/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték a Hyundai Ioniq 5-öt

2021. február 23. 18:10   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai bemutatta a formabontó Ioniq 5 kompakt szabadidőjárművet. A Hyundai új, akkumulátoros elektromos járműveket felvonultató Ioniq almárkájának első tagjaként az Ioniq 5 fenntartható megoldásaival és innovatív funkcionalitásával új mércét állít az elektromobilitás életstílusának.

Az Ioniq 5 alapját a Hyundai kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP padlólemeze adja: az ebből adódó, nyújtott tengelytáv határozta meg a modell egyedi arányait. Az Ioniq 5 4635 mm hosszú, 1890 mm széles, 1605 mm magas, tengelytávja pedig kereken 3 méteres, így rendkívül tágas belső teret kínál.

Az Ioniq 5 progresszív formaterve szakít a múlt bevett szokásaival, és kihasználja a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett padlólemezből adódó, új formatervezési szabadságot. Az Ioniq 5 a Hyundai első sorozatgyártású modellje, a Pony által ihletett sziluett és a 3000 mm-es tengelytáv társításának köszönheti egyedülálló külső stílusát. Ahhoz, hogy a nyújtott tengelytávból adódó, újszerű arányokat a modern elektromos járművek tipológiához igazítsák, a formatervezőknek különösen kifinomult megközelítést kellett alkalmazniuk.

Elöl a kerékívekre rázáródó motorházfedéllel találkozunk; ez a Hyundai történetében most először alkalmazott megoldás rendkívül szűk illesztési hézagokat, és ezáltal optimális aerodinamikai teljesítményt eredményez. Az első lökhárító hangulatát az a látványos V-alak határozza meg, amely az Ioniq 5 összetéveszthetetlen fénykarakterét megteremtő, jellegzetes nappali világítást is magában foglalja. Az apró, pixelszerű LED-csoportok a jármű faránál is visszaköszönnek.

Oldalt a karosszéria síkjába simuló, onnan automatikusan kiemelkedő kilincsek nem csak letisztult felületet, de jobb aerodinamikai hatásfokot is eredményeznek. Az orr és a far formai elemei az ajtóknál olvadnak egységbe, megvalósítva az új Hyundai Tucsonnál bevezetett ‘parametrikus dinamika’ formanyelvet. A Hyundai 45 elektromos tanulmányautót idéző, robusztus C-oszlop messziről felismerhető. Az aerodinamikailag optimalizált keréktárcsákon is visszaköszön a parametrikus pixel dizájntematika: 20 colos átmérőjükkel ezek a legnagyobb keréktárcsák, amelyeket a Hyundai valaha elektromos járműre szerelt.

Az „élettér” tematika határozza meg a belső minden elemét, mindenekelőtt azt az „univerzális sziget” névre keresztelt padlókonzolt, amely akár 140 mm-rel hátrébb tolható. Az univerzális sziget, valamint az akkumulátoroknak otthont adó, teljesen sík padló szabadabb mozgást tesz lehetővé a fedélzeten. Az Ioniq 5 első ülései elektronikusan szabályozhatók. Az ülések optimális szögben dönthetők hátra, ráadásul 30 százalékkal keskenyebbek, így még több helyet biztosítanak a hátul utazóknak. Az Ioniq 5-ben elöl és hátul is van csomagtartó. A hátsó 531 literes, a második sori üléseket teljesen ledöntve pedig 1591 literrel lehet gazdálkodni. Az első raktér 57 (2WD), illetve 24 literes (AWD).

A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – fenntartható forrásból származó, környezetbarát anyagok borítják, az újrahasznosított PET-palackoktól kezdve a növényi alapú (bio-PET) fonalakig és természetes gyapjúfonalakig; a környezetbarát módon feldolgozott, növényi cserzésű bőrtől kezdve a növényi alapú biofestékekig. Az ügyfelek kilencféle karosszériaszín közül választhatnak; ezek közül öt, természeti ihletésű árnyalat kizárólag az Ioniq 5-höz rendelhető. A beltérben háromféle színharmónia áll rendelkezésre.

