Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Önvezető tanulmány a Nissantól

2017. október 26. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan a Tokiói Autószalonon állította reflektorfénybe a teljesen elektromos és önvezető crossover tanulmányautóját, amely több mint 600 kilométeres hatótávolságot kínál.

Az innovatív tanulmány bepillantást enged a Nissan Intelligent Mobility jövőképébe, mely a Nissan válasza az autók meghajtásával, vezetésével és társadalmi integrációjával kapcsolatos kérdésekre. A tervezés mottója az autó és vezetője közötti kapcsolat megerősítése, hogy az autó a vezető megbízható partnerévé váljon, és még kényelmesebb és élvezetesebb vezetési élményt nyújtson.

Az IMx műszaki szolgáltatásainak lelke a ProPilot jövőbeni változata, mely teljesen autonóm működést tesz lehetővé. Ha a ProPilot vezetési mód van kiválasztva, a rendszer behúzza a kormányt a műszerfalba, és minden ülést hátradönt, így több hely áll a vezető rendelkezésére, és a jármű utasai is teljes nyugalomban élvezhetik az utazást. Ha a manuális módot választja a pilóta, a jármű eredeti helyzetükbe állítja vissza a kormánykereket és az üléseket, visszaadva az irányítást a vezetőnek.

A Nissan IMx zéró emissziós tanulmányautó a Nissan új maximális hatékonyságot kínáló EV-platformjára épül. A platform lehetővé teszi a teljesen sík padlókialakítást, melynek eredménye a tágas utastér és nagyszerű menetdinamika. Az alacsony tömegközéppontnak köszönhető kiváló kezelhetőség pedig teljesen új karaktert ad a crossover szegmensnek.

Az erős, mégis csendes hajtáslánc még izgalmasabbá teszi az utazást. Az IMx hajtásáról az első és hátsó tengelyeken elhelyezett két nagy teljesítményű villanymotor gondoskodik, így a jármű összkerékhajtást is kínál. A motorok együttes teljesítménye 320 kW (435 LE), lenyűgöző 700 Nm nyomaték mellett, melyhez az energiát egy átdolgozott és áttervezett, nagyobb energiasűrűséget kínáló, nagykapacitású akkumulátor biztosítja. Az új akkumulátorral az autó több mint 600 kilométeres hatótávolságot ad egy töltéssel, így az utasok hosszabb kalandra indulhatnak anélkül, hogy aggódniuk kellene az újratöltés miatt.

A Nissan IMx úgy válik a társadalmi infrastruktúra részévé, ahogy korábban egyetlen jármű sem. Például, miután eljuttatta tulaját a repülőtérre, az IMx képes önállóan beparkolni magát egy olyan parkolóhelyre, ahol kapcsolódhat a helyi villamos hálózatra és „virtuális” energiatárolóként működve juttathat vissza áramot a villamos hálózatba, egyfajta kiterjesztéseként az otthonok és épületek energiaellátását biztosító képességeinek. Amikor a tulajdonos visszatér, az IMx felveszi őt a terminálnál és önállóan hazaviszi.

Az IMx tanulmányautó belső tere a tradicionális japán házakban megjelenő, egyszerűségre törekvő térkoncepciót közvetíti és a nyitottság érzetét adja. Az autó OLED panoráma műszerfala a külső környezetet jeleníti meg a háttérben. A különálló, famintájú kijelző, mely a műszerfal alatt húzódik és körülöleli a belső ajtókárpitokat, a tradicionális japán papír térelválasztó-elemekhez (shoji) hasonlóan visszafogottan közvetíti a külső környezetet az utasok számára.

Az átlós katanagare mintát lézerrel vágták az ülésekbe. A fejtámla, mely egy hagyományos japán összeilleszthető kirakó, a kumiki mintáját jeleníti meg, egy szilikon anyagú párnázásból, és egy 3D-nyomtatóval készített keretből áll.

A mesterséges intelligencia lehetővé teszi, hogy a vezető szem- és kézmozdulatokkal vezérelje a műszeregységet. Az intuitív kezelőfelületének köszönhetően kevesebb fizikai kezelőszervre és kapcsolóra van szükség, így az IMx utastere egyszerű, mégis egyedülállóan hatékony lehet. Mindez szintén hozzájárul kivételes kényelméhez.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!