Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lehullt a lepel a Porsche elektromos sportautójáról

2019. szeptember 04. 18:05   |   Autoblog
címkék:  

A Porsche a mai napon egyszerre három kontinensen mutatta be a nagyközönség számára legelső teljesen elektromos sportautóját. Az új modellsorozat első két modellje a Taycan Turbo S és a Taycan Turbo, amelyek 761 és 680 lóerős teljesítményükkel a sportautó-gyártó kínálatának legerősebb típusai közé tartoznak.

A Taycan modellsorozat csúcsváltozataként a Turbo S maximális teljesítménye overboost funkcióval és rajtautomatikával 761 lóerő, míg a Taycan Turbo 680 lóerő leadására képes. A Taycan Turbo S álló helyzetből 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg a Taycan Turbo ugyanezt a sprintet 3,2 másodperc alatt tudja le. A Turbo S hatótávja 412 kilométer, a Turbo változaté pedig 450 kilométer (WLTP szabvány szerint). Mindkét összkerékhajtású modell végsebessége 260 km/h.

A Taycan az első sorozatgyártású modell, amely az elektromos autóknál megszokott 400 helyett 800 V-os rendszerfeszültséggel dolgozik. Ez nagyon fontos előnyt jelent a Taycan felhasználói számára: a 93,4 kWh-s akkumulátor nagyteljesítményű DC hálózat segítségével csupán öt perc alatt képes 100 kilométernyi hatótávot felvenni (WLTP szabvány szerint). Öt százalékról 80 százalékos állapotra ideális esetben akár 22,5 perc alatt feltölthető az akkumulátor, maximálisan 270 kW-os töltéssel. A Taycan felhasználói kényelmesen tölthetik autójukat otthoni konnektorról is akár 11 kW-tal.

Letisztult, egyértelmű formatervével a Taycan egy új korszak kezdetét jelenti. Ugyanakkor félreismerhetetlen Porsche géneket is hordoz magában. Szemből különösen széles és lapos, erőteljes vállakkal. Az oldalnézetet a sportosan hátrafelé lejtő tetővonal határozza meg, amelyet a magas övvonal egészít ki valódi sportautós arányokká. A hátsó lejtése, a C-oszlop határozott kialakítása és az erőteljes vállak a márkára jellemző módon kihangsúlyozzák a modell hátulját. Innovatív elemként az üveg hatású Porsche logó a hátsó fénycsík részét képezi. Mindössze 0,22-es légellenállási együtthatójával az aerodinamikailag optimalizált karosszéria jelentősen hozzájárul az alacsony energiafogyasztáshoz és a nagy hatótávhoz.

A Taycan belső tere is egy új kor hajnalát jelképezi. Egyértelmű struktúrája és teljesen új vezérlési koncepciója a látványos megjelenésről és a könnyű kezelhetőségről is gondoskodik. A szabadon álló, ívelt műszercsoport adja a műszerfal legmagasabb pontját. Egyértelműen a vezetőre koncentrál és garantálja, hogy minden a látómezőben helyezkedik el, amire szükség van a vezetéshez. A 10,9 colos központi infotainment kijelző és az opcionális utas oldali kijelző is egy összefüggő fekete üvegpanel mögé bújik a műszerfalon. A Porsche mérnökei a teljes vezérlési koncepciót újraalkották a Taycan számára. A hagyományos hardveres kezelőszervek, mint például a kapcsolók és a gombok száma jelentősen csökkent. Helyettük a vezérlés intelligens és intuitív – érintéssel vagy beszédvezérléssel történhet, amely a „Hey Porsche” felszólításra lép működésbe.

A Taycan esetében a Porsche először kínál teljesen bőrmentes belső teret. Az innovatív, újrahasznosított anyagokból készülő belső tér kihangsúlyozza a sportautó fenntartható koncepcióját. A hátsó lábteret a lábaknak kialakított speciális mélyedéssekkel növelték tovább a fejlesztők, amely lehetővé tette a sportautósan alacsony magasságot. Két csomagtartó elérhető: elöl 81, hátul pedig 366 literes teret találunk.

A Taycan Turbo S és a Taycan Turbo két különösen hatékony elektromotorral rendelkezik, amelyből egy az első, egy pedig a hátsó tengelyt hajtja, összkerékhajtást megvalósítva. A hajtáslánc kimagasló hatótávja és állandó nagy teljesítménye is ezeknek a különleges szinkronmotoroknak az érdeme. Az elektromotor, a váltó és a generátor egyetlen kompakt hajtáslánci modulba épül. Az akkumulátorok a piacon kapható elektromos modellek közül a legnagyobb energiasűrűséggel (a literben mért helyigényre vetített kW) rendelkeznek.

Az elektromotorok egyik különlegessége a „hajtű” módszerű tekercselési technológia, ami lehetővé teszi, hogy több réz kerüljön az állórész-tekercselésbe, ami fokozza a teljesítményt és a nyomatékot, miközben nem növeli az alkatrész méretét. A hátsó tengelyhez beépített, innovatív kétsebességes sebességváltó a Porsche fejlesztése. Az első sebességfokozat még nagyobb gyorsulást biztosít álló helyzetből, míg a hosszabb áttételezésű második fokozat kimagasló hatékonyságot és bőséges teljesítmény-tartalékot garantál. Ez teszi lehetővé a kimondottan nagy végsebességet is.

A Porsche a Taycan futóműve esetén központilag összehangolt vezérlőrendszert használ. Az integrált Porsche 4D Chassis Control valós időben elemzi és szinkronizálja az összes futóművezérlő rendszert. Az intelligens megoldások között megtalálható a háromkamrás adaptív légrugózás PASM elektronikus lengéscsillapítással, a PDCC Sport elektromechanikus dőlésstabilizálás és a PTV Plus hajtóerő-elosztás. A két elektromotorból álló összkerékhajtás és a rekuperációs rendszer teljesen egyedi megoldásokat rejt magában.

Az akár 265 kW-os rekuperációs potenciál jóval nagyobb, mint a konkurensek esetében. A valós körülmények között végzett tesztek alapján a hétköznapi fékezések körülbelül 90 százalékát elvégzik az elektromotorok anélkül, hogy a hidraulikus féket működtetni kellene. A különböző vezetési üzemmódok filozófiája a többi Porsche modellben látott megoldáshoz hasonló. Ezt különleges beállítások egészítik ki, amelyek elősegíti az elektromos hajtás optimális kihasználását. Négy üzemmód elérhető: „Range”, „Normal”, „Sport” és „Sport Plus”. Továbbá az egyes rendszereket igény szerint lehet beállítani „Individual” módban.

Az összkerékhajtású modellek kevésbé erős változatai még az idén megérkeznek, a jövő év végén pedig a Taycan Cross Turismo kivitel is bemutatkozik. A Porsche Taycan világpremierje egy időben történt Észak-Amerikában, Kínában és Európában, ugyanis ez a három kontinens jelenti az új elektromos sportautó legfontosabb piacát. A Porsche Taycan Turbo S és Taycan Turbo már megrendelhető bruttó 185 456 és 152 136 eurós alapártól.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!