/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a Peugeot Rifter elektromos változata

2021. február 16. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot Rifter, amely eddig is hű társ volt a mindennapi közlekedésben, mostantól villanymotorral is elérhető. Az e-Rifter két különböző hosszúságban készül és akár 7 személy szállítására is alkalmas. Hatótávja a WLTP ciklus szerint akár a 280 kilométert is elérheti. A modell az év második felében érkezik meg a márkakereskedésekbe.

A Peugeot e-Rifter a moduláris, többféle meghajtással is kombinálható EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épül. 100%-ban elektromos meghajtású változatának maximális teljesítménye 100 kW, maximális nyomatéka 260 Nm, amely az indulás pillanatától fogva azonnal rendelkezésre áll. Az elektromos hajtáslánc (villanymotor, inverter és egyenáram/váltóáram átalakító) hasonló az új Peugeot e-Partneréhez. Power üzemmódban az e-Rifter 11,2 másodperc alatt gyorsul százra és eléri a 130 km/órás sebességet is.

Mindkét karosszériaváltozat (a Standard és a Long is) 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP protokoll szerint verziótól és vezetési stílustól függően akár 280 km-es hatótávra is képes. Szériafelszereltségként egy egyfázisú, 7,4 kW-os töltő jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os töltő rendelhető hozzá. Szabványos hálózati csatlakozóról (8 A) a teljes feltöltés időtartama 31 óra, megerősített hálózati csatlakozóról (16 A) 15 óra, 7,4 kW-os fali töltőről 7 óra 30 perc, 11 kW-os fali töltőről 5 óra, 100 kW-os DC villámtöltővel pedig 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.

Az e-Rifter 3 üzemmódban vezethető: Eco (60 kW, 190 Nm), Normal (80 kW, 210 Nm), Power (100 kW, 260 Nm). Kétféle fékezési lehetőség áll rendelkezésre, melyek különbözőképpen járulnak hozzá az akkumulátor töltéséhez: normál, amely a belső égésű motorral szerelt változathoz hasonló élményt nyújt, fokozott (a sebességváltó B, azaz „Brake” (fék) gombjával elérhető) amely a gázpedál felengedésekor lép működésbe, erőteljesebb fékezést tesz lehetővé, egyben növeli a hatótávot.

Opcióként elérhető az autóhoz a 100%-ban digitális, 10 hüvelykes HD i-Cockpit műszerfal, amely a Peugeot legfrissebb grafikai univerzumának szellemében jeleníti meg az információkat, ráadásul teljes egészében személyre szabható. Megújult az analóg műszerfal is, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse. A telefonon érkező információkat az Apple CarPlay és Android Auto funkciókat is kezelni képes MirrorScreen továbbítja az autó érintőképernyőjére.

Az új e-Rifter külső méreteit tekintve kompakt, belső helykínálata viszont maximális, mivel az akkumulátor  a padlólemez alatt kapott helyet, így egyáltalán nem csökkenti az utastér méretét. Alakíthatóság és sokoldalúság tekintetében sem nyújt kevesebbet, mint a belsőégésű motorral szerelt verziók. Mindkét karosszériaváltozat (a 4,40 méter hosszú Standard és a 4,75 méter hosszú Long) elérhető 5 és 7 üléssel is. A második üléssorban 3 különálló ülés található, melyek mindegyikére elhelyezhető a gyerekülés. A csomagtartóban található kar segítségével a hátsó ülések könnyedén a padló síkjába dönthetők. A hosszú változat harmadik üléssorában a 2 különálló ülés nemcsak kiszerelhető, de csúsztatható is, így az adott helyzettől függően biztosíthatunk nagyobb csomagteret, vagy nagyobb lábteret a hátul utazóknak. A teljesen vízszintesre ledönthető első utasülésnek köszönhetően a hosszú tárgyak szállítása is egyszerű feladat.

A csomagtér az ötszemélyes változatban, kalaptartó alatt mérve 775 liter, a hosszú változatban, ledöntött ülésekkel, tetőig mérve pedig akár 4000 liter is lehet. Számos tágas és könnyen elérhető tárolási lehetőség kínálkozik az utastérben, ezek össztérfogata egyes verziókban a 186 litert is elérheti. Találunk tárolókat a középkonzolon, a tető alatt, az ajtókban, az első és a hátsó üléssorban, valamint a csomagtérben is. A kategóriában egyedülálló módon a csomagtérajtóban nyitható ablak kapott helyet. A praktikus megoldásnak köszönhetően az ajtó kinyitása nélkül is hozzáférhetünk a csomagtérhez. A modell vontatási kapacitása nem változott: akár 750 kg-os vontatmányt is szállíthatunk vele.

Az új Peugeot e-Rifter Európában az év második felétől lesz kapható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/