/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Közúti magánrepülőgép az Auditól

2021. szeptember 09. 15:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi bemutatta második „szféra” (sphere) szériájú koncepciójárművét, a Grandsphere luxusszedánt. Az első osztályon való repüléshez hasonlóan az 5,35 méter hosszú Grandsphere szedán a legnagyobb kényelemben tett privát utazás nyújtotta luxust az átfogó fedélzeti élménykínálattal egyesíti.

Az Audi Grandsphere különleges helyet foglal el a palettán. Ennek oka az, hogy a benne rejlő technológiák és tervezési jellemzők néhány éven belül meg fognak jelenni a jövőbeni Audi szériáknál. Az Audi Grandsphere koncepciója illusztrálja a márka azon állítását, miszerint a jármű a gépjárműipar élvonalában meghatározóvá válik a technológiai átalakítás és a teljesen új, holisztikus mobilitási kínálat tekintetében.

Az elektromos hajtású roadster Audi Skysphere Concept 2021 augusztusában debütált – ez egy automatizált vezetésű GT látványos vízióját jelentette, amely változó tengelytávú, önvezető sportautóvá alakul át. Ezt a két koncepciójárművet – valamint az Audi Urbansphere modellt, amely a trió harmadik tagjaként jelenik meg 2022-ben – összeköti azok általános koncepciója, amely abból adódik, hogy képesek a 4. szintű automatizált vezetésre.

Négyes szint: a hagyományos vezető-orientált vezetőtér és az utasülések belső terét változtatja át tágas lounge-szerű térré, amint a kormánykerék és a pedálok helyigénye csökken. Ugyanakkor a szabadság érzésének új szintjeit nyitja meg minden utas számára. Ennek oka az, hogy az Audi Grandsphere nemcsak a vezetőt mentesíti a vezetési feladatoktól, amikor csak lehetséges, de ugyanakkor számos lehetőséget kínál a fedélzeten tartózkodó személyek számára is, hogy ezt a szabadságot egyénileg változó élményekkel köthessék össze: kommunikáció vagy pihenés, munka vagy visszavonulás kívánság szerint a privát szféránkba. Az Audi saját szolgáltatásainak és a digitális szolgáltatások integrálási képességének köszönhetően a lehetőségek szinte végtelenek.

Az Audi Skysphere, az Audi Grandsphere és az Audi Urbansphere a három koncepciójármű, amelyekkel a négykarikás márka a progresszív luxusról alkotott elképzeléseit demonstrálja. A folyamat során az Audi olyan járműélményt teremt, amely messze túlmutat azon a célon, hogy pusztán azért töltsön bizonyos időt a járműben, hogy A pontból B pontba jusson, sőt, messze túlmutat magán a vezetési élményen is. Ezek a koncepciók új dizájnnal rendelkeznek, amely végső soron a belső teret, az utasteret helyezi a középpontba járműben, és immár nem rendeli alá az utasok élményét a technológia követelményeinek.

Az Audi Grandsphere Concept ajtajai szembefordulnak, így az első és hátsó ajtó egymással érintkezik; nincs B-oszlop. Még a beszállás előtt az Audi Grandsphere beazonosítja utasait; kinyitja az ajtókat, és egyedileg beállított kijelzőkkel és környezeti fényekkel fogadja őket. A járművezető és az utas helyzetét automatikusan érzékeli, és számos személyes kényelmi funkciót az egyes ülésekhez igazítja. Ugyanakkor az infotainment rendszer hozzáfér az utasok által legutóbb használt szolgáltatásokhoz, és zökkenőmentesen újraindítja őket a járműben. A nyitott, tágas belső tér egyedi tér benyomását kelti, a kormánykerék, a pedálok vagy a hagyományos műszerfal hiánya pedig a nyitottság és nagy kiterjedés érzetét kelti. A nagy üvegfelületek, a kiterjedt szélvédő és az átlátszó mennyezet szintén ezt az érzést hangsúlyozzák.

A 4. szintű vezetésnél a kormánykerék és a pedálok eltűnnek, és az utastér elülső része teljes szélességében ténylegesen szabaddá válik, tökéletes kilátással és maximális mozgásszabadsággal. A belső tér különösen szélesnek tűnik, ha a két első különálló ülést teljesen hátra tolják. A hátsó, kétszemélyes ülés az oldalán körbefutó kartámasszal rendelkezik, míg mindkét első ülést az első osztályú kényelem és tágasság jegyében tervezték. A hátsó 40 fokban döntött ülésnek köszönhetően az utasok pihenhetnek és használhatják az infotainment rendszert. Végül, ha a háttámlát 60 fokban megdöntik, tökéletes pihenő helyzet érhető el. A fejtámlába vannak beépítve a szűrt és szabályozott hőmérsékletű levegő számára a szellőzőnyílások, valamint a többi utas számára hallhatatlan hangszórók, amelyek privát hangzónát tesznek lehetővé. Az első ülések között található egy kompakt, fedélzeti hűtő, két pohárral és egy formatervezett, elegáns palackkal üdítőitalok számára.

