/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjöttek a legerősebb elektromos Audik

2020. szeptember 21. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Következetesen folytatja elektromos offenzíváját az Audi – mégpedig Audi e-tron S és Audi e-tron S Sportback modelljeivel. A két tisztán elektromos hajtásrendszerű S modellt három villanymotor hajtja, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen dolgozik. Hajtásrendszerük intelligens szabályzása új szintre emeli a biztonságot és mindenekelőtt a menetdinamikai képességeket, az elektromos összkerékhajtást ugyanis a hátsó tengely aktív és változó arányú, elektromos forgatónyomaték-elosztásával egészíti ki.

Az új Audi e-tron S és az új Audi e-tron S Sportback immár új dimenziót kínál  a  menetdinamika terén. Az S menetfokozatban nyolc másodpercre teljes, átmenetileg megnövelt erejüket rendelkezésre bocsáthatják (Boost) – 370 kW/503 LE teljesítmény és 973 Nm forgatónyomaték formájában. A szabvány szerinti a nulla-százas sprint mindössze 4,5 másodpercet igényel, s a gyorsítás csupán 210 km/órás tempónál ér véget.

Az új S modellek a hátsó tengelyükön két, az elsőn pedig egy villanymotorral készülnek. Hajtásrendszerük kialakításában a moduláris elvet alkalmazták a tervezők: az Audi e-tron 55 hátsó tengelyét hajtó, erősebb elektromotor itt megfelelően adaptált kivitelében az első tengelyre került, míg hátul az e-tron 55 első elektromos motorja dolgozik. A nagyfeszültségű akkumulátor bruttó 95 kWh energiát tárolhat, amelynek 91 százaléka (86 kWh) használható fel. Egy akkumulátortöltéssel az Audi e-tron S és e-tron S Sportback a WLTP-ciklus szerint akár 364, illetve 370 kilométeres hatótávot is elérhet.

Amíg az Audi e-tron S és e-tron S Sportback normál vezetési stílus mellett halad, gazdaságossági okokból csak hátsó elektromos motorjaik dolgoznak, amint azonban a vezető nagyobb teljesítményt igényel, első elektromotorjuk is villámgyorsan működésbe lép. Az elektromos összkerékhajtást itt az elektromos forgatónyomaték-elosztás (Torque Vectoring) egészíti ki. A két hátsó villanymotor egyaránt egyfokozatú áthajtóművön keresztül, közvetlenül hajtja meg az adott oldali hátsó kereket, így nincs már szükség mechanikus differenciálműre. A forgatónyomaték igény szerinti szabályzása mindössze ezredmásodperceket vesz igénybe és igen nagy nyomatékértékeket is kezelhet.

Különösen, amikor épp kanyargós úton autózik az elektromos hajtású S  modellek valamelyikével, tapasztalhatja meg a vezető a kiemelkedő agilitás és a hatékony vonóerőátadás élményét. Karakterük a hátsó kerekekre összpontosít és még a műszaki alapként szolgáló modellekénél is sportosabb. Ha az elektronikus menetstabilizáló rendszer Sport állását és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer maximális menetteljesítmények jellemezte dynamic üzemmódját választja a vezető, a hajtás jelentős oldalirányú dinamikát és kívánságra akár ellenőrzött driftet is lehetővé tehet. A fizikai határtartományokhoz közelítve a belső kanyaríven gördülő, így csökkenő függőleges terhelésű első kereket az üzemi fék lassítja enyhén, így előzve meg a hajtásból eredő megcsúszás jelenségét, illetve finomítva tovább az irányíthatósági tulajdonságokat.

A nagyméretű nagyfeszültségű akkumulátor kiegyensúlyozott tengelyterhelés-eloszlást tesz lehetővé és a három villanymotoréhoz hasonlóan alacsony beépítési pozíció jellemzi. A progresszív kormányzás, amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedtével egyre közvetlenebbé válik, szintén a sportos karaktert emeli ki, miközben a futómű S-specifikus hangolás mentén működik. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer hét különböző menetprofilt kínál, s egyebek mellett az adaptív légrugózás üzemét is befolyásolja. Ez a csillapítás-szabályzással kiegészített légrugózás a pillanatnyi menethelyzet és a választott beállítás függvényében 76 milliméteres tartományon változtathatja a karosszéria magasságát.

Az elektromos S modellek már alapkivitelben 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördülnek, gumiabroncsaik pedig eleve 285 milliméter szélesek. Kívánságra 21 colos kerekek is kaphatók, később pedig még sportosabb, 22 colos keréktárcsák is érkeznek. A nagy átmérőjű féktárcsák közül az elsőkön rögzített kivitelű, hatdugattyús, míg a hátsókon úszónyergek dolgoznak, s alapkivitelben feketére fényezve S-logót, kívánságra pedig feltűnő narancsszínben e-tron-logót hordoznak.

