/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött a Škoda villanyautójának sportos kivitele

2021. június 14. 16:20   |   Autoblog
címkék:  

A Škoda Enyaq Sportline iV a tisztán elektromos hajtásrendszerű cseh SUV-modell eddigi legsportosabb változata. A Sportline modellváltozat három teljesítményszinten lesz elérhető: a 180 és 204 LE-s Enyaq Sportline iV 80 hátsókerék-hajtással készül, míg az Enyaq Sportline iV 80x két villanymotorjával 265 LE teljesítményt és összkerékhajtást kínál.

A Sportline változatok a Škoda modellportfóliójának szerves részei. E hagyományt folytatja a cseh autógyártó első akkumulátoros elektromos hajtású  SUV-modelljével is, amikor az Enyaq Sportline iV verzióval bővíti kínálatát. Az itt az alapkivitelhez tartozó sportfutómű modellspecifikus hangolású rugókat és lengéscsillapítókat tartalmaz, s elöl 15, hátul 10 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. A sportos megjelenést a karosszéria színére fényezett lökhárítók és oldalsó küszöbborítások is hangsúlyozzák.

Az elektromos SUV-modell hátsó- és összkerékhajtásával is minden körülmények között hatékony vonóerő átadási képességekkel rendelkezik, magabiztosan továbbítva az útfelületre teljesítményét. A villanymotorok konstrukciójukból adódóan már induláskor rendelkezésre bocsátják maximális forgatónyomatékukat, az autó aljában, a tengelyek között elhelyezett akkumulátor pedig alacsony tömegközéppontról gondoskodva a jármű mozgékonyságára és kanyarbeli menettulajdonságaira is kedvező hatást fejt ki. A sportfutómű speciális hangolásának köszönhetően a Sportline modell dinamikusabb, a gyors kanyarokban pedig karosszériája mérsékelt oldalirányú dőlése jellemzi. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás sportosabb irányíthatósági tulajdonságokat tesz lehetővé.

A legerősebb változat az Enyaq Sportline iV 80x, amely az első tengelyén elhelyezett második villanymotorjának köszönhetően összkerékhajtással juttatja teljesítményét az útra. A két elektromos gép együttesen 195 kW/265 LE teljesítményt produkál és 425 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Elsődleges hajtásként a hátsó tengely állandó gerjesztésű szinkronmotorja szolgál, amelynek teljesítménye 150 kW/204 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 310 Nm. Az első tengelyen koaxiális elrendezésű aszinkronmotor működik, amelynek teljesítménye 80 kW/109 LE, maximális nyomatéka pedig 162 Nm. Az Enyaq Sportline iV 80x 82 kWh kapacitású akkumulátorral készül, hatótávja így a WLTP-ciklus szerint az 500 kilométert is meghaladja. Maximális sebessége 160 km/óra.

Számos, fényes fekete elem azonosítja az Enyaq Sportline iV változatot már első pillantásra jellegzetes Škoda Sportline modellként. A markáns Škoda-hűtőrács szegélye éppúgy fényes fekete, mint az Air Curtain elemek C-alakú keretei. Mindez eltérő színű kontrasztot eredményez a karosszéria színére fényezett, dinamikus kialakítású első lökhárítóval, amely méhsejtmintázatú rácsozattal fedett nagyméretű központi légbeömlő nyílást foglal magában és légterelőperemmel is kiegészül. Fényes fekete stílusjegyként tűnnek fel továbbá a külső visszapillantó tükrök házai, az ablakszegélyek és a tetősínek, valamint a modellspecifikus hátsó lökhárító diffúzoreleme. A hátsó lökhárító éppúgy a karosszéria színére fényezett, mint az oldalsó küszöbborítások. A csomagtérajtó „ŠKODA” felirata és a típusjelzés szintén fényes, míg a tetőlégterelő matt fekete bevonatot kap.

Az Enyaq Sportline iV dinamikus megjelenését az aerodinamikailag optimalizált kialakítású, nagyméretű könnyűfém keréktárcsái is hangsúlyozzák. Az antracitárnyalatú Vega keréktárcsák peremátmérője 20 col, a 21 colos Betria szett pedig fekete fényezéssel rendelhető. A gumiabroncsok esetében az öntömítő SEAL-technológiát alkalmazták. A sötétített hátsó szélvédő és hátsó oldalablakok szintén a sportos megjelenést emelik ki.