Az Ioniq 5-höz elérhető, elektromos hajtási konfigurációk minden ügyfél mobilitási igényeihez igazodnak, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén. Az ügyfelek kétféle akkumulátorcsomag – 58 kWh vagy 72,6 kWh – közül választhatnak, ahogy villanymotor-konfigurációból is kettő áll rendelkezésre: az egyiknél csak a hátsó tengelyen, a másiknál elöl és hátul egyaránt található villanymotor. Az összes elérhető konfiguráció kiemelkedő hatótávolságot kínál; a végsebesség minden esetben 185 km/óra.

A hajtáslánc-kínálat csúcsán a 72,6 kWh-os akkumulátorral társított összkerékhajtású konfiguráció áll: ennek rendszerteljesítménye 225 kW (306 LE); maximális kombinált forgatónyomatéka 605 Nm. Ezzel a hajtáslánccal az Ioniq 5 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Ugyanez a 72,6 kWh kapacitású akkumulátor kétkerék-hajtással társítva 470-480 kilométeres elektromos hatótávolsággal vértezi fel az Ioniq 5-öst (WLTP norma szerint.)

Az 58 kWh-s akkumulátorral szerelt, egymotoros, kétkerék-hajtású alapváltozat 125 kW (170 LE) teljesítményt és 350 Nm nyomatékot kínál, a gyorsulás 8,5 másodperc. Ugyanez a modell összkerékhajtással és két motorral 235 lóerős és 605 Nm nyomatékú. A nulla-százas gyorsulás ez esetben 6,1 másodperc. A nagyobbik teleppel szerelt modell is elérhető kétkerék-hajtással, akkor egy 160 kW (217 LE) teljesítményű és 350 Nm nyomatékú hátsó tengelyre szerelt villanymotor hajt. A nulla-százas sprint ekkor 7,4 másodperc.

Az Ioniq 5 E-GMP padlólemeze 400V és 800V töltési rendszereket is képes kezelni. A platform alapértelmezésben a 800 voltos töltést is támogatja, ám további komponensek vagy adapterek nélkül is alkalmas a 400V-os töltés fogadására. A többféle feszültségű töltőrendszer világelső, szabadalmaztatott technológiája a villanymotort és az invertert felhasználva alakítja át a 400V-ot 800V-ra, így gondoskodva a kiszámítható töltési kompatibilitásról.

350 kW teljesítményű töltőt használva az Ioniq 5 mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Az auto 5 perc alatt 100 kilométer megtételére elegendő töltést képes felvenni. Emellett az Ioniq 5 V2L funkciójának köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést (pl. elektromos kerékpár, elektromos robogó vagy kempingfelszerelés) tölthetnek vagy működtethetnek a járműről, amely így guruló töltőként szolgál.

A V2L funkció legnagyobb kimenő teljesítménye 3,6 kW. A V2L csatlakozó aljzat a második üléssor alatt található, és a jármű aktív állapotában használható. Kívül, az akkumulátor töltésére szolgáló aljzat mellett egy másik V2L csatlakozót is elhelyeztek. A felhasználók konverter segítségével tölthetik nagyteljesítményű elektromos berendezéseiket. A külső csatlakozóról a jármű lekapcsolt állapotában is vételezhető elektromos áram.

Az Ioniq 5 fejlett technológiák alkalmazásával biztosít fokozott digitális felhasználói élményt. A széles, konfigurálható, kettős vezetői környezet egy 12 colos (30,48 cm) infotainment érintőképernyőből, valamint egy árnyékoló nélküli, 12 colos digitális műszeregységből áll, amely a felhasználók igényei szerint testre szabható. Az Ioniq 5 az első Hyundai, amely kiterjesztett valóságú Head-Up kijelzőt (AR HUD) is alkalmaz, gyakorlatilag kijelzővé alakítva át a szélvédőt.

Az Ioniq 5 a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját is megkapta, és ezáltal a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet kínálja vezetőjének.

Az Ioniq 5 európai forgalmazása 2021. első félévében veszi kezdetét egyes kiválasztott régiókban. Az Ioniq 5 bevezetését követően a Hyundai az Ioniq 6 elektromos szedánnal, majd az Ioniq 7 felsőkategóriás elektromos szabadidőjárművel bővíti akkumulátoros elektromos típusainak kínálatát.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/