Egy meglepetés, amikor körülnézünk az Audi Grandsphere természetes színű, optimalizált kialakítású belső terében: sem szabályozó műszerelemek, sem a virtuális megjelenítési koncepciókhoz tartozó fekete képernyők nem láthatók, mielőtt aktiválnák a vezetési funkciókat. Ehelyett egyértelműen tagolt és nyugalmat sugárzó részeket láthatunk a legjobb minőségű anyagokkal. A fa és a gyapjú, a szintetikus textilszövet és a fém látható és kellemes tapintású, falburkolatként, üléshuzatként és szőnyegként. Több anyag, például a gyertyán furnérlemez, fenntartható termesztésből származik, vagy újrahasznosított nyersanyagokból készül.

Egy újabb meglepetés, amikor a jármű az ujjhegyünk érintésére megelevenedik: vannak kijelzők – de ezek a szélvédő alatti fafelületeken projekció formájában jelennek meg. A vezetési státusztól függően ezek megoszlanak a belső tér teljes szélességében, vagy szegmentált formában jelennek meg a vezető- és az első ülés utasai számára. Az utazás során szükséges összes információ nagy felbontásban és pontosan olvasható. Alternatív megoldásként a vetítőfelületek CinemaScope képernyőként is használhatók az infotainment tartalomhoz vagy akár videokonferenciák képernyőjeként.

Legyen szó szemkövetésről, gesztus- vagy hangvezérlésről, kézzel írott inputról vagy érintésről, ugyanaz vonatkozik minden üzemmódra: az Audi Grandsphere Concept alkalmazkodik az egyes felhasználókhoz, és „megtanulja” preferenciáikat és gyakran használt menüiket.

Az 5,35 m hosszú, 2 m széles és 1,39 m magas Audi Grandsphere Concept a luxuskategóriába sorolható. A 3,19 m-es tengelytáv csúcsértéket képvisel, amely még a jelenlegi Audi A8 hosszú változatát is felülmúlja. De még annál is feltűnőbb, mint amit ezek az számok sugallnak, az a vizuális benyomás, amelyet a jármű annak első megpillantásakor kelt. Ennek az az oka, hogy az Audi Grandsphere nem hasonlít a hagyományos szedánhoz, sokkal inkább egy feszes vonalú négyajtós GT-hez.

A folyamat során az Audi Grandsphere következetesen alkalmazza az elektromos hajtásrendszer sajátos feltételeit közvetlenül az elülső részen – a rövid túlnyúlást, lapos motorháztetőt és a szélvédőt, amely messze előrenyúlik. A motorháztető felső széle vízszintes vonalban húzódik végig a karosszéria oldalán, hosszú motortérre utalva – ez mind a GT jellemzője. Hátul ez a vonal ugyanabban a magasságban folytatódik a hátsó keréktárcsán át, amely felöleli a teljes utasteret és hangsúlyozza annak méretét. A második vízszintes vonal a motorháztető alsó széléből indul, és az oldalsó ablakok alatt, illetve a teljes utastér körül fut körbe.

Az Audi Grandsphere technológiai platformja – a Premium Platform Electric (PPE) – kizárólag akkumulátorral hajtott elektromos hajtásrendszerekhez készült, ezért teljes mértékben kihasználja ezt a technológiát. A PPE kulcsfontosságú eleme a tengelyek közötti akkumulátor modul, amely körülbelül 120 kWh energiát tárol a Grandsphere Conceptben. A nagy, 23-as kerekekkel együtt ez olyan meghatározó arányokat teremt, amelyek nemcsak tervezési szempontból tökéletesek. A fő előnyök közé tartozik a hosszú belső tér és így a megfelelő méretű lábtér mindkét üléssorban. Ezenkívül a sebességváltó burkolat és a kardáncsatorna hiánya növeli az elektromos járművek térbeli kényelmét.

Ennek ellenére az Audi Grandsphere nem mond le a márka számára nélkülözhetetlen quattro hajtásrendszerről. Ennek oka, hogy a koncepciójármű külön villanymotorokkal van felszerelve az első és hátsó tengelyen, amelyek elektronikus koordinációt alkalmazva biztosítják az összkerékhajtást igény szerint, és tökéletes egyensúlyt biztosítanak a menetdinamika és az energiahatékonyság között. Az Audi Grandsphere Concept két villanymotorja 530 kW/720 LE összteljesítményre és 960 Newtonméter nyomatékra képes.

A hajtásrendszer központi eleme a 800 voltos töltési technológia. Az előző Audi e-tron GT-hez hasonlóan ez a technológia biztosítja, hogy az akkumulátort akár 270 kW-ra is feltölthető rendkívül rövid idő alatt a gyorstöltő állomásokon. Mindössze tíz perc elegendő az akkumulátor olyan szintű feltöltéséhez, amellyel a jármű több mint 300 kilométert haladhat. Kevesebb mint 25 perc alatt 5-ről 80 százalékra töltheti fel a 120 kWh-s akkumulátort.

A több mint 750 kilométeres hatótávolsággal együtt az Audi Grandsphere Concept feltétel nélkül alkalmas hosszú távok megtételére. Dinamikus tulajdonságait tekintve az Audi Grandsphere Concept valóban felülmúlja belsőégésű motorral működő riválisait. Az első fordulattól kezdve elérhető nagy nyomatéknak köszönhetően a nulla-százas gyorsulás alig több mint 4 másodpercet vesz igénybe. Az Audi Grandsphere Concept aktív felfüggesztéssel rendelkezik. A csúcstechnológiás rendszer külön-külön felhúzhatja vagy lenyomhatja az egyes kerekeket ezredmásodperc alatt az elektromechanikus hajtóműveken keresztül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/