/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jövő tavasszal érkezik a Toyota elektromos kisáruszállítója

2021. május 06. 16:20   |   Autoblog
címkék:  

Az elektromos hajtású Proace City Electric kiteljesíti a Toyota haszonjárműveinek és személyszállító modelljeinek palettáját. A többféle tengelytávval, különböző kivitelekben elérhető, 136 lóerős Proace City Electric akár 280 kilométeres hatótávolságot kínál. Magyarországon az idei év végén kezdik felvenni az előrendeléseket, az első példányok pedig jövő tavasszal érkezhetnek majd.

A Proace City Electric kínálatában ugyanúgy szerepel dobozos áruszállító, mint öt- és hétüléses személyszállító Verso kivitel, 4,4 vagy 4,75 m hosszú karosszéria, valamint ötszemélyes, hosszú tengelytávú Crew Cab kivitel. Az új modellcsalád a közelmúltban bemutatott Proace Electric áruszállító és Proace Verso Electric személyszállító után jelentősen megerősíti a Toyota akkumulátoros elektromos hajtású modelljeinek európai kínálatát. A Proace City elektromos hajtású változatai praktikum terén ugyanazt kínálják, mint a hagyományos hajtásláncú modellek, így rakterük akár 4,4 m3 is lehet, teherbírásuk pedig elérheti a 800 kilogrammot, és 750 kilogrammot is vontathatnak.

A piac kiválóan teljesít, hiszen a kompakt elektromos áruszállítókra mutatkozó igény 2017 óta megduplázódott, jelenleg közel évi 20 000 darabos az értékesítés, ugyanakkor a tisztán elektromos hajtású kompakt haszonjárművek piaca négyszer olyan gyors növekedést mutat, mint az eggyel nagyobb méretkategória elektromos áruszállítóié. Az új modellek kiválóan illeszkednek a flottaüzemeltetők és a kisvállalkozások igényeihez is, akik nem csak megbízható és teherbíró járművekre vágynak, de fontos számukra, hogy a nagyvárosok egyre terjedő korlátozott behajtási zónáiban is dolgozhassanak, valamint értékrendjükben a környezet védelme is kiemelt jelentőségű.

A Proace City Electric valamennyi változatát egy az első kerekeket forgató, 136 lóerő (100 kW) teljesítményű elektromotor hajtja, az ezt tápláló akkumulátor lítium-ionos szerkezetű. Az akkumulátort a raktér padlója alá szerelik be, így egyáltalán nem vesz el a hasznos térfogatból. Az összesen 216 akkucella 18 moduljának közös összkapacitása 50 kWh, ezzel a megcélzott WLTP-ciklus szerinti hatótávolság 260-280 km, a végsebesség pedig 135 km/óra. Power üzemmódban az állórajtos, 100 km/órás gyorsulás szintideje 11,2 és 11,7 másodperc közötti.

A Proace City Electric valamennyi változatában alapfelszerelés a 7 kW teljesítményű egyfázisú fedélzeti töltő, de 11 kW-os háromfázisú is elérhető. A Type 2-es töltőkábel szintén az alapfelszereltség része valamennyi kivitelben. A 7 kW-os, egyfázisú töltés szintideje 7,5 óra, de ez már a 11 kW-os háromfázisú rendszerrel 5 órára rövidíthető, 100 kW-os egyenáramú töltéssel pedig alig 30 perc alatt 80 százalékig telíthető az akkumulátor.

A középkonzolon, ahol a hagyományos hajtásláncú változatokban a sebességváltó választókarja található, a Proace City Electric modellekben az e-toggle kapcsolót találjuk. Ennek négy állása van: Park, Drive, Neutral és Reverse. A B gombbal megnövelhető a motorfékhatás, és vele a lassításkori akkutöltés mértéke is. Az e-toggle melletti menetdinamikai kapcsolóval Eco, Normal és Power üzemmód állítható be. A motor teljesítmény- és nyomatékleadása a beállított módtól függ, sőt Power és Eco állásban a gázpedál karakterisztikája is megváltozik. Power beállításban a csúcsteljesítmény 136 lóerő, az elérhető forgatónyomatéki maximum pedig 260 Nm. Normal üzemmódban 109 lóerő és 210 Nm a csúcs, Eco üzemmódban 82 lóerő és 180 Nm mozgósítható.

Az elektromos hajtás megjelenésével egyáltalán nem csorbultak a Proace City Electric praktikus értékei. A Smart Cargo rendszerrel felszerelt modellek maximális raktérfogata 4,4 köbméter, ezekben a változatokban az első utasülés támlájának lehajtásával nyerhető még több raktér. Az alapkivitel (L1) maximális teherbírása 800, a hosszú tengelytávúé (L2) 750 kg, miközben mindkét változat vontatókapacitása 750 kg. Az áruszállító kivitelek két- és háromüléses kialakítással is elérhetők, a Verso változatok pedig mindkét tengelytávval kaphatók hét- és ötüléses utastérrel is. A csak hosszú tengelytávval készülő Crew Cab modell ötszemélyes.

A Proace City Electric felszereltségi változatai ugyanazok, amelyekkel a hagyományos hajtásláncú Proace City modellek is elérhetők, mind áruszállító, mind pedig személyszállító (Verso) kivitelben.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/