/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új, növelt hatótávú Renault Zoe

2019. június 18. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

A Renault bemutatta a Zoe villanyautó új generációját, amely erősebb motort és nagyobb kapacitású akkumulátort kapott, így akár 390 kilométert is megtehet egy töltéssel. Természetesen a mini villanyos külsején is csiszoltak, belseje pedig teljesen átváltozott. Európa legnépszerűbb villanyautója vonzóbb, mint valaha.

A Zoe külseje a modellfrissítés alkalmából sokkal szofisztikáltabb lett. Formázott a motorháztető és a márkaemblémára mutat, amely egyébként a töltőnyílást is rejti. Átrajzolták a lökhárítót is, oldalt légáteresztő nyílásokat alakítottak ki rajta, az alsó rácsot pedig krómozással dobták fel és a ködlámpák köré is króm díszítéseket raktak. A háromdimenziós hatású Renault jelvény alatt ugyancsak krómozott szárny motívum feszül.

Mostantól szériafelszerelés a full LED-es fényszóró is, amely markánsabbá teszi a kocsit és a látást is nagy mértékben javítja, 75 százalékkal több fényt ad, mint a halogén fényszóró. A ködlámpák is diódásak. A Zoe hátulja is módosult, nagyobbak és kifejezőbbek lettek a LED-es lámpák, dinamikus irányjelzőket is kaptak. Mindemellett teljesen felújították a könnyűfémfelni-kínálatot, mindenhová tárcsafékeket szereltek és három új fényezéssel bővítették a színpalettát. Immár kilencféle színárnyalat áll rendelkezésre.

A Renault tervezői nagy figyelmet fordítottak a belső térre is, ahol puha tapintású műanyagok és fenntartható forrásból származó anyagok kaptak helyet, fokozva a komfortérzetet. Ezen kívül új TFT képernyők és továbbfejlesztett multimédiás rendszer is került az autóba. A sofőr egy 25 cm átmérőjű TFT képernyőre tekint, amely az összes fontos információt kijelzi. Áttervezték magát a műszerfalat is és puha betétekkel látták el. Az Iconic felszereltségű modellekben 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készült az üléskárpitozás, az autóiparban először.

A műszerfal közepén meredezik a Renault Easy Link multimédiás rendszer a maga 23,6 centiméter képátlójú érintőképernyőjével. Innen vezérelhetők a legfőbb járműfunkciók. Az okostelefon tartalmak Apple CarPlay és Android Auto segítségével tükrözhetők. A középkonzolon új elektronikus fokozatválasztó kar és menetmódválasztó jelent meg, a parkolóféket is elektronikusra cserélték. Szintén újdonság a vezeték nélküli telefontöltő.

A Zoe 2012-ben 22 kWh-s akksival került piacra, ami 150 kilométeres hatótávot szavatolt, 2016-ban pedig kijött a Z.E. 40 változat 41 kWh-s teleppel. Ez lényegében megduplázta a hatótávot 300 kilométerre. Az új modellben a lítium-ion akksi átdolgozásával ugyanakkora befoglaló méretek mellett 52 kWh kapacitást sikerült elérni, ami 390 kilométerre elegendő a WLTP mérési ciklus szerint. Ráadásul immár egyen- és váltóáramú töltést is elfogad. A kombinált csatlakozónak köszönhetően a Zoe akár 50 kW (DC) teljesítménnyel is tölthető. A sztenderd type-2-es kábellel a mindennapos töltés végezhető (AC) fali töltőn keresztül vagy bármely utcai állomáson, maximum 22 kW-tal. 7 kW-os fali töltővel 0-100 százalékra 9 óra 25 perc alatt tölthető fel a telep. 8 óra alatt körülbelül 300 kilométerre elegendő áramot “tankolhatunk”. 22 kW-os utcai töltőnél 1 óra alatt 125 kilométerre elegendő áram vételezhető, az 50 kW-os gyorstöltővel viszont fél óra alatt 145 kilométerre elegendő áramot vehetünk fel.

Az új Zoe villanymotorja 100 kW/136 LE teljesítményű, és már indulástól 245 Nm nyomatékot szolgáltat. A kocsi álló helyzetből kevesebb, mint 10 másodperc alatt gyorsít százra, a csúcssebessége pedig 140 km/óra. A 136 lovas motor mellett továbbra is választható a 110 lóerős egység. Mindkét aggregáthoz mostantól jár a B vezetési üzemmód is, ami felerősíti a regeneratív fékezést. A gázpedál felengedése sokkal erőteljesebb lassítással jár, így összességében könnyebb vezetni az autót.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/