/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a Peugeot Rifter elektromos változata

2021. február 16. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot Rifter, amely eddig is hű társ volt a mindennapi közlekedésben, mostantól villanymotorral is elérhető. Az e-Rifter két különböző hosszúságban készül és akár 7 személy szállítására is alkalmas. Hatótávja a WLTP ciklus szerint akár a 280 kilométert is elérheti. A modell az év második felében érkezik meg a márkakereskedésekbe.

A Peugeot e-Rifter a moduláris, többféle meghajtással is kombinálható EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épül. 100%-ban elektromos meghajtású változatának maximális teljesítménye 100 kW, maximális nyomatéka 260 Nm, amely az indulás pillanatától fogva azonnal rendelkezésre áll. Az elektromos hajtáslánc (villanymotor, inverter és egyenáram/váltóáram átalakító) hasonló az új Peugeot e-Partneréhez. Power üzemmódban az e-Rifter 11,2 másodperc alatt gyorsul százra és eléri a 130 km/órás sebességet is.

Mindkét karosszériaváltozat (a Standard és a Long is) 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP protokoll szerint verziótól és vezetési stílustól függően akár 280 km-es hatótávra is képes. Szériafelszereltségként egy egyfázisú, 7,4 kW-os töltő jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os töltő rendelhető hozzá. Szabványos hálózati csatlakozóról (8 A) a teljes feltöltés időtartama 31 óra, megerősített hálózati csatlakozóról (16 A) 15 óra, 7,4 kW-os fali töltőről 7 óra 30 perc, 11 kW-os fali töltőről 5 óra, 100 kW-os DC villámtöltővel pedig 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.

Az e-Rifter 3 üzemmódban vezethető: Eco (60 kW, 190 Nm), Normal (80 kW, 210 Nm), Power (100 kW, 260 Nm). Kétféle fékezési lehetőség áll rendelkezésre, melyek különbözőképpen járulnak hozzá az akkumulátor töltéséhez: normál, amely a belső égésű motorral szerelt változathoz hasonló élményt nyújt, fokozott (a sebességváltó B, azaz „Brake” (fék) gombjával elérhető) amely a gázpedál felengedésekor lép működésbe, erőteljesebb fékezést tesz lehetővé, egyben növeli a hatótávot.

Opcióként elérhető az autóhoz a 100%-ban digitális, 10 hüvelykes HD i-Cockpit műszerfal, amely a Peugeot legfrissebb grafikai univerzumának szellemében jeleníti meg az információkat, ráadásul teljes egészében személyre szabható. Megújult az analóg műszerfal is, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse. A telefonon érkező információkat az Apple CarPlay és Android Auto funkciókat is kezelni képes MirrorScreen továbbítja az autó érintőképernyőjére.

Az új e-Rifter külső méreteit tekintve kompakt, belső helykínálata viszont maximális, mivel az akkumulátor  a padlólemez alatt kapott helyet, így egyáltalán nem csökkenti az utastér méretét. Alakíthatóság és sokoldalúság tekintetében sem nyújt kevesebbet, mint a belsőégésű motorral szerelt verziók. Mindkét karosszériaváltozat (a 4,40 méter hosszú Standard és a 4,75 méter hosszú Long) elérhető 5 és 7 üléssel is. A második üléssorban 3 különálló ülés található, melyek mindegyikére elhelyezhető a gyerekülés. A csomagtartóban található kar segítségével a hátsó ülések könnyedén a padló síkjába dönthetők. A hosszú változat harmadik üléssorában a 2 különálló ülés nemcsak kiszerelhető, de csúsztatható is, így az adott helyzettől függően biztosíthatunk nagyobb csomagteret, vagy nagyobb lábteret a hátul utazóknak. A teljesen vízszintesre ledönthető első utasülésnek köszönhetően a hosszú tárgyak szállítása is egyszerű feladat.

A csomagtér az ötszemélyes változatban, kalaptartó alatt mérve 775 liter, a hosszú változatban, ledöntött ülésekkel, tetőig mérve pedig akár 4000 liter is lehet. Számos tágas és könnyen elérhető tárolási lehetőség kínálkozik az utastérben, ezek össztérfogata egyes verziókban a 186 litert is elérheti. Találunk tárolókat a középkonzolon, a tető alatt, az ajtókban, az első és a hátsó üléssorban, valamint a csomagtérben is. A kategóriában egyedülálló módon a csomagtérajtóban nyitható ablak kapott helyet. A praktikus megoldásnak köszönhetően az ajtó kinyitása nélkül is hozzáférhetünk a csomagtérhez. A modell vontatási kapacitása nem változott: akár 750 kg-os vontatmányt is szállíthatunk vele.

Az új Peugeot e-Rifter Európában az év második felétől lesz kapható.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/