Olcsó városi villanyautót mutatott a Volkswagen
címkék: elektromos, fenntarthatóság, id. life, villanyautó, volkswagen
A Volkswagen ismét felgyorsítja az elektromobilitásra való átállást és egy családi elektromos kisautót vezet be a piacra 2025-ben, amelyre körülbelül 20 000 eurós árcédula kerül majd. A Münchenben kiállított ID.Life koncepció megmutatja, hogyan nézhet ki egy ilyen jármű a jövőben.
A városi környezetbe szánt, teljesen elektromos kisautó jövőképe az emberekre és a közösségi tapasztalatokra épül. A koncepciójármű a fenntarthatóságot és a digitalizációt a rendkívül rugalmas felhasználhatósággal kombinálja: az ID.Life például akár minimozivá vagy játékközponttá is válhat, de alkalmas egyszerűen csak a szabadban történő pihenésre is.
Az ID.Life formaterve lenyűgözően tiszta, egyszerű és minőségi. Nincsenek díszítőelemek, sem kiegészítő alkatrészek, és a felhasznált anyagfajták mennyisége is csökkent. A karosszéria, az üvegfelületek és a tető közötti, vízszintes elválasztás is hozzájárul a jármű purista megjelenéséhez. Az egyedi és eltávolítható, légkamrás textilből készült tető olyan érzést kölcsönöz az ID.Life-ban ülve, mintha a szabad ég alatt lennénk, ráadásul a jármű könnyebb is általa.
Az ID.Life alapját a Volkswagen modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójának (MEB) kisebb verziója adja, amelyet kifejezetten a kisautók szegmenséhez terveztek. Ez az első alkalom, hogy egy MEB platformra épülő jármű elsőkerék-meghajtású. 172 kW‑os (234 LE‑s) villanymotorjával az ID.Life 6,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órás sebességre, és 57 kWh‑s, nagyfeszültségű akkumulátora 400 km körüli hatótávolságot biztosít számára (WLTP szabvány szerint).
Az ID.Life fenntartható karakterét különösen a felhasznált anyagok és festékborítások tükrözik. A karosszéria átlátszó fedőlakkjában faforgácsot használunk természetes színezékként, bioalapú keményítővel keverve. A tetőn, illetve elöl használt, légkamrás textil 100%-ban újrahasznosított PET‑palackokból készül. A belső térben a műszerfalon és a hátsó ülések területén fát, míg az ülések felületéhez és az ajtók díszítéséhez ArtVelours Ecót használtunk. A bio olaj, a természetes gumi és a rizsháncs csak néhány azok közül az anyagok közül, amelyekből az ID.Life kerékgumijai készülnek.
Az ID.Life megbízható partner a különböző digitális élményekben. Pillanatok alatt átalakítható például mozivá vagy játékszobává. A járműhöz egy videójáték konzol és projektor is tartozik, vetítővászonnal együtt, amely igény esetén a műszerfalból emelkedik ki. Szükség esetén más eszközök is csatlakoztathatóak a belső tér 230 voltos/16 amperes elektromos aljzatához. Mivel a jármű célja, hogy minden élethelyzetben és -stílusban partner legyen, az ülések is rendkívül rugalmasan rendezhetőek. Például az első üléssor teljesen lehajtható, csakúgy, mint a hátsó. Ezáltal lehetőség nyílik számos különböző elrendezésre, a mozizástól kezdve a két méter hosszúságú ágyon keresztül az áruszállító konfigurációig, ahol a lehető legnagyobb a rakodótér.
A külső és belső tükröket is kamerák és kijelző helyettesítik. Az alapvető vezetéstámogató funkciókat a hatszögletű, nyitott tetejű kormánykeréken található érintőképernyőn keresztül lehet vezérelni, az operációs rendszerbe pedig integrálni lehet egy okostelefont. Saját készülékkel – okostelefonnal vagy akár tablettel – használható például a navigációs rendszer. Az eszközön tárolt zenét, filmeket és játékokat akadálytalanul lehet használni az ID.Life‑ban úgy, hogy a vizuális tartalmak a vetítővásznon jelennek meg.
Az ID. család kibővítése a kisautók szegmensébe szánt modellel, amelynek ára 20 000 eurótól indul majd Németországban, újabb fontos lépés a teljesen elektromos mobilitás felé. A Volkswagen célja, hogy 2030‑ra az összes Európában értékesített jármű legalább 70 százaléka, az Észak‑Amerikában és Kínában értékesítetteknek pedig legalább 50 százaléka teljesen elektromos legyen.