/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megfizethető villanyautó a Renault-tól

2012. március 15. 17:04   |   Autoblog
címkék:  

A Renault a Fluence Z.E. szedán, a Kangoo Z.E. furgon és a Twizy városi jármű után egy negyedik villanyhajtású autóval állt elő, amelyet a közönség először a Genfi Autószalonon csodálhatott meg. A Zoe nem lesz drágább egy dízelüzemű városi kisautónál, legalábbis azokon a piacokon, ahol ezt adókedvezmények támogatják.

A Zoe a Renault megoldása a mindenki számára elérhető, emissziómentes mobilitásra. Az elektromos járművek széles körű bevezetésének a feltételei pedig most először ténylegesen rendelkezésre állnak Európában.

A villanyautókat kedvezményekkel támogató országokban az ötszemélyes Zoe nem kerül majd többe egy dízel kompakt autónál. Sőt, az akkumulátort sem kell megvásárolni, hanem elég bérelni, (36 hónapos szerződés és 12 500 km éves futásteljesítmény esetén), ami magában foglalja a mindenre (lemerült akkumulátorokra is) kiterjedő országúti asszisztencia szolgáltatást is.

Valós körülmények között az elektromos járművek hatótávolsága jóval nagyobb mértékben ingadozhat, mint a belső égésű motorral szerelt autóké; a valós érték nagyban függ a sebességtől, az út jellegétől, a külső hőmérséklettől, stb. A Renault új „Range OptimiZEr" (hatótávolság optimalizáló) rendszere azonban akár 25 százalékkal képes megnövelni a Zoe valódi hatótávolságát, és jelentős mértékben mérsékelni tudja a hatótávolság ingadozásait is. Ingázó közlekedés esetén például, 13°C külső hőmérséklet mellett a Zoe valós körülmények között 140 km-t képes megtenni, amiből 30 km közvetlenül a „Range OptimiZEr" révén áll rendelkezésre.

Az új generációs regeneratív fékrendszer a fékezés során máskülönben elvesző energiát gyakorlatilag teljes egészében visszanyeri anélkül, hogy ezzel számottevően befolyásolná a ZOE menetdinamikáját. A lassítás vagy fékezés során felszabaduló mozgási energiát visszanyeri a villanymotor, így az elektromos árammá alakítva töltheti az akkumulátort. A fékpedál lenyomásakor a rendszer a szükséges fékerőt intelligens módon megosztja a fékbetétek és a villanymotor-fék között, arra törekedve, hogy a lehető legnagyobb mértékben használja az utóbbit, ezzel töltve az akkumulátort.

A Zoe emellett az egyetlen olyan elektromos jármű, amelyet úgynevezett Caméléon töltővel szereltek fel. A Renault által szabadalmaztatott töltő 43 kW-ig bezárólag minden teljesítményszinttel kompatibilis. A töltőállomásra csatlakoztatott jármű teljes feltöltésének időtartama 30 perc és kilenc óra között változik. 22 kW-on például egy óra alatt tölthető fel az autó. Ez a köztes teljesítményszint meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát, és kevésbé terheli az elektromos hálózatot, mintha 43 kW-os gyorstöltést alkalmaznánk.

A forgótekercses szinkronmotor legnagyobb teljesítménye 88 LE, forgatónyomatéki maximuma 220 Nm. A motor egészen kis fordulatszámon kezesen gyorsít és igen rugalmas, a vezetést pedig különösen pihentetővé teszi a csendes üzem és a finom, váltásoktól mentes gyorsítás. A 4 méter hosszú, 338 literes csomagtérrel rendelkező Zoe 135 km/órás végsebességre képes.

Hogy lakott területen is stresszmentesen lehessen közlekedni, a Zoe megkapta a gyalogosokat a jármű közeledtére figyelmeztető „Z.E. Voice" hangjelzési rendszert. A „Z.E. Voice" 1-30 km/óra tartományban hallható; a mérnökök különleges fejlesztési munka eredményeként teljesen egyedi hang-karaktert hoztak létre a Zoe-hoz. A vezető három különböző hang közül választhat, vagy egy gomb megnyomásával ki is kapcsolhatja a rendszert.

Mint minden elektromos jármű, a Zoe működése során egyáltalán nem bocsát ki szén-dioxidot, nitrogén-oxidot, szén-monoxidot vagy részecskéket. A károsanyagokkal együtt a kellemetlen szagok és a „motorzaj" is eltűnik a közlekedésből. A forrástól a kerékig mért CO2-kibocsátás az adott ország energiatermelési mixétől függ. Az Európára vetített össz-kibocsátás 62g/km CO2. Az emissziós érték még alacsonyabb (12 g/km CO2) Franciaországban.

A „Renault 2016 – Drive the Change" terv révén, egyre bővülő elektromos modellkínálatának köszönhetően, valamint a belső égésű motorok terén végzett fejlesztőmunkája eredményeként a Renault nem kevesebbet vállalt, mint hogy 2013-ra 10 százalékkal, majd 2013 és 2016 között további 10 százalékkal mérsékli szénlábnyomát. Ennek a stratégiának az eredményei már ma is láthatók a közutakon.

A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott Renault Zoe forgalmazása idén ősszel veszi kezdetét.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/