/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Már tesztelik az elektromos Hyundai sportmodellt

2023. március 30. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai részleteket közölt az N márka első sorozatgyártású, tisztán elektromos sportmodelljének, az Ioniq 5 N-nek az extrém téli tesztprogramjáról, amelynek a Hyundai Mobis tesztpályája ad otthont a svédországi Arjeplogban.

Az északi sarkkör közelében fekvő Arjeplog településen működő Hyundai Mobis tesztpályát elhelyezkedése és adottságai – a csekély tapadású, jeges útfelületektől kezdve az akár mínusz 30°C-os hidegekig – tökéletesen alkalmassá teszik a teljes körű téli tesztek elvégzésére. Ebben a környezetben a Hyundai N mérnökei az elképzelhető legalacsonyabb tapadási körülmények között tesztelhetik új modelleiket, hogy megtalálják az optimális egyensúlyt az autó közvetlen, ‘élvezetes’ vezethetősége, illetve biztonságos és kiszámítható téli viselkedése között.

Az Ioniq 5 N megalkotása során a Hyundai a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett elektromos, globális moduláris platformot (E-GMP) az N márka motorsportból származó technológiáival és tapasztalatával kombinálta. Ezzel magasabbra helyezte a lécet a nagyteljesítményű elektromos járművek előtt, egyben előkészítve egy olyan konfigurációt, amely kétségtelenül elnyeri majd azok tetszését, akik egész éves használatra keresnek elektromos sportautót.

Az N villamosítási stratégiája az RM20e prototípussal és a Veloster N ETCR versenyautóval vette kezdetét, majd tavaly bemutatták az RN22e négykerekű laboratóriumot, előkészítve az N márka villamosítási élményének átültetését a márka első sorozatgyártású elektromos sportmodelljébe, az Ioniq 5 N típusba, amely a tervek szerint még az idei évben piacra kerül.

Az Ioniq 5 N megvalósításához az N márka mérnökei úgy optimalizálták az Ioniq 5 E-GMP platformjának két villanymotoros konfigurációját, hogy az minden elképzelhető körülmények között maximális menetdinamikát nyújtson. Ehhez a Hyundai i20 N WRC Rally 1 versenyautó összkerékhajtási rendszerével szerzett tapasztalatokat is messzemenőkig felhasználták.

Az Ioniq 5 N lesz az N márka első összkerékhajtású sorozatgyártású típusa. Az Ioniq 5 N kiemelkedő kanyarvételi képességeit tovább javítja az N Drift Optimalizálás funkció, amely az első és hátsó tengely közötti nyomatékelosztást, a nyomaték mértékét, a felfüggesztés feszességét, a kormányerőt, valamint az elektronikus részlegesen önzáró differenciálmű (e-LSD) működését összehangolva kifejezetten driftelésre optimalizált üzemmódot kínál.

Az Ioniq 5 N egyedi hangolású e-LSD rendszert kapott: az elektronikus vezérlőegység a kerékszenzoroktól kapott adatok alapján pontosan meg tudja állapítani, ha az optimális tapadás érdekében bármely kerékre plusz forgatónyomatékot kell küldenie. Az e-LSD ennek köszönhetően ívmenetben, versenypályán, valamint kedvezőtlen útviszonyok mellett (pl. jégen vagy mély hóban) egyaránt javítja a vezethetőséget.

Ezen túlmenően az Ioniq 5 N a különböző üzemmódokra optimalizált N Nyomatékelosztás funkciót is kínál, így a vezető saját maga dönthet az első és hátsó tengelyre jutó nyomatékszintről. Az N Nyomatékelosztás és az e-LSD összehangolva eltérő arányban képesek hajtóerőt juttatni mind a négy kerékre. A rendszert kifejezetten úgy tervezték, hogy villámgyorsan reagáljon a villanyautókra jellemző azonnali, egyenletes teljesítménykifejtésre.

A téli tesztprogramhoz kapcsolódóan az N márka kiadta az Ioniq 5 N előzetes első fejezetét, amely a modell kanyarvételi képességeire hívja fel a figyelmet. A filmben az Ioniq 5 N együtt driftel a Hyundai Motorsport i20 N WRC Rally 1 versenyautójával.

Az Ioniq 5 N világpremierjét idén júliusban tervezik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/