/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a GMC új villany-pickupja, 754 lóerővel

2022. október 24. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

A GMC bemutatta harmadik tisztán elektromos meghajtású pickup modelljét, a Sierra EV-t, amely a Hummer EV Pickup és SUV modellekhez csatlakozik majd. A forgalmazás a Sierra EV Denali Edition 1 csúcsváltozattal indul, amely szédületes 754 lóerőt és 1064 Nm nyomatékot kínál, egy töltéssel pedig akár 640 kilométert is megtehet.

A GMC mindhárom villanyhajtású kisteherautója a GM korszerű Ultium platformjára épül, amely átlagon felüli rugalmasságot és optimális teljesítményt szavatol. A strukturális (merevítő) elemként is funkcionáló akkucsomag 400 mérföldes, azaz 640 kilométeres hatótávot tesz lehetővé (becslés). A valószínűleg 3 tonnánál nehezebb pickup tengelyenként egy villanymotort vonultat fel, tehát elektromos összkerékhajtású, s ha a sofőr kiaknázza a maximális 754 lóerős teljesítményt, 4,5 másodperc is elegendő a százas tempó eléréséhez.

A Sierra EV Denali Edition 1 mobil energiaforrásként is bevethető számos szituációban. 10 különböző aljzatából 10,2 kW energiát képes mozgósítani, s ellátni árammal szerszámokat és különböző berendezéseket. Sőt, a megfelelő konfigurációval az autó a háztartási eszközöket is képes ellátni árammal, akár 21 napon keresztül. Ami az újratöltést illeti, a telep 19,2 kW-os váltóáramú vagy 800V-os, akár 350 kW-os egyenáramú gyorstöltővel is tölthető. Utóbbi esetben 160 kilométernyi energia vételezhető 10 perc alatt.

A minőségi anyagokból (nyílt pórusú fa, acél, alumínium, bőr) építkező, modern hangulatú utastérben a sofőr egy 25 cm átmérőjű digitális kijelzőről olvashatja le a legfontosabb adatokat, a műszerfalat pedig egy hatalmas, álló formátumú, 42 cm átmérőjű érintőképernyő uralja. A szabadon konfigurálható és akár fel is osztható képernyő alatt szerencsére fizikai gombokat is hagytak. Új funkciók, új applikációk és frissítések over the air módon tölthetők le a rendszerhez. Színes head-up display is van, 35,5 cm átmérővel.

A villanyhajtású pickup konfigurálható vezetési üzemmódokkal is igyekszik a használói kedvében járni. A sztenderd mellett választható a vontatási mód, a terep üzemmód, az egyéni üzemmód és a maximális teljesítmény beállítás, amely felszabadítja a teljes „fegyverarzenált”. Az egyes vezetési üzemmódok hatást gyakorolnak a kormányzásra, a légrugós felfüggesztésre, az erőátvitelre, továbbá a hangzásra is. Mindemellett a nagytestű pickupba négykerék-kormányzást is szereltek; akárcsak a Hummer EV, a Sierra EV is képes az oldalirányú araszolásra, mint a rákok. További egyedi funkciók a variálható fékenergia-regeneráció és az egypedálos vezethetőség.

A Sierra EV Denali Edition 1 kizárólag Crew Cab kivitelben, 1,8 méter hosszú platóval lesz elérhető. A MultiPro Midgate jóvoltából azonban a raktér hossza módosítható, a válaszfal lenyitása után akár 2,7 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A második üléssor ráadásul 60/40 arányban lefektethető, ami tovább növeli a variációs lehetőségeket. Ha pedig a hátsó ajtót is lenyitják, a raktér teljes hossza megközelíti a 3,3 métert. S villanyautóról lévén szó, a jármű elejébe is lehet pakolni, itt egy vízálló rakodórekesz várja a holmikat.

Az amerikai pickupok esetében kiemelkedően fontos a vontatási kapacitás; a Sierra EV-t is fokozott igénybevételre tervezték. A Sierra EV Denali Edition 1 4,3 tonnás fékezett utánfutót is vontathat, a terhelhetősége pedig 590 kilogramm.

A 2024-es modellévű GMC Sierra EV Denali Edition 1 máris rendelhető, de csak 2024 elején kerül a márkakereskedésekbe, 107 ezer dolláros indulóáron. Természetesen később érkeznek majd az olcsóbb kivitelek is, az alapmodell ára 50 ezer dollár körül lesz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/