Mindenekelőtt extrafelszerelésként rendelhető virtuális külső visszapillantó tükreikkel jellemzi kiváló légellenállás az Audi e-tron S modelleket, de az átáramoltatott sárvédőszélesítések is nagyban hozzájárulnak a kiemelkedő aerodinamikai tulajdonságok és a sportos megjelenés ellentétének feloldásához. Az Audi e-tron S Sportback így szélesített kerékjárattal kiformált sárvédőivel is mindössze 0,26-os, míg az Audi e-tron S 0,28-os légellenállási együtthatót produkál.

Az aerodinamikai koncepció másik fő alkotóeleme a szabályozható hűtőlevegő-beömlőnyílás, amelyet az első fékek hűtését szolgáló csatornákkal alakítottak ki. Lehetőség szerint zárva marad, így a levegő szinte örvénymentesen áramolhat a motorháztető felett. Nagyteljesítményű hőmenedzsment-rendszere részeként minden e-tron modell már alapfelszerelésként hőszivattyúval készül, amely a hajtásrendszer főegységeinek maradékhőjét hasznosítja – akár tíz százalékkal növelve a hatótávot.

Az igényes energia-visszatáplálási koncepció is hozzájárul a gazdaságossághoz. A rekuperáció során a vezető három fokozat közül választhat, a legfelsőben jól érzékelhető egypedál-érzettel. Fékezéskor az elektromos gépek önállóan is lefedik az egészen 0,3 g értékig, vagyis a legtöbb hétköznapi menethelyzetre kiterjedő lassulási tartományt, s csak ezt követően lépnek működésbe a hidraulikus kerékfékek. Az elektromos motorok mindazonáltal továbbra is aktívak maradnak, például 100 km/órás sebességről fékezve akár 270 kW maximális fékteljesítményt is előállíthatnak rekuperáció útján.

Az Audi e-tron S és az Audi e-tron S Sportback már az első pillantásra egyértelművé teszik tekintélyes elektromos erejüket. Első és hátsó lökhárítójukat határozott kontúrok jellemzik, Air Curtain elemeik pedig különösen nagy és kifejező kialakítást kaptak. A hátsó diffúzorbetét csaknem a far teljes szélességére kiterjed. A sárvédők kétoldalt 23-23 milliméterrel szélesebbek, kifejezetten erőteljes megjelenést kölcsönözve e modellek számára. Elöl és hátul ezüstszínű kiegészítő elemek tűnnek fel, amelyek egyaránt az S modellek exkluzív stílusjegyei, akárcsak a külső visszapillantó tükrök alumíniumházai. Mindkét modell fényforrásaiként digitális Matrix-LED-fényszórók is rendelhetők, amelyeket 2019 őszén e-tron Sportback modelljében mutatott be az Audi. Mindkét oldalon 1,3 millió pixelre felosztva, a fény nagy pontossággal szabályozható, számos új funkciót is lehetővé téve.

Az Audi e-tron S és e-tron S Sportback utasterének színvilágát egyaránt a sötét árnyalatok határozzák meg. Az elektromosan állítható sportülések az alapfelszereltséghez tartoznak, s bőr/Alcantara kárpitjuk a menetfokozat-választókarral együtt a jellegzetes rombuszmotívummal kiegészített S-nyomatot hordoz. A dekorbetétek kétféle szálcsiszolt alumíniumból, kívánságra pedig karbon felülettel is készülhetnek.

Amint az Audi minden felsőkategóriájú modellje, az Audi e-tron S és az Audi e-tron S Sportback is a két nagyméretű központi érintőképernyővel működő, digitális MMI touch response kezelési rendszerrel érkezik. A harmadik kijelzőfelületen, az Audi virtual cockpit digitális műszeregységen specifikus e-tron-nézetet is választhat a vezető, amely az elektromos hajtásrendszerre összpontosít. Kívánságra Szélvédő-kijelző egészítheti ki a kijelző-koncepciót. Az MMI Navigációs rendszer plusz infotainment berendezés az alapfelszereltség része. Funkciói sokasága mögött a harmadik generációs moduláris infotainment-koncepció (MIB 3) rejlik, amely minden feladatot nagy számítási teljesítménnyel dolgoz fel, s az autót a külső környezettel és a bennülők okostelefonjaival összekapcsoló kommunikációs egységgel is együttműködik.

A navigációt az Audi connect online-szolgáltatásai egészítik ki, mindenekelőtt a bővített e-tron útvonaltervező formájában, amely az optimális töltési megállásokkal számítja ki a leggyorsabb útvonalat, a forgalmi adatokat, a vezető vezetési profilját és a töltések időtartamát is tekintetbe véve.

A két elektromos hajtásrendszerű S modell 2020 őszén érkezik az európai piacokra. Az Audi e-tron S 91 435, az Audi e-tron S Sportback pedig 93 628 eurós alapáron jelenik meg a kínálatban.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/