A teljes-LED Matrix-fényszórók az alapfelszereltséget bővítik. Mindegyik Matrix-távfénymodulban 24-24 önállóan szabályozható LED-egység teszi lehetővé a közlekedés többi résztvevőjének vakítása nélkül a távolsági fényszóró folyamatos használatát. Szintén az alapkivitelhez tartoznak a kristályhatású felülettel kidolgozott és dinamikus irányjelzővel szerelt, LED-technikájú hátsó lámpák. Igazi különlegesség az extrafelszerelésként rendelhető, innovatív Crystal Face, amelyben összesen 131 fénykibocsátó dióda (LED) világítja meg a hűtőrács függőleges bordáit és vízszintes sávját. A teljes-LED Matrix-fényszórók tompított- és távfény-LED-moduljai, illetve a nappali menetfény csíkja üdvözlő fényanimációval is szolgál.

Fekete kárpitok és szénszál erősítésű műanyag (karbon) hatású dekorsávok határozzák meg az Enyaq Sportline iV utasterének stílusát. A modellben olyan Design Selection összeállítások váltják fel a hagyományos felszereltségi szinteket, amelyek a modern lakókörnyezeteket idézik, miközben összehangolt színeket és anyagokat kínálnak. A Sportline változat modellspecifikus Design Selection összeállításában integrált fejtámlákkal kiformált, fekete sportülések gondoskodnak optimális oldaltartásról. Az üléseket Suedia mikroszálas szövet és bőr borítja, szürke szegélyekkel kiegészítve, míg a textil lábszőnyegek szürke nubukkal steppeltek. A műszerfalat fekete műbőrbevonat borítja, s a mennyezetkárpit is fekete. A műszerfal és az ajtókárpitok dekorbetétjei karbon hatásúak. A középkonzolon a sebességváltó kisméretű billenőkapcsolójának környezete éppúgy feketén fénylik, mint az elektromos rögzítőfék gombja. Az alumínium pedálborítások szintén sportos stílusjegyek.

Az Enyaq Sportline iV háromküllős multifunkciós sportkormánya már az új Škoda-stílust képviseli. Bőrbevonatú karimája fűthető és szürke kontrasztárnyalatú varrások díszítik, alsó küllője pedig „Sportline” feliratú plakettet hordoz. Számos járműfunkció közvetlenül a kormánykerékről is vezérelhető. Az extrafelszerelésként rendelhető szélvédő kijelző az alapkivitelhez tartozó digitális műszeregység kijelzőfelületét egészíti ki és első Škoda-modellként az Enyaq iV kínálatában kiterjesztett valóság funkciókat is tartalmaz. A szélvédőn húzódó keskeny közeli mező felett a vezető közvetlen látóterében egy nagyobb vetítőmező látható, amelyen egyebek mellett olyan nagyobb szimbólumok jelennek meg, mint például a navigációs rendszer iránymutató nyilai, amelyek virtuálisan az autó elé, az útra vetítve tűnnek fel.

A Škoda legkorszerűbb vezetői segédrendszerei teljes palettáját kínálja az Enyaq Sportline iV számára. Az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel kiegészített Front Assist technikája, illetve a hátsó keresztirányú forgalom asszisztenssel bővített Sávváltást segítő rendszer más járművekkel és tárgyakkal ütközés, illetve a kerékpáros- és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztet. Gyalogos és kerékpáros gázolás, illetve a más járművekkel ütközés veszélye esetén a Kikerülés-asszisztens például a kormányzási nyomaték aktív növelésével támogatja a vezetőt, így segíti a szabályozott kikerülési manővert. A Bekanyarodás-asszisztens balra forduláskor észlelheti időben a szemből érkező forgalmat, s figyelmeztetheti a vezetőt vagy akár automatikusan le is fékezheti az autót.

A Travel Assist segítségével a kocsi önállóan megállhat, elindulhat, közlekedési torlódásban pedig önműködően követheti az előtte levő járművet. A Travel Assist használatához a vezetőnek a kormányon kell tartania a kezét. Ha a jármű azt észleli, hogy a vezető nem kormányoz, nem fékez és nem is gyorsít, a Vészhelyzet-asszisztens először vizuális, illetve hangjelzéssel, valamint rövid fékezéssel figyelmezteti. Ha a vezető nem reagál, a Vészhelyzet-asszisztens bekapcsolja a vészvillogót és az éppen igénybe vett forgalmi sávban egészen megállásig fékezi az autót, majd vészhívást indít.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/