/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Olcsó városi villanyautót mutatott a Volkswagen

2021. szeptember 10. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen ismét felgyorsítja az elektromobilitásra való átállást és egy családi elektromos kisautót vezet be a piacra 2025-ben, amelyre körülbelül 20 000 eurós árcédula kerül majd. A Münchenben kiállított ID.Life koncepció megmutatja, hogyan nézhet ki egy ilyen jármű a jövőben.

A városi környezetbe szánt, teljesen elektromos kisautó jövőképe az emberekre és a közösségi tapasztalatokra épül. A koncepciójármű a fenntarthatóságot és a digitalizációt a rendkívül rugalmas felhasználhatósággal kombinálja: az ID.Life például akár minimozivá vagy játékközponttá is válhat, de alkalmas egyszerűen csak a szabadban történő pihenésre is.

Az ID.Life formaterve lenyűgözően tiszta, egyszerű és minőségi. Nincsenek díszítőelemek, sem kiegészítő alkatrészek, és a felhasznált anyagfajták mennyisége is csökkent. A karosszéria, az üvegfelületek és a tető közötti, vízszintes elválasztás is hozzájárul a jármű purista megjelenéséhez. Az egyedi és eltávolítható, légkamrás textilből készült tető olyan érzést kölcsönöz az ID.Life-ban ülve, mintha a szabad ég alatt lennénk, ráadásul a jármű könnyebb is általa.

Az ID.Life alapját a Volkswagen modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójának (MEB) kisebb verziója adja, amelyet kifejezetten a kisautók szegmenséhez terveztek. Ez az első alkalom, hogy egy MEB platformra épülő jármű elsőkerék-meghajtású. 172 kW‑os (234 LE‑s) villanymotorjával az ID.Life 6,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órás sebességre, és 57 kWh‑s, nagyfeszültségű akkumulátora 400 km körüli hatótávolságot biztosít számára (WLTP szabvány szerint).

Az ID.Life fenntartható karakterét különösen a felhasznált anyagok és festékborítások tükrözik. A karosszéria átlátszó fedőlakkjában faforgácsot használunk természetes színezékként, bioalapú keményítővel keverve. A tetőn, illetve elöl használt, légkamrás textil 100%-ban újrahasznosított PET‑palackokból készül. A belső térben a műszerfalon és a hátsó ülések területén fát, míg az ülések felületéhez és az ajtók díszítéséhez ArtVelours Ecót használtunk. A bio olaj, a természetes gumi és a rizsháncs csak néhány azok közül az anyagok közül, amelyekből az ID.Life kerékgumijai készülnek.

Az ID.Life megbízható partner a különböző digitális élményekben. Pillanatok alatt átalakítható például mozivá vagy játékszobává. A járműhöz egy videójáték konzol és projektor is tartozik, vetítővászonnal együtt, amely igény esetén a műszerfalból emelkedik ki. Szükség esetén más eszközök is csatlakoztathatóak a belső tér 230 voltos/16 amperes elektromos aljzatához. Mivel a jármű célja, hogy minden élethelyzetben és -stílusban partner legyen, az ülések is rendkívül rugalmasan rendezhetőek. Például az első üléssor teljesen lehajtható, csakúgy, mint a hátsó. Ezáltal lehetőség nyílik számos különböző elrendezésre, a mozizástól kezdve a két méter hosszúságú ágyon keresztül az áruszállító konfigurációig, ahol a lehető legnagyobb a rakodótér.

A külső és belső tükröket is kamerák és kijelző helyettesítik. Az alapvető vezetéstámogató funkciókat a hatszögletű, nyitott tetejű kormánykeréken található érintőképernyőn keresztül lehet vezérelni, az operációs rendszerbe pedig integrálni lehet egy okostelefont. Saját készülékkel – okostelefonnal vagy akár tablettel – használható például a navigációs rendszer. Az eszközön tárolt zenét, filmeket és játékokat akadálytalanul lehet használni az ID.Life‑ban úgy, hogy a vizuális tartalmak a vetítővásznon jelennek meg.

Az ID. család kibővítése a kisautók szegmensébe szánt modellel, amelynek ára 20 000 eurótól indul majd Németországban, újabb fontos lépés a teljesen elektromos mobilitás felé. A Volkswagen célja, hogy 2030‑ra az összes Európában értékesített jármű legalább 70 százaléka, az Észak‑Amerikában és Kínában értékesítetteknek pedig legalább 50 százaléka teljesen elektromos legyen.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/