/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Közel 20 százalékkal nőtt a Citroën ë-C4 és ë-C4 X hatótávja

2023. május 04. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Újabb ajánlattal gazdagodott a Citroën ë-C4 és ë-C4 X motorkínálata: a korábbinál erősebb új erőforrás vegyes WLTP mérési ciklus szerinti hatótávolsága immár a 420 kilométert is eléri. Az új motor/akkumulátor párost mindkét modellen bevezető Citroën az egyetlen olyan márka, amelyik a C szegmensben két egymást kiegészítő elektromos ajánlattal rendelkezik.

A Citroën ë-C4 és ë-C4 X modelleken hamarosan egy új, az eddiginél nagyobb teljesítményű hajtáslánc is rendelhető lesz, mellyel akár 420 km (WLTP) hatótávolság is elérhető. Az első generációhoz képest közel 17%-kal nagyobb hatótáv a fejlett kémiai összetételű, 54 kWh-s új akkumulátor és egy az eddiginél hatékonyabb, 115 kW-s (156 LE) új motor kombinációjának köszönhető.

Az először csak a Shine kiviteli szinten elérhető új ajánlat az ë-C4 és az ë-C4 X már létező elektromos kínálatát egészíti ki. Eddig a 100 kW (136 LE) teljesítményű motorhoz egy 50 kWh-s akkumulátor társult, ami 360 km hatótávot biztosított. Mindkét motorhoz csökkentett méretű akkumulátor tartozik, és egyformán lehetőség van 100 kW-os gyorstöltésre, ami versenyképes árat, ugyanakkor sokoldalú használatot biztosít.

Az új akkumulátor kapacitása 54 kWh, ami 4 kWh-val több, mint a jelenlegi változaté. A 102 cellából és 17 modulból álló, kompakt méretű, folyadékhűtéses akkumulátor szériában a gyorstöltést elősegítő hőszivattyúval van felszerelve, és kémiai összetétele is megváltozott. A szokásos 60% nikkel, 20% mangán és 20% kobalt helyett ez a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor nagyobb arányban tartalmaz nikkelt (80% nikkel, 10% mangán és 10% kobalt). Ez jobb energiasűrűséget eredményez, ami nagyobb hatótávot és hosszabb élettartamot biztosít.

A fenti változások kedvezően hatottak a hatótávolságra – ami az előző elektromos hajtáslánchoz képest 17%-kal nőtt, és ezzel elérte a 420 km-t (WLTP) – és az energiahatékonyságra. Az utóbbi eredményeként 12 kWh-ra csökkent az átlagos energiafogyasztás. A megnövekedett hatótáv mellett a valós ügyfélhasználatban jelentkező más fontos előnyöket is érdemes kiemelni. Mindez városi forgalomban, még 0 °C közeli hőmérsékleten is hozzávetőleg +30 kilométert eredményez.

Az ë-C4 és az ë-C4 X kínálatában az új elektromos hajtáslánchoz kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre. A szériában kínált 7,4 kW-os egyfázisú töltő és az opcionálisan rendelhető 11 kW-os háromfázisú töltő a különböző járműhasználati szokásokhoz és valamennyi töltőberendezéshez megfelelnek. Az ë-C4 és az ë-C4 X gyorstöltésre is alkalmasak: 100 kW-os nyilvános töltőoszlopról kevesebb mint 30 perc alatt 20%-ról 80%-os töltésszintet lehet elérni.

Feel és Feel Plusz kiviteli szinten a 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotorhoz egy 50 kWh-s akkumulátor társul, amivel akár 360 km hatótáv is biztosítható. A Shine kiviteli szinten elérhető új motor 115 kW (156 LE) teljesítményű, és egy 54 kWh-s akkumulátor tartozik hozzá. Az erősebb és hatékonyabb motor, valamint a megváltozott kémiai összetételű akkumulátor kényelmesebb és sokoldalúbb használatot és nagyobb hatótávot biztosít.

A Citroën teljes mértékben elkötelezett az elektromos átállás mellett, ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy ügyfeleinek növekvő költségekkel kell szembenézniük, és a mobilitás szabadságát csak megfizethető árak mellett tudják megőrizni. A Citroën ezért úgy döntött, hogy egyes országokban fokozatosan, eseti alapon lehetővé teszi a benzin- és dízelüzemű változatok (Euro 6.4-es PureTech 100 Stop & Start 6 fokozatú kézi váltóval, Euro 6.4-es PureTech 130 Stop & Start EAT8 automata váltóval, Euro 6.4-es Blue HDI 130 Stop & Start EAT8 automata váltóval) megrendelését.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/