/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Már rendelhető az elektromos hajtású Hyundai

2016. október 06. 17:30   |   DG
címkék:  

Heteken belül megérkezik Magyarországra a vadonatúj Hyundai Ioniq, amely hibrid, plug-in hibrid és elektromos verzióban is elérhető. A vonzó külsejű, környezetbarát modellek józan alternatívát jelentenek a Toyota Prius és a Nissan Leaf modellekkel szemben. A villanyhajtású Ioniq kormányzati kedvezménnyel már 8,49 millió forinttól megvásárolható lesz.

A Hyundai telibe talált az Ioniq formájával, erőfeszítéseit még Red Dot Design díjjal is elismerték. Az Ioniq kecses, áramvonalas alakja az alternatív hajtású járművek mezőnyében talán a legszebb. Sallangmentes, kirívó formai játékok nélküli. Akárcsak a mezőny legismertebb modelljei, mint a Toyota Prius és a Nissan Leaf, az Ioniq karosszériáját is az elképzelhető legáramvonalasabbra alkották meg. Légellenállási együtthatója csupán 0.24.

A három Ioniq modellt, a Hybridet, a Plug-int és az Electric-et apró dolgokkal különböztették meg egymástól. Az Ioniq Hybrid például bi-xenon fényszóróiról és C-alakú helyzetjelzőiről ismerhető fel, míg a hatszögletű hűtőrács fémszínű rudakat kapott, a lökhárító két oldalán pedig szintén C-alakú nappali fényt adó LED-csíkok húzódnak. A lökhárító középső eleme kontrasztos színű, kék vagy ezüst. A Plug-in modell teljesen fekete hűtőrács-LED lámpa egységet kapott és 16-os kerekeken gördül, bal első sárvédőjén pedig töltőnyílást találunk.

Az Electric modell azonosítható be a legkönnyebben; ennek zárt frontrésze van, szürke betéttel, amihez ekkor fehér karosszériafényezés társul. A lökhárítók alján és a küszöbök felett rézszínű csíkok vannak, ám ha kék, narancs vagy sárga színben rendelik meg az autót, ezek a betétek ezüst színűek lesznek. Az Electric modell első és a hátsó lámpái diódásak.

A beltér hagyományos kialakítású, modern és jól felszerelt. Az Ioniq Hybrid és Plug-in modellekhez fekete vagy bézs belső választható, szövet vagy bőr kárpitozással. Az üléseken és a műszerfalon exkluzív kék díszítések jelennek meg, bézsszínű kárpit esetén a szegélyvarrás és a keretezés színe fehér. Az Electric modellben a kontrasztot adó szín a rézvörös (fehér, fekete és ezüst külső fényezésnél), de lehet fehér is (kék, narancs és sárga fényezésnél).

Az Ioniq az első európai Hyundai, amelyet az új 1280 x 720 pixel felbontású, 7 colos TFT információs kijelzővel szerelnek. Az infotainment rendszer középső kapacitív érintőképernyője pedig 8 colos és mindent tud, amit a legmodernebb rendszerek. CarPlay-jel és Android Auto-val is felszerelték, s vezeték nélküli töltés funkció is kapcsolódik hozzá. Az aktív és passzív biztonsági rendszerek listája is teljes. Van autonóm vészfékező rendszer, holttérfigyelő, mögöttes forgalomra figyelmeztető rednszer, sávelhegyásra figyelmeztetés és sávtartó asszisztens, továbbá intelligens sebességtartó automatika.

Az Ioniq Hybrid és Ioniq Plug-in modellek elsődleges meghajtóegysége az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses Kappa GDI benzinmotor, amely 40 százalékos termikus hatásfokkal dolgozik. 105 lóerőt és 147 Nm nyomatékot állít elő. Hatsebességes duplakuplungos váltómű kapcsolódik hozzá, a szegmensben a megszokottnál dinamikusabb élményt nyújtva. A benzines egységhez 32 kW teljesítményű (43,5 LE) villanymotor csatlakozik, 170 Nm azonnal elérhető nyomatékkal. Az elektromort egy, a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-ion-polimer akkumulátor látja el energiával. A hibrid rendszer teljesítménye 141 LE, össznyomatéka 265 Nm, amivel az Ioniq Hybrid 185 km/órás csúcssebességet érhet el.

A Hybrid modell szabványos átlagfogyasztása 3,4 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátása pedig 79 g/km, a Plug-in modell azonban még kedvezőbb értékeket tud felmutatni. Az Ioniq Hybrid elektromos hatótávolsága nem mérvadó, az Ioniq Plug-in azonban akár 50 kilométert is megtehet emisszió-mentesen 8,9 kWh kapacitású lítium-ion-polimer akkujának köszönhetően. Villanymotorja is erősebb, mint a Hybridé, 45 kW-os (61 LE-s). Az Ioniq Plug-in kombinált széndioxid-kibocsátása csupán 32 g/km.

Mivel az akkucsomag a hátsó ülések alatt kapott helyet, az utaskabin és a csomagtér maximálisan kihasználható maradt. A csomagtér a Hybrid modellben 443 literes és 1505 literesre bővíthető.

Az Ioniq Electric villanymotorjának legnagyobb teljesítménye 120 LE, a maximális, 295 Nm forgatónyomatéka pedig már elinduláskor rendelkezésre áll, ami különösen kis sebességnél szavatol lenyűgöző gyorsítóképességet. A teljesítmény menet közben szabályozható az Eco, Normal vagy Sport üzemmódok kiválasztásával. Gázelvételkor vagy fékezéskor a villanymotor áramot termel, amivel tölti az akkumulátort. Az elérhető legnagyobb sebesség 165 km/óra.

Az Ioniq a 28 kWh kapacitású, nagy energiasűrűségű akkumulátorának köszönhetően egy feltöltéssel akár 280 kilométert is megtehet, amibe nem csupán a mindennapos ingázás fér bele könnyedén, de akár a hétvégi kiruccanás is. 100 kW-os DC gyorstöltőt használva a telep 23 perc alatt 80 százalékosra tölthető. Az akkumulátorra kiterjesztett, nyolcéves vagy 200 000 kilométeres gyártói garancia vonatkozik.

Az Ioniq Hybrid és Electric modellek már hazánkban is rendelhetők, utóbbihoz pedig 1,5 millió forintos támogatás is igényelhető, október 27-től. A Hybrid modell rendkívül kedvező áron, 7 699 000 forintért vihető el, az Electric modellért azonban 10 millió forintot kérnek. Ha azonban ebből levonjuk a maximális, 1,5 millió forintos kedvezményt, 8 499 000 forint lesz a végösszeg.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/