Még jobb lett a hibrid BMW X5
A New York-i Autószalonon állítja ki a BMW továbbfejlesztett, hálózatról tölthető hibrid X5 modelljét, amely akár 120 km/órás tempóval és akár 30 kilométeres távon a tisztán elektromos közlekedést is lehetővé teszi, miközben 3,8 literes átlagfogyasztást produkál.
A New York-i Autószalonra továbbfejlesztett tanulmány hajtásrendszere egy 245 LE teljesítményű négyhengeres benzinmotorból, valamint egy szintén saját fejlesztésű, 95 LE teljesítményű villanymotorból áll. Az elektromotort lítium-ion akkumulátor látja el energiával, amely bármely háztartási elektromos csatlakozóról feltölthető, s amelynek kapacitása a tisztán elektromos közlekedést akár 30 kilométeres hatótávon is lehetővé teszi. A nagyfeszültségű akkumulátor a csomagtartó alatt kapott helyet, amely a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlának és a csaknem teljesen sík padlózatának köszönhetően korlátozás nélkül megőrizte mindennapos használhatóságát. A csomagtartóban két nagyméretű bőrönd, vagy négy 46 colos golftáska is elfér.
A BMW Concept X5 eDrive „Silverflake” metál fényezést kapott, amellyel kontrasztot alkotnak az „i kék” BMW-vesék lamellái, a légbeömlő nyílások bordái, valamint a hátsó lökhárító betétje. Az autó emellett a karosszéria színére fényezett kerékjárati borításokkal, modell-specifikus tetősínekkel, a BMW i modellekéhez hasonló, töltés közben világító kábelcsatlakozóval, illetve exkluzív, aerodinamikus dizájnú 21 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelkezik.
A belső dizájn is modellspecifikus. Az ülések illetve az ajtókárpitok mellett a műszerfalra is kiterjedő elefántcsont-fehér bőrkárpitozás világoskék kettős díszvarrást kapott, s további egyedi vonások a kék csíkkal ellátott, zongoralakk-fekete díszítőberakások, a fejtámlák első felének „eDrive” nyomata, a kék alaptónusú hangulatvilágítás, valamint az ugyancsak kék megvilágítású eDrive-gomb. A fekete velúrral bélelt BMW csomagtartóban átlátszó és kék megvilágítású borítás kínál rápillantást az akkumulátorra.
Akárcsak a BMW i3, a BMW Csoport első tisztán elektromos hajtású sorozatgyártású modellje, a röviddel piaci bevezetése előtt álló BMW i8 hálózatról tölthető hibrid sportautó is a BMW eDrive technikával készül. A BMW Concept X5 eDrive a BMW eDrive technikának a BMW alapmárka plug-in hibrid modelljeiben megvalósított modell-specifikus alkalmazását példázza.
Ennek során első ízben jelenik meg a BMW eDrive technika a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együtt. A BMW Concept X5 eDrive így mindazon kiemelkedő színvonalú menettulajdonságokat is kínálja, amelyek az első és a hátsó tengely közötti állandó, egyben variálható forgatónyomaték-elosztásnak köszönhetők. E rendszer az elektromos vagy a belsőégésű motor, illetve a kettejük által közösen produkált forgatónyomatékot mindenkor villámgyorsan pontosan oda irányítja, ahol az a lehető leghatékonyabban alakulhat vonóerővé. A BMW Concept X5 eDrive sportos menettulajdonságai az EU-tesztciklus során átlagosan 3,8 literes átlagfogyasztással és kilométerenként 90 gramm alatti széndioxid-kibocsátással párosulnak.
A BMW Concept X5 eDrive elektromotorja segítségével fokozza tovább a vezetés élvezetét és gazdaságosságát, amelynek legnagyobb teljesítménye 95 LE. A villanymotor önállóan akár 120 km/órás sebességig is gyorsíthatja az autót, már indulástól rendelkezésre álló 250 Nm forgatónyomatéka pedig mindenkor közvetlen gyorsulási képességekkel szolgál. A Boost funkció révén jól érzékelhetően támogatja a benzinmotort. A BMW Concept X5 eDrive így álló helyzetből 7 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra.
Akárcsak a BMW aktuális sorozatgyártású modelljeiben, az „élménykapcsoló” a BMW Concept X5 eDrive vezetője számára is kínálja a Comfort és a Sport mellett az ECO PRO üzemmódot is, amely a különösen gazdaságos vezetést segíti. Az üzemmód különlegessége intelligens hibrid-funkciója, amellyel az energia-menedzsment minden menethelyzetben a belsőégésű motor és az elektromos hajtás együttműködésének leghatékonyabb formáját választja. A navigációs rendszerrel közösen a BMW EfficientDynamics koncepció további elemeként hibrid-specifikus előrelátó vezetés-asszisztens is rendelkezésre áll, amely a választott útvonal jellemzőit, az esetleges sebességkorlátozásokat és a pillanatnyi forgalomterhelést is tekintetbe veszi.
A vezető mindemellett a tisztán elektromos hajtást is választhatja, az AUTO eDrive állásból egyszerű gombnyomással válthat a MAX eDrive üzemmódra. Teljesen feltöltött akkumulátor esetén akár 30 kilométert is megtehet az autó kizárólag elektromos hajtással. Szintén egyszerűen választható a SAVE Battery módusz, amely célzottan megőrzi az akkumulátor energiatartalmát, például ha a vezető egy hosszabb út végén a városi szakaszt kizárólag elektromos hajtással kívánja megtenni.
A kombinált műszeregység számadat formájában jeleníti meg a pillanatnyi elektromos hatótávot, amelynek kiszámításakor minden olyan tényezőt tekintetbe vehet, mint például a forgalomterhelés, a választott útvonal jellemzői és a vezetési stílus. Aktív útvonalvezetés során az úgynevezett nevezetes pontok (points-of-interest) állománya a nyilvános elektromos töltőállomások adataival egészül ki a térképeken. A rendszer emellett arról is tájékoztat, mennyi idő szükséges éppen az akkumulátor teljes feltöltéséhez.
A vezető az akkumulátor töltöttségi állapotára és az elektromos üzemben rendelkezésre álló hatótávra vonatkozó minden információt okostelefonján is megjeleníthet. A BMW ConnectedDrive kifejezetten az elektromos mobilitásra kifejlesztett alkalmazása a töltési folyamat távszabályzására is lehetőséget kínál. Az áramforrásra csatlakoztatott jármű előre is programozható, fűtése és légkondicionáló berendezése a távolból is bekapcsolható, így induláskor már kellemes belső hőmérséklettel várhatja utasait.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)
Írjátok:” nagyfeszültségű akkumulátor”….
Kérdezem: a szerző szerint mit takar a fogalom?
Esetleg nem nagy teljesítményről van szó?
A sajtóanyag nem részletezi, de valószínűleg mindegyik akkumulátor nagyfeszültségű. A hatótávolságot pedig a kapacitása határozza meg, de arról sem szól a sajtóanyag, hogy ebben az autóban hány kWh-s.