/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elektromos tehergépkocsival jelent meg az ABB

2019. június 28. 16:44   |   Autoblog
címkék:  

Júniusban először közlekedett a svájci főváros, Bern utcáin az ABB technológiai megoldását alkalmazó, kibocsátásmentes e-tehergépkocsi, amely jelentős előrelépést jelent a fenntartható városi logisztikai megoldások fejlesztése terén.

Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza,  évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.

Az ABB az e-tehergépkocsit a kísérleti teherautók gyártására szakosodott partnerével, az E-Force One-nal közösen fejlesztette ki. A jármű kifejlesztése azt a célt szolgálja, hogy az ABB 2022 végére villamos meghajtású járművekből álló áruszállító flottát alakítson ki.E-Truck_ABB

A tehergépkocsi, amellyel az ABB Formula E „Gen2” versenyautót szállították az ABB FIA Formula-E autóverseny berni futamának nyitóeseményére, az ABB által gyártott villanymotorral, inverterrel, hajtás- és akkumulátorrendszerrel van felszerelve. Az akkumulátorok töltését az ABB Terra 54 villámtöltők biztosítják. A feltöltött akkumulátorok maximum 300 km hatótávolságot biztosítanak a jármű számára.

Az első két tehergépjárművet az ABB-nek az észak-svájci Turgiban működő teljesítményelektronikai gyárában fogják szervizelni. A több hónapig tartó tesztelési fázist követően, az ABB jelenleg 11 dízel üzemű járműből álló flottáját a következő három évben egyetlen üzemeltető által kezelt, e-tehergépkocsikból álló flottára kívánják lecserélni. A többletköltséggel nem járó átállásnak köszönhetően a becslések szerint évi 400 tonnával csökkentik a flotta szén-dioxid-kibocsátását.

Svájcban az ABB lesz az első vállalat, amely kísérleti jelleggel teljes körűen villamos hajtású tehergépkocsikra alapozza az áruszállítását. Az e-járművek a tesztelési időszakban az ABB létesítményeket összekötő útvonalakon közlekednek majd. A tervek szerint a Svájcon belüli leghosszabb áruszállítási útvonal 235 km lesz, amely még belül van a kísérlethez kiválasztott háromtengelyes EF26 járművek hatótávolságán. Ha a járműveket a jelenleg rendelkezésre álló legnagyobb kapacitású akkumulátorokkal szerelik fel, a hatótávolság akár 500 km-re is megnövelhető.

A 25 tonnás prototípus járműveket 310 kWh-ás akkumulátorral szerelik fel, amelyek éjszakai töltését a Turgiban lévő járműtelepen végzik majd. Egy akkumulátor feltöltéséhez 6 órára van szükség. Az ABB 360 kW-os motorjai 2700 Nm nyomatékot adnak le, és lehetővé teszik, hogy az e-tehergépkocsi biztonsággal tudjon vonatni egy 12 tonnányi teherrel megrakott trélert. A jármű maximális sebessége 85 km/h. Eltekintve a gumiabroncsok által generált zajtól, a jármű menetzaja elhanyagolható.

A Turgiban lévő járműtelepen működő töltőállomások energiaellátását – köszönhetően a gyárban már kiépített napelemtábláknak és invertereknek – fenntartható energiaforrásból tudják majd biztosítani. Az e-tehergépkocsi-flottának az ABB logisztikai tevékenységébe történő integrálása jelentősen hozzájárul a vállalat globális kibocsátás-mentesség iránti kötelezettségvállalásának teljesítéséhez, amely alapján az ABB azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy karbonsemleges és energetikailag önellátó ökoszisztémákat fejleszt ki az ipar, az otthonok és a nagyvárosok számára.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/