is rendelhetők. Az autó bevezető kiadásához alapfelszerelés például az Easy Wallbox, amely szokványos háztartási csatlakozóra köthető. 3 vagy 7 kW-tal, akár 6 óra alatt feltölti az akkumulátort. A jármű tartozéka még a nyilvános hálózatra csatlakoztatható Mode 3 töltőkábel.

Az új 500 három üzemmódot (Normal, Range és Sherpa) kínál, amelyek közül vezetési stílusunknak megfelelően választhatunk. A „Normal” üzemmód által kínált vezetési érzet szinte teljesen megegyezik a tradicionális, belső égésű motorral szerelt autók vezethetőségével, míg „Range” üzemmódban egyetlen pedállal vezethető az autó. A Sherpa üzemmód optimalizálja a rendelkezésre álló erőforrásokat, minimálisra csökkenti az energiafelhasználást.

Az új Fiat 500 kabrió kivitelben debütál: ezzel ez az első négyüléses, emissziómentes kabrió a piacon. A bevezető kiadást „La Primának” nevezték el és egyedi stílussal, exkluzív részletekkel, technológiával és kapcsolódási lehetőségekkel csábít. Háromféle színben lesz rendelhető: a földet idéző Mineral Grey (metál), a tengert megtestesítő Ocean Green (gyöngyház), és Celestial Blue (háromrétegű), az ég előtt tisztelegve.

A bevezető kivitel emellett teljes LED-es fényszórókat, szintetikus bőr kárpitozást, 17 colos diamond cut keréktárcsákat, valamint krómozott oldalsó kereteket kínál.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/