/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Képeken az új Kia EV6

2021. március 15. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

A Kia ma nyilvánosságra hozta új, EV6 nevű, tisztán elektromos hajtású modelljének első hivatalos fotóit. Az EV6 a Kia első modellje, amely a márka új dizájnfilozófiája szerint született. Az EV6 műszaki alapját a Hyundai E-GMP nevű padlólemeze adja, amelyre az Ioniq 5 is épült.

A Kia valamennyi modellre kiterjedő új formanyelve az EV6-tal debütál. A friss formanyelv a természet és az emberi lét ellentéteiből, kontrasztjaiból építkezik, innen meríti inspirációit. Az új formairányzat középpontjában a márka új vizuális identitása áll, pozitív, természetes energiákkal, és a látványos formák, valamint az éles formaelemek kontrasztjával.

Az orron a jellegzetes nappali menetfények vonala határozza meg a letisztult formai képet, hiszen ezek a formák alkotják a ‘Digitális tigrisorr’ alapjait, a Kia jellegzetes hűtőmaszk formáit az elektromos korszakba vetítve. A fényszórók alakja és fénykibocsátási képe is jellegzetes, az alattuk húzódó légbeömlő pedig vizuálisan szélesíti az autó orrképét, és kihangsúlyozza technikai töltetét. Az orr felől az autó alatt áramló levegőt terelőlemezek vezetik az optimális légellenállás érdekében, a padlólemez külső borítása sík.

Az oldalak igazi, crossoverek inspirálta vonalvezetése áramvonalas, modern és komoly formai feszültséget generál éleivel és high-tech részleteivel. A döntött vonalú szélvédő dinamikus és határozott, a látványos hátsó ívek pedig testet adnak a megjelenésnek. Az ajtók alsó részén végigfutó karaktervonal a hátsó kerékjáratok előtt felfelé fut, így nyújtja meg az autó oldalnézeti képét. A döntött C-oszlopok fényes fekete betétje a hátsó szélvédő szélesítéseként hat. A hátsó szélvédő fölött légterelő húzódik, ami a hátsó lámpatestek felett ülő másik légterelő felé irányítja az áramlatokat.

Az utastér formáin dolgozók munkáját nagyban megkönnyítette, hogy az E-GMP platform a korábbi padlólemezeknél jóval több lehetőséget kínál, és szabadabb kezet, több mozgásteret is enged a formatervezőknek. Az utastér egyik legfeltűnőbb és legkülönlegesebb eleme a nagyméretű, ívelt és egybefüggő audiovizuális és navigációs képernyő. A széles, íves képernyő egyszerű és letisztult formája különös tágasságérzetet sugall. A kijelző vezető előtti részén a főműszerek információi jelennek meg, a középkonzol vonalában pedig az infotainment és a navigáció. A kijelző méreteiből adódóan a vezetőt körülöleli az információ, miközben a kevés hagyományos kapcsoló tovább hangsúlyozza a beltéri letisztultságot.

A műszerfal képernyő alatti részén találhatók a fűtés, a szellőzés és a légkondicionálás érintőkapcsolói, ezek alatt pedig az autó eleje felé fordul a panel, így még tágasabb az elöl ülők tere. Az ülések vékonyak és könnyűek, huzatuk látványelemként is helytálló, újrahasznosított műanyagból készített tartós szövet.

Az EV6 műszaki paramétereiről egyelőre nincsenek információk, de az elektromos hajtáslánc valószínűleg megegyezik a Hyundai Ioniq 5 modelljével.

A Kia EV6 online világpremierjére még idén márciusban sor kerül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/