Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Nissan Leaf

2017. szeptember 06. 11:00   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan ma lerántotta a leplet az elektromos hajtású Leaf második generációjáról, ami progresszív formatervet és előremutató technikai megoldásokat, így például önvezető funkciókat és e-Pedal rendszert kapott. Jobban is megy, motorja immár 150 lóerős, s a hatótávja is nagyobb. Értékesítése 2018. januárjában kezdődik meg.

A vadonatúj Leaf formaterve a Nissan jövőcentrikus látásmódját tükrözi. A formatervet a 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatott IDS koncepcióautó ihlette. A kocsi 4480 mm hosszú, 1790 mm széles, 1535 mm magas, tengelytávja pedig 2,7 méteres. Légellenállási együtthatója 0,28.

Az autó elejét a Nissan jellegzetes V alakú hűtőrácsa határozza meg, felidézve a modell közös örökségét a Nissan olyan slágermodelljeivel, mint az X-Trail, vagy Európa nagy kedvence, a Qashqai. A hűtőrács kék színe, ami mostantól a Nissan elektromos autóinak közös formai jellemzője lesz, egyúttal azonban el is különíti a modellt. A lebegő hatású tető stílust és dinamizmust kölcsönöz az autónak. A letisztult formájú LED fényszórók pedig a Nissan jellegzetes bumerángformáját mutatják.

A Leaf alapjaitól újratervezett utastere ízléses, visszafogott látványt és érzetet nyújt. Ez a jobb minőségű anyagok használatának, az összességében magasabb színvonalú kidolgozottságnak és összeszerelési minőségnek köszönhető. A sofőr és utasai is értékelni fogják az ülések, a műszerfal és a kormánykerék élénk kék színű varrásait, valamint az új 7 hüvelykes, színes TFT kijelzőt. A kijelző menürendszerét módosították annak érdekében, hogy átláthatóbbak legyenek az olyan alapvető funkciók, mint az Aktív Biztonsági Pajzs technológia különböző elemei, a töltöttségi állapot és a pillanatnyi teljesítmény kijelzői, illetve a hangrendszer és a navigáció használata. Egyes piacokon az Apple CarPlay, illetve az Android Auto információs és szórakoztató szolgáltatások is elérhetőek lesznek a navigációs rendszerrel felszerelt autókban.

A Nissan Intelligent Mobility koncepció az autózás jövőjének újragondolását célzó terveket foglalja össze, melyek kifejezett célja, hogy az autók egyszerű közlekedési eszközöknél többet jelenthessenek. A koncepciót lényegében az határozza meg, hogy autóinkat hogyan vezetjük, milyen energiával hajtjuk, illetve hogyan integráljuk a társadalomba.

Az új Nissan Leaffel a vállalat Intelligent Mobility koncepciója a gyakorlatban, az utakon is megmutatkozik, benne az önvezetés korai fejlesztési fázisát képviselő ProPilot-tal, a modern, teljesen elektromos hajtáslánccal, és azzal az egyedülálló képességgel, hogy akár az autó is elláthatja árammal azt az épületet, melyre rácsatlakoztatják.

Az új Leaf hajtáslánca jobb energiahatékonyságot, valamint magasabb nyomatékot és teljesítményt biztosít, mely összességében dinamikusabb viselkedést eredményez. A villanymotor teljesítménye 110 kW/150 LE (3283-9795 ford./percnél), csúcsnyomatéka pedig 320 Nm (0-3283 ford./percnél), ami javította az egyenes vonalú gyorsulást. A kocsi végsebessége 144 km/óra. Az új hajtásrendszert 40 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag egészíti ki, mely nagyobb teljesítményt és egyben nagyobb energiatároló kapacitást is nyújt. A telep töltési ideje 16 óra (3kW), illetve 8 óra (6kW), gyorstöltővel viszont 40 perc alatt 80 százalékra tölthető.

Az új Leaf egyetlen feltöltéssel megtehető (NEDC mérési ciklus szerinti) hatótávolsága 378 kilométerre nőtt (a valós hatótávja 240 kilométer). Akik ennél is tovább mennének, azoknak a Nissan jövő év végén egy még nagyobb teljesítményű változatot is kínál majd felárért.

A Leaf a Nissan legújabb intelligens vezetéstámogató technológiáiból hármat is kínál. Ezek közül elsőként a ProPilot önvezető technológia említhető.  Ezzel a technológiával az egysávos, autópályás vezetés egyszerűbbé, stresszmentesebbé és pihentetőbbé válhat. A második a ProPilot Park parkolóasszisztens. Aktiválását követően ez a rendszer átveszi a kormány, a gyorsítás-fékezés és az előre-hátramenet kezelését, és könnyedén irányítja az autót a parkolóhelyre.

A harmadik az e-Pedal, egy forradalmi technológia, mely teljesen átalakítja a vezetés élményét. A középkonzolon található kapcsoló átállításával a gázpedál e-Pedal üzemmódra vált, ilyenkor a vezető a gázpedált használhatja a gyorsításhoz, a lassításhoz és a megálláshoz is. A vezetés során felmerülő helyzetek 90%-át ezzel az egy pedállal oldhatják meg a vezetők, így a vezetés feladata érdekesebbé és kevésbé fárasztóvá válik. Segítségével nem kell majd átlépni az egyik pedálról a másikra sűrű forgalomban és városi utakon való vezetés közben sem, így egyszerűbbé és szórakoztatóbbá válik a vezetés.

A pedál teljes felengedésekor automatikusan működésbe lép a regeneratív fékezés és a mechanikus fékek, így az autó fokozatosan megáll. Az e-Pedal képes akár meredek lejtőn is teljesen megállítani az autót a pedál következő lenyomásáig. Az e-Pedal villámgyors reakciói pedig az izgalmakat kereső sofőröknek is garantálják az élményeket, ha szabad az út. A hirtelen fékezést igénylő szituációkban továbbra is a fékpedált kell használni.

A Nissan elektromos járművekkel kapcsolatos, úttörőnek számító elképzelései nem érnek véget az új Leaf hajtásrendszerénél. Az autó akkumulátorai mobil energiaforrásként is használhatóak.

A rendszer lehetővé teszi, hogy a Nissan elektromos autók tulajdonosai aktív szereplőként csatlakozhassanak az elektromos hálózatra, amivel akár egy új bevételi forrásra is szert tehetnek. A V2G („járműből a hálózatra”) technológia része a kétirányú töltés, amivel a leparkolt elektromos autók teljes mértékben integrálhatóak az elektromos hálózatba. Ez egyben a nem programozható, megújuló energiaforrások fogadását is megkönnyíti a hálózatban, ami elősegíti a megújuló energiaforrások szélesebb körű használatát, illetve az árak további csökkenését. Ha a V2G technológia elterjed, a Nissan elektromos járművek tulajdonosai az energiapiac aktív résztvevőivé válhatnak, mely alapvetően megváltoztathatja életüket.

Az új Leaf vevői emellett az új kezelőfelület előnyeit is élvezhetik az autóhoz tartozó okostelefonos alkalmazással, aminek segítségével nyomon követhetik autójuk töltöttségi állapotát, megtalálhatják a legközelebbi töltőpontot, és igény szerint előmelegíthetik vagy -hűthetik autójukat, mielőtt beülnének.

Az új Nissan Leaf az első generációs modellt váltja majd le, ami a világ legnagyobb számban eladott elektromos autójaként vált ismertté. Több mint 280 ezren választották a modell forgalmazásának 2010-es kezdete óta.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!