/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Teljes flottáját villanyosítja a Volvo

2015. október 20. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A Volvo az autóipar egyik legteljesebb körű villamosítási stratégiáját hirdette meg, amelynek keretében modellkínálatának minden tagját hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal szereli fel. A márka vadonatúj, kisebb méretű, részben elektromos hajtású modellcsaládot állít négy kerékre, valamint 2019-re egy teljesen elektromos üzemű modellt is bevezet. Az új stratégia részeként a svéd autógyártó kifejtette, hogy várakozásai szerint középtávon újautó-eladásainak akár 10 százalékát is kitehetik a részben vagy teljesen elektromos modellek.

Az új villamosítási stratégia első lépéseként a Volvo elkészíti az SPA átméretezhető padlólemezen alapuló nagyobb autóinak: a 90-es, majd a 60-as szériáknak a hálózatról tölthető hibrid változatát. A folyamat már elkezdődött a piacokon a jövő év elején megjelenő új XC90 hálózatról tölthető összkerékhajtású hibrid kivitelében szolgálatot teljesítő T8 Twin Engine hajtáslánccal, 2016 második felében pedig érkezik az új S90 prémium szedán és a további modellek plug-in hibrid kivitele is.

A Volvo a jövőben egy új, elsőkerék-hajtású Twin Engine változattal is bővíti plug-in hibrid modelljeinek választékát. A svéd autógyártó emellett egy vadonatúj, kisebb méretű modellcsaládot is bevezet. Az újgenerációs 40-es széria alapját adó, frissen kifejlesztett CMA (kompakt moduláris platform) padlólemezt az SPA-hoz hasonlóan eleve úgy alakítják ki, hogy képes legyen befogadni a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokat. Végezetül a Volvo megerősítette, hogy 2019-re megépíti és forgalomba bocsátja teljesen elektromos hajtású autóját.

A Volvo szerint a plug-in hibrid gépkocsik jelentik a takarékosság, a hatótávolság és a praktikum legkedvezőbb kombinációját a vásárlók számára. A Volvo XC90 T8 Twin Engine például a jelenleg kapható egyik legtisztább üzemű, egyben legnagyobb teljesítményű hétszemélyes szabadidőjármű: több mint 407 lóerős, miközben ekvivalens CO2-kibocsátása csupán 49 g/km, 43 kilométeres elektromos hatótávolság mellett. A modell 5,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/