/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült a Kia új elektromos szabadidő-autójáról

2023. március 29. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Ma ünnepelte világpremierjét a Kia első három üléssoros, tisztán elektromos hajtású SUV modellje, az EV9. A Kia új elektromos padlólemezén érkező, két- és négykerék-hajtással elérhető újdonság egyszerre kínál dinamikus menettulajdonságokat és hosszú, akár 541 km-es hatótávolságot. Forgalmazása a világ bizonyos régióiban már az év második felében elindul.

A Kia EV9 teljes hossza 5 010 mm, szélessége 1 980 mm, magassága 1 755 mm, tengelytávja pedig 3 100 mm, keréktárcsái pedig 19, 20, vagy 21 colosak. Megjelenése határozott, modern, ugyanakkor jellegzetes és egyedi. Az EV9 orrkialakítását egyszerű, tiszta vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik. A hangsúlyos ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’ és a feltűnő függőleges fényszórók által meghatározott ‘digitális tigrisarc’ futurisztikussá formálja a megjelenést. A digitális tigrisarc fontos eleme a fényszórók melletti, karosszériába épített kockalámpa-sor. Az EV9 LED-es ‘csillagtérkép’ nappali menetfényei új fényhatást rajzolnak kifinomult animált világítási módjukkal, amely már a Kia eljövendő elektromos modelljeinek digitális tigrisorrát vetíti előre.

A Kia az EV9 alapváltozatával egy időben a GT-Line modellt is bemutatta. Ennek lökhárítói, keréktárcsái és tetősínjei is mások, miközben a fekete különleges árnyalatai határozottan elkülönítik az alapmodelltől. A GT-Line ‘digitális megvilágítású hűtőmaszkja’ is eltérő, még több dinamizmussal és kifinomultsággal kiegészítve a karosszéria alapvonalait. Az EV9 légellenállási tényezője kedvező, mindössze 0.28, amit a részletek finom áramlástani kialakításával és a Kia első, háromdimenziós külső padlóburkolatának alkalmazásával, az áramvonalas keréktárcsákkal, valamint az első lökhárító légterelő elemeivel értek el a fejlesztők.

Az Kia EV9 igény szerint hat- és hétüléses változatban is elérhető, többféle második üléssor-kialakítással. A középső sor négyféle kialakítású lehet: hagyományos háromüléses pad, alapkialakítás, pihenő, és két elforgatható, független ülés. A ‘pihenő’ második sori kialakítás lehetővé teszi az első és a második sor üléstámláinak egyidejű ledöntését. Ugyanakkor az ‘elforgatható’ változatban a második sori ülések 180 fokban elfordíthatók, így kényelmesebb a beszélgetés a harmadik sorban utazókkal. Az utastér egyébként összesen hat színkombinációban érhető el, a modern világosszürkétől az elegáns, természetes tónusokon át a GT-Line sportos változatáig.

Az EV9 az akkumulátoros elektromos hajtások széles választékával érhető el. Valamennyi alapját a márka globális elektromos padlólemeze, az E-GMP szolgáltatja, és a Kia negyedik generációs akkumulátortechnológiáját használja. A 76,1 kWh kapacitású akku kizárólag a hátsókerék-hajtású alapmodellhez áll rendelkezésre, míg a nagyobb, 99,8 kWh kapacitású telep a hátsókerék-hajtású és nagy hatótávú, valamint az összkerékhajtású változathoz társítható. A hosszú hatótávú, hátsókerék-hajtású variáns (RWD Long Range) villanymotorjának teljesítménye 150 kW / 204 LE, forgatónyomatéka 350 Nm, így ez a modell 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az erősebb, 160 kW / 217 LE teljesítményű (350 Nm) motorral hajtott hátsókerék-hajtású modellváltozat állórajtos gyorsulási ideje 8,2 másodperc.

Az összkerékhajtású (AWD) kiviteleket két villanymotor mozgatja, egy elöl, egy pedig hátul hajt. Kombinált rendszerteljesítményük 283 kW / 385 LE, nyomatéki csúcsuk pedig 600 Nm. Ezzel a hajtáslánccal az EV9 mindössze 6,0 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. Sőt, ez még tovább is fokozható a Kia Connect Store-ban elérhető Boost funkció megrendelésével, amellyel a forgatónyomaték maximuma eléri a 700 Nm-t, a gyorsulás pedig 5,3 másodpercre rövidül.

Az EV9 hosszú családi utazásokra is alkalmas. A hosszú hatótávú, hátsókerék-hajtású változat 19 colos keréktárcsákkal, a WLTP ciklus szerint akár 541 km megtételére is képes egyetlen feltöltéssel, miközben akkumulátorába 800 V-os ultragyors töltéssel akár 239 kilométernyi hatótáv táplálható mindössze 15 perc alatt.

Az EV9 komoly előrelépés a teljes önvezetés irányába, s e fejlődés kulcseleme a Kia Highway Driving Pilot (HDP) nevű új rendszere, amellyel az újdonság bizonyos körülmények között 3-as szintű önvezetésre is képes. Összesen tizenöt érzékelő pásztázza a jármű 360 fokos környezetét folyamatosan, így kerüli el a forgalmi veszélyhelyzeteket, miközben az egyes szituációk önálló megoldására is képes. A Kia a jövőben az EV9 GT-line modellhez kínálja majd a HDP funkciót.

A Kia Connect Store-on keresztül az EV9 számos digitális jellemzője frissíthető, megváltoztatható anélkül, hogy a tulajdonosnak fel kellene keresnie a márkaszervizt. A ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’ például új világítási képekkel fejleszthető tovább ilyen módon. Az összkerékhajtású modellváltozatok használói autójuk teljesítményét is fokozhatják ezzel a módszerrel: a Boost funkció megvásárlásával 100 Nm-nyi többletnyomaték szabadítható fel a hajtásláncban.

Valamennyi EV9 alapfelszerelése a külső elektromos hálózat irányába való elektromos energiaáramlást is lehetővé tevő V2L funkció. Így a beépített töltésszabályozó rendszer az autó akkumulátorának energiatartalmát más hálózatok irányába is képes továbbítani. Az EV9 esetében az elérhető külső elektromos teljesítmény maximuma 3,68 kW, ekkora teljesítménnyel nem csak laptopok, de akár egy hűtőszekrény is üzemeltethető. A távirányítós parkolósegéd második generációja (RSPA 2) szintén digitális szolgáltatásként érhető el, akárcsak a zenei streaming. Az RSPA 2 révén az EV9 teljesen önálló parkolási manőverekre képes, a vezető bármilyen beavatkozása nélkül. A parkolás a járművön kívülről is elindítható, az autó okoskulcsán keresztül. Az RSPA 2 ultrahangos érzékelőinek jelei alapján teljesen önállóan parkol, kezeli a gázt, a féket, kormányoz és menetirányt is vált.

A Digital Key 2 ultraszéles sávú (UWB) technológiája révén a használók akár okostelefonjukkal is nyithatják, sőt el is indíthatják autójukat akkor is, ha készülékük éppen a zsebükben, vagy a táskájukban van. Ez a rendszer most először jelenik meg a Kia kínálatában.

Az EV9 első hivatalos nyilvános bemutatkozására a Szöuli Mobilitási Kiállításon kerül sor, de az újdonság áprilisban, a New York-i Nemzetközi Autószalonon is megjelenik majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/