/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Még jobb lett a hibrid BMW X5

2014. április 14. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

A New York-i Autószalonon állítja ki a BMW továbbfejlesztett, hálózatról tölthető hibrid X5 modelljét, amely akár 120 km/órás tempóval és akár 30 kilométeres távon a tisztán elektromos közlekedést is lehetővé teszi, miközben 3,8 literes átlagfogyasztást produkál.

A New York-i Autószalonra továbbfejlesztett tanulmány hajtásrendszere egy 245 LE teljesítményű négyhengeres benzinmotorból, valamint egy szintén saját fejlesztésű, 95 LE teljesítményű villanymotorból áll. Az elektromotort lítium-ion akkumulátor látja el energiával, amely bármely háztartási elektromos csatlakozóról feltölthető, s amelynek kapacitása a tisztán elektromos közlekedést akár 30 kilométeres hatótávon is lehetővé teszi. A nagyfeszültségű akkumulátor a csomagtartó alatt kapott helyet, amely a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlának és a csaknem teljesen sík padlózatának köszönhetően korlátozás nélkül megőrizte mindennapos használhatóságát. A csomagtartóban két nagyméretű bőrönd, vagy négy 46 colos golftáska is elfér.

A BMW Concept X5 eDrive „Silverflake” metál fényezést kapott, amellyel kontrasztot alkotnak az „i kék” BMW-vesék lamellái, a légbeömlő nyílások bordái, valamint a hátsó lökhárító betétje. Az autó emellett a karosszéria színére fényezett kerékjárati borításokkal, modell-specifikus tetősínekkel, a BMW i modellekéhez hasonló, töltés közben világító kábelcsatlakozóval, illetve exkluzív, aerodinamikus dizájnú 21 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelkezik.

A belső dizájn is modellspecifikus. Az ülések illetve az ajtókárpitok mellett a műszerfalra is kiterjedő elefántcsont-fehér bőrkárpitozás világoskék kettős díszvarrást kapott, s további egyedi vonások a kék csíkkal ellátott, zongoralakk-fekete díszítőberakások, a fejtámlák első felének „eDrive” nyomata, a kék alaptónusú hangulatvilágítás, valamint az ugyancsak kék megvilágítású eDrive-gomb. A fekete velúrral bélelt BMW csomagtartóban átlátszó és kék megvilágítású borítás kínál rápillantást az akkumulátorra.

Akárcsak a BMW i3, a BMW Csoport első tisztán elektromos hajtású sorozatgyártású modellje, a röviddel piaci bevezetése előtt álló BMW i8 hálózatról tölthető hibrid sportautó is a BMW eDrive technikával készül. A BMW Concept X5 eDrive a BMW eDrive technikának a BMW alapmárka plug-in hibrid modelljeiben megvalósított modell-specifikus alkalmazását példázza.

Ennek során első ízben jelenik meg a BMW eDrive technika a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együtt. A BMW Concept X5 eDrive így mindazon kiemelkedő színvonalú menettulajdonságokat is kínálja, amelyek az első és a hátsó tengely közötti állandó, egyben variálható forgatónyomaték-elosztásnak köszönhetők. E rendszer az elektromos vagy a belsőégésű motor, illetve a kettejük által közösen produkált forgatónyomatékot mindenkor villámgyorsan pontosan oda irányítja, ahol az a lehető leghatékonyabban alakulhat vonóerővé. A BMW Concept X5 eDrive sportos menettulajdonságai az EU-tesztciklus során átlagosan 3,8 literes átlagfogyasztással és kilométerenként 90 gramm alatti széndioxid-kibocsátással párosulnak.

A BMW Concept X5 eDrive elektromotorja segítségével fokozza tovább a vezetés élvezetét és gazdaságosságát, amelynek legnagyobb teljesítménye 95 LE. A villanymotor önállóan akár 120 km/órás sebességig is gyorsíthatja az autót, már indulástól rendelkezésre álló 250 Nm forgatónyomatéka pedig mindenkor közvetlen gyorsulási képességekkel szolgál. A Boost funkció révén jól érzékelhetően támogatja a benzinmotort. A BMW Concept X5 eDrive így álló helyzetből 7 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra.

Akárcsak a BMW aktuális sorozatgyártású modelljeiben, az „élménykapcsoló” a BMW Concept X5 eDrive vezetője számára is kínálja a Comfort és a Sport mellett az ECO PRO üzemmódot is, amely a különösen gazdaságos vezetést segíti. Az üzemmód különlegessége intelligens hibrid-funkciója, amellyel az energia-menedzsment minden menethelyzetben a belsőégésű motor és az elektromos hajtás együttműködésének leghatékonyabb formáját választja. A navigációs rendszerrel közösen a BMW EfficientDynamics koncepció további elemeként hibrid-specifikus előrelátó vezetés-asszisztens is rendelkezésre áll, amely a választott útvonal jellemzőit, az esetleges sebességkorlátozásokat és a pillanatnyi forgalomterhelést is tekintetbe veszi.

A vezető mindemellett a tisztán elektromos hajtást is választhatja, az AUTO eDrive állásból egyszerű gombnyomással válthat a MAX eDrive üzemmódra. Teljesen feltöltött akkumulátor esetén akár 30 kilométert is megtehet az autó kizárólag elektromos hajtással. Szintén egyszerűen választható a SAVE Battery módusz, amely célzottan megőrzi az akkumulátor energiatartalmát, például ha a vezető egy hosszabb út végén a városi szakaszt kizárólag elektromos hajtással kívánja megtenni.

A kombinált műszeregység számadat formájában jeleníti meg a pillanatnyi elektromos hatótávot, amelynek kiszámításakor minden olyan tényezőt tekintetbe vehet, mint például a forgalomterhelés, a választott útvonal jellemzői és a vezetési stílus. Aktív útvonalvezetés során az úgynevezett nevezetes pontok (points-of-interest) állománya a nyilvános elektromos töltőállomások adataival egészül ki a térképeken. A rendszer emellett arról is tájékoztat, mennyi idő szükséges éppen az akkumulátor teljes feltöltéséhez.

A vezető az akkumulátor töltöttségi állapotára és az elektromos üzemben rendelkezésre álló hatótávra vonatkozó minden információt okostelefonján is megjeleníthet. A BMW ConnectedDrive kifejezetten az elektromos mobilitásra kifejlesztett alkalmazása a töltési folyamat távszabályzására is lehetőséget kínál. Az áramforrásra csatlakoztatott jármű előre is programozható, fűtése és légkondicionáló berendezése a távolból is bekapcsolható, így induláskor már kellemes belső hőmérséklettel várhatja utasait.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

janbor
2014-04-16 - 08:36

Írjátok:” nagyfeszültségű akkumulátor”….
Kérdezem: a szerző szerint mit takar a fogalom?
Esetleg nem nagy teljesítményről van szó?

DG
2014-04-16 - 10:34

A sajtóanyag nem részletezi, de valószínűleg mindegyik akkumulátor nagyfeszültségű. A hatótávolságot pedig a kapacitása határozza meg, de arról sem szól a sajtóanyag, hogy ebben az autóban hány kWh-s.


*/