/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Plug-in hibrid modellekkel erősít a Kia

2017. március 10. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

A Kia négy új modellt leplezett le Genfben, a Stingert, a Picantót, továbbá két plug-in hibrid modellt. A hálózatról tölthető Niro és Optima Sportswagon plug-in hybrid kivitele hozzásegíti a Kiát azon céljának eléréséhez, hogy 2020-ra – a 2014-es értékhez képest – 25 százalékkal javítsa járműveinek átlagos üzemanyag-fogyasztását.

Niro Plug-in Hybrid

Az új Niro Plug-in Hybrid, amelyet Genfben láthat először a közönség, a crossoverek sokoldalúságát és divatos formavilágát a fejlett új plug-in hibrid hajtásláncból adódó takarékossággal párosítja. Az új Niro-változat egyszerre két fontos trendet aknáz ki: a hálózatról tölthető hibrid modellek iránti növekvő keresletet (a várakozások szerint 2023 végére meghaladja az évi 600 000 darabot), illetve a kompakt crossover szegmens folyamatos erősödését.

A Niro Plug-in Hybrid 2017 harmadik negyedévétől kapható Európában. Az autó takarékos 1,6 literes GDI belső égésű motorjához 8,9 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátorcsomag társul. A Kia hibrid crossover kínálatának legfrissebb tagja a hagyományos Niro hibridnél is jóval kevesebb káros anyagot bocsájt ki: a CO2-emissziós célérték 30 g/km alatt marad. Az autó több mint 55 kilométert képes megtenni elektromos üzemben.

A plug-in hibrid hajtáslánc csupán minimális mértékben változtatta meg a Niro helykihasználását és sokoldalúságát: a nagy kapacitású akkumulátorcsomag a 324 literes csomagtér padlója és a hátsó ülés alatt helyezkedik el, az utastér helykínálatát egyáltalán nem érinti. A hibrid járművek között ritkának számító vontató csomag segítségével akár 1300 kg tömegű fékezett utánfutót is vontathatunk.

A Niro Plug-in Hybrid regeneratív féktechnológiája fékezés vagy gázelvétel során visszanyeri a mozgási energiát, és azzal tölti az akkumulátort, míg az új öko vezetéstámogató rendszer (Eco DAS) intelligens útmutatást ad a vezetőknek, hogy az adott körülmények között hogyan vezethetnek takarékosabban. Az Eco DAS része a “vitorlázás-szabályozás” (CGC) és a prediktív energia-szabályozás (PEC) funkció. Ezek segítenek a vezetőnek eldönteni, hogy egy adott pillanatban melyik a kedvezőbb: gázelvétellel gurulni (vitorlázni) vagy fékezni.

Optima Sportswagon Plug-in Hybrid

A Niro mellett az új Optima Sportswagon Plug-in Hybrid a másik olyan Kia Genfben, amely fejlett hibrid hajtásláncot mutathat fel. Az Európa-szerte 2017 harmadik negyedévétől forgalmazott új modellváltozat a hagyományos Optima Sportswagon kombikra jellemző sokoldalúságot az Optima Plug-in Hybrid szedán takarékos hajtásláncával párosítja.

Az új modellt kizárólag az európai piacra gyártják. Csomagtere 440 literes, 133 literrel tágasabb, mint az Optima Plug-in Hybrid szedáné. A hajtáslánc a takarékos 2,0 literes, négyhengeres ‘Nu’ GDI benzinmotort 50 kW-os villanymotorral és 11,26 kapacitású kWh lítium-ion polimer akkumulátorcsomaggal párosítja. A hajtáslánc összteljesítménye 205 LE, a maximális forgatónyomaték 375 Nm. A modell elektromos hatótávolsága meghaladja a 60 kilométert, a CO2-kibocsátás mindössze 34 g/km CO2.

Az autó 8 colos érintőképernyős infotainment rendszeréhez Android Auto és Apple CarPlay rendszer társítható, illetve megrendelhetők a Kia kapcsolt szolgáltatásai, amely élő forgalmi tájékoztatással, traffipax információkkal és időjárási előrejelzésekkel is szolgál. Az Optima Sportswagon Plug-in Hybrid vezeték nélküli okostelefon töltője segítségével a felhasználók menet közben a lehető legkényelmesebben tölthetik fel készüléküket